Není korporace jako korporace

Autor
Štítky

 

A teď dnešní text: 

Heleďte my jsme tady ekologičtí tak trochu jinak. Díváme se s podezřením na henten grýndýl a vidíme za ním především bídu. Nějak nemáme důvěru ve větrníky a slunečníky, místo toho bychom chtěli dostavět Temelín i Dukovany. Nevidíme smysl v současné podobě elektromobility. Chápeme, že továrna musí mít komín. 

Ale také bychom chtěli mít čistý vzduch, hezké lesy, neprášící silnice bez hluku, nesmrdící auta a podobně. Považujeme za rozumné, aby se odpady spalovaly v dobře udělané spalovně odpadů. Chápeme, že levné mléko a maso (a taky auta) potřebují velké zařízení, protože jen velká továrna udělá levné kilo masa a levné auto. Nečekáme, že by levnou pračku vyrobil Franta Vopršálek ve své garáži. To se musí dělat v nějaké velké továrně. 

Když se něco dělá ve velkém, tak to zpravidla má velké řízení, má to nějaký menežment, má to ředitele, který bere velké peníze, má to nějakého majitele, co si spočítal, že se na pračkách nebo spalování odpadu dá vydělat, že stojí za to koupit či postavit obrovskou stavbu, která se zaplatí třeba teplem z PET lahví. Nikdo asi nečeká, že by Temelín postavila stavební firma Procházka a syn a turbínu by dodala Strojírna Dolní Lhota. 

Prostě dělat ve velkém vždycky znamená, že to dělá nějaký velký hráč. Je jedno, jakou má strukturu. Jestli patří sto tisícům drobných akcionářů, jestli patří investičnímu fondu, jestli patří jednomu miliardáři, nebo jestli patří státu. Ve všech případech tam bude sedět pár ukrutně dobře placených lidí, kteří budou vyvíjet trvalý tlak na podřízené, aby byznys frčel, protože kdo chvíli stojí, již stojí opodál. 

Dovolte mi dnešním článkem demonstrovat jeden rozdíl. 

Když se v Brně bude chystat nová spalovna odpadů, protože je to zapotřebí a je to rozumnější než sypání plastů někam na skládku, tak se o takovou zakázku bude ucházet třeba někdo jako Babiš.  Ten má peněz dost, úspěšně postavil nějaké ty továrny i provozy, ví jak se to dělá, aby podnik šlapal, ví jak se s tím zachází, zná lidi co znají, banky to rády zafinancují, protože jméno Babiš je pro bankéře synonymum solventnosti, dotažení projektu do konce, splacení všech závazků a ziskovost celého projektu. Jasné? 

Ale když to Babiš udělá a začne tu spalovnu stavět, tak budou všechny noviny psát o tom, že oligarcha si ohnul pravidla, smečka právníků bude tvrdit, že smlouva s Brnem obsahuje chyby a různí bojovní investigativci budou hledat, koho podplatil, za spalovnu padne několik politických hlav, proběhne řada soudů a celé to bude tak zavánět, že se Babiš do takového projektu raději ani nepustí. Jakmile je to za opravdu velké peníze a jde o opravdu velké a viditelné dílo, tak je to i pro Babiše předem ztracená věc. 

Za Babiše si dosaďte kteréhokoliv jiného člověka, který vybudoval velkou firmu, platí daně v České republice, umí se pohybovat ve velkém byznysu a je schopen financovat a postavit něco tak velkého jako je spalovna nebo přehrada. 

Ovšem když tu spalovnu bude stavět Veolia, tak ti stejní novináři budou psát o tom, že přišel velký strategický partner ze Západu, budou velebit prozíravost politiků, že to svěřili právě jim a občanům se vysvětlí, jaké dobro to je. 

Všimněte si prosím, že Babiš postavil Čapí hnízdo, sáhl si na nějaké dotace, přizpůsobil projekt vypsanému dotačnímu záměru, podobně postavil Preol a další podniky... a podle novinářů je to oligarcha, který si hrabe pod sebe. 

Veolia u nás za babku koupila vodovody i kanalizace, nebo jí to předali zadarmo, opravy se nadále provádějí z veřejných peněz, voda je u nás dvakrát dražší než v suchém Izraeli... a nic. Podle našich novinářů to nestojí za zmínku. 

Porovnejte si ten mediální nepoměr oligarchy Babiše a korporace Veolia. 

A není  to jen Babiš. To je i Trump a další velcí podnikatelé. Sice vybudovali obrovské firmy, jsou schopni velkých investičních plánů, mají moc doslova nad životem i smrtí jiných lidí, mají přímou cestu do politických kanceláří, mají právní týmy, mají peníze, jsou skutečně velicí, ale mezi skutečné korporace nepatří. Nejde o naše hledisko. Oni tam nepatří z hlediska mocných tohoto světa. Veolia nebo Volkswagen jsou v pohodě, bez ohledu na množství investičních pobídek, či třeba šrotovného. Ale Agrofert je problém, protože tyje z našich daní. 

Ono je to vlastně jednoduché... tihle velcí solitéři jsou tou jedinou skutečnou konkurencí těch opravdu velkých korporací. Oni mají svoje podniky, vnášejí tam své nápady, své postoje a samozřejmě i své chyby a své hlouposti. Oni ještě nemají tu štábní kulturu těch velkých, ale dokáží také postavit továrnu nebo přehradu. Oni si také ještě sáhnou na prachy od bank, oni jsou také v zisku. A oni jsou také jediní, kteří by mohli mít sílu ohrozit politické výhody pro ty skutečně velké korporace. Protože jsou schopní jít do politiky, mají tah na branku a když to dotáhnou na amerického prezidenta, tak by mohli nedej Bože něco změnit v zákonech, aby Veolia nemohla hladce ukrást opravdové velké prachy. 

Hele, já vám neříkám, že Babiš je nějaký dobrák. Obyčejný člověk se s ním nejspíš potká při jeho nesplněném slibu a zhrzeném očekávání. Případně jako jeho zaměstnanec, na kterého vyvíjel ten trvalý tlak dělat víc a rychleji. Ale narozdíl od Veolie  do své korporace vnáší něco ze sebe. On ještě nemá v Agrofertu to stoprocentně unifikované korporátní prostředí, kde všichni vědí, co musejí říkat a co si musejí myslet, jinak jsou z kola venku. Šéfmajiel občas překvapuje a říká něco jiného, než co se říká na konferenci o Great resetu, kterou pro všechny zorganizoval Klaus Schwab.  

Já vám jen popisuju, co je menší zlo a jak to vypadá v praxi. 

Ono není náhoda, že korporace tak hezky a otecky podporují padesátihektarové zemědělce a šikovné kreativní zámečníky. Tihle jim totiž nikdy nebudou konkurovat. Neumějí to. Neumějí se sdružit a postavit si Temelín. Neumějí dát dohromady miliony peněz na jeden cíl. Vzpomeňte si na včerejšek, jak moc názorů se promítlo do jedné vidlácké petice.  Proto je možné dneska klidně vyplácet dvacet táců na hektar dotací, protože nebude žádný problém to jednou změnit, otočit veřejné mínění a postupnými kroky jim všechna práva zase odebrat a oholit je na kost. Malí padesátihektaroví farmáři se fakt bránit nedokážou. 

Proto se vždycky vyrojí pisálkové jen když jde o domácího oligarchu, který je sice korporátník, ale zároveň se trochu vymyká. Protože toho je třeba odstranit. On stojí v cestě opravdovému byznysu. On ve skutečnosti ukrajuje procenta z trhu. A ještě mívá tendence lézt do politiky a občas (hajzl jeden) i uspěje. A naopak, proto se významně mlčí, když jde o tu skutečnou korporaci. 

Tohle je zapotřebí si uvědomit. Nejde se vrátit do světa malých řemeslníčků. Nejde se vrátit do světa továrniček. Nelze se vrátit do světa regionálních podniků. Velcí hráči = levně a rychle. Temelín nikdy nebude malý a nikdy se nevyplatí postavit za sebou deset přehradiček místo jedné velké. A pokud chceme stavět Temelín sami, musí tu vzniknout obrovský mamutí konglomerát všeho možného s dobře placenými lidmi ve vedoucích postech, kteří budou tlačit směrem dolů, aby se dřelo a dřelo.  

Prostě existují korporace a korporace. Z hlediska lidí dole, tam není moc vidět rozdíl. Ale on v tom rozdíl je.  Dokonce i v korporátním světě existuje větší a menší zlo. A je sakra rozdíl, zda si zvolíte Babiše, který má za sebou Agrofert nebo Fialu, který má za sebou Veolii. 

A ano, i v Německu obdělávají pole korporace. A mají to mnohem jednodušší než u  nás - konkuruje jim  jen velká masa trpaslíčků.

Menší zlo... jasné? 

Jo, existuje ještě jedna cesta - silný stát. Tak silný, aby se mohl postavit korporacím. A když se dokáže postavit korporacím, musí být trochu jako ony - dobrý management, tah na branku, sakra dobře placení lidé... a z hlediska lidí dole to vlastně bude taková další korporace. Jen státní. Ano, přesně to, co mají v Rusku a v Číně... a možná trochu v Polsku a Maďarsku. 

Ono to vypadá, že všechny korporacemi živené neziskovky bojují za naše práva... ale ony ve skutečnosti bojují za slabý stát. Ve jménu našich práv musí být stát slabý a bezzubý. Ve jménu svobody člověka musí mít premiér osekané pravomoci a moc musí být rozkouskována k nepoužití. Protože v tomto světě se korporace pohybuje jako ryba ve vodě. 

Slabý stát = silné korporace a jediné menší zlo jsou domácí oligarchové.

Silný stát = slabé korporace, ale stát sám se začne korporaci podobat. 

Vybíráme si mezi autoritativním státem, nadnárodními korporacemi a domácími korporacemi. Mezi tímhle se dá kličkovat. Ale dokud budeme potřebovat stavět přehrady, jaderné elektrárny, otevírat doly a stavět spalovny odpadů, tak tu prostě z principu budou velcí hráči. Tohle je ve skutečnosti celá naše volba. Kličkování a odhadování, co je menší zlo. 

 

 


 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (189 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

řeknu jen tolik: Má to smysl. Protože smyls má všechno co může, byť i jen takto malinkým zrnkem písku, zastavit tu bláznivou šílenost, kterou předvádí ti naši pitomci.

Průměrný počet slepic: 3.4 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

V roce 1922 už si Lenin kompletně podmanil ukrajinu - a dobyté podřízené ukrajině daroval kus území, no tvl, to je fakt dobrý:-)))

Když Ukrajina ohne hřbet a stane se ruským lokajem, může být větší. Ale když chce svrchovanost, dostane na budku.

Průměrný počet slepic: 3.9 (11 hlasů)

Až budete mít někdy čas, jukněte na mapu Evropy tak z roku 1913

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

Nebo 1813 ... nebo 1713 ... nebo 1613 ....

Vyberte si ten vhodně vybraný historický okamžik a začněte mávátkem mávat.

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

určitě to bylo v lednu. Pátého ledna, konkrétně.

V.I. Lenin daroval Ukrajině...

Průměrný počet slepic: 4.3 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Poznámka: Založeno na skutečných událostech. Osoby vystupující v této Férii jsou ovšem smyšlené. Jakákoliv podobnost se kteroukoliv žijící či mrtvou osobou je veskrze náhodná. Při psaní a inscenaci nebylo zraněno žádné zvíře. Uhlíková stopa byl kompenzována kajícným zdrávasgréta.

KREML, Moskva, 28.1.2022, 7:00 moskevského času:

SVL: "Na Ukrajinu směřují granáty 152 mm, dodala je Vláda ČR. To jsou ti, co by proti nám nejraději válčili už včera. A netajili se tím. Tak si je holt Češi navolili."
VVP: "Hm... A dál?"
SVL: "Kromě granátů na Luhansk poslali nějací jiní Češi do Kremlu i dopis. Je adresovaný vám, Vladimíre. Píší v něm, že oni rozhodně s počínáním své vlády nesouhlasí. Vidím tam cca ............ (dosaďte si dle svého uvážení) podpisů."
VVP: "No, to by si měli holoubkové nejdřív asi udělat pořádek doma sami, nemyslíte? Co chtějí ode mě? Že až budou padat jejich granáty na moje lidi, že jako jim dám přednost? Že až na mě naši přátelé z NATO zatlačí, raději ustoupím? Ale že to mají ti Češi v dějinách zmáknuté, co  říkáte, Sergeji Viktoroviči? Vždycky jsou vlastně se všema. Slyšel jste už o Vidlákově teorii rozdělení rizik?"
SVL: "Tuším, že v tomto konkrétním případě by se to dalo nazvat spíš "kolektivním podvědomým oportunismem."
VVP: "Jejich prezident to nazýval "Čecháčkovstvím". Mají to prostě v genech. Svým způsobem si zaslouží obdiv. Ale stále mi není moc jasné, co ode mě chtějí."
SVL: "Píší, že nesouhlasí. A jinde, dle našich zpravodajských služeb: "Jeden čin vydá za milion slov."
VVP: "A co tedy udělali?"
SVL: "Napsali otevřený dopis. Nebo petici. Nebo deklaraci. Nebo co to vlastně je. Má 339 slov. Podle zpravodajců ale není určen fakticky vám. Podle zpravodajců tím chtějí něco naznačit své věrchušce"
VVP: "Tak já vám povím, Sergeji, co si z toho jejich věrchuška vezme - jenom se utvrdí ve svém přesvědčení o páté koloně a že dobře dělají, když si je pohlídají. A logikou JEJICH zpravodajců se mi jen nabízejí ke svým službám. Protože proč jinak by to psali MNĚ?"
SVL: "A naše logika, Vladimíre?"
VVP: "Ale no tak, Sergeji, už to spolu táhneme nějakou dobu... Jestli se budou Marii Vladimírovně či Dmitriji Sergejeviči k něčemu hodit, ať si je použijí."
SVL: "Takže Igor Olegovič je nevyužije..."
VVP: "Nanejvýš jako návnadu, Sergeji. Nanejvýš jako návnadu. V těch Čechách jsou tak nadržení na hledání vnitřních nepřátel, že bude-li třeba, tomuhle uvěří. Nebo se tak aspoň budou tvářit."
SVL: "Zvláštní lidé, tihle Češi."
VVP: "Ale stejně, když se nad tím zamyslíte... Buď má ten organizátor sebevražedné sklony, nebo je naivní, nebo je za tím něco, co nám uniká..."
SVL:"Proč myslíte, Vladimíre Vladimíroviči?"
VVP: "No jen si to vezměte - adresují mi dopis - mně, arcilotrovi pro české silovčiky. Budovateli "Ruského Impéria"... a citují u toho Bakunina? Co se tím snaží sdělit?
SVL: "Ono to jejich školství... už není co bývalo..."
VVP: "Ale to jsou přece všechno starší lidé... Říkám vám, Sergeji Viktoroviči, za tím něco bude...

PRAHA, Ústředí BIS, tou samou dobou:

plk. K.: "Proč mě budíte?
BOB K.: "Dostali jsme je. Tu ruskou kolonu. Máme je!"
plk. K.: "Ano?"
BOB K:: "Že prý se řídí Bakuninem!"
plk. K.: (Ďábelský smích, je slyšet, jak si mne radostí ruce): "Tak jsme je dostali na extremismus! To se bude krásně vyjímat ve zprávě!"
BOB K.: "A čerpat prostředky!"
plk. K.: "A čerpat prostředky, samozřejmě!"
BOB K.: "Pane Generále...?"
plk K.: "Ano, bí ou bíčko? Máte s něčím problém?"
BOB K: "Mate mne ta rychlost. Agenti z oddělení Filosofie i oddělení Mlžů na nich dělali roky - a nic. A pak najednou, ze dne na den, vystřelí světlice: "Haló, BISKO, Tady jsme!"... Není to divné?"
plk. K:  "Myslíte?"
BOB K.: "Nemůže to být nějaká krycí operace? Vzpomeňte na Agenta s kufrem..."
plk. K.: "A nemůže v tom být prostě naivita? Hloupost?"
BOB K.: "Já vám nevím, pane generále. Samozřejmě na ně vyčleníme síly, ale mně to přijde, jako by část svých členů posílali do ilegality a maskují to za vnitřní rozpory."
plk. K.: "Na tom něco bude bude, Bí ou bíčko. Mimochodem, už jste slyšel o Vidlákově teorii rozdělení rizik?"
BOB K.: "Právě, pane generále. Jsou to všechno starší lidi. Na ty je třeba dát si pozor! Říkám vám, pane generále, to nebude jen tak..."

KRYCÍ STATEK, někde v ČR, tou samou dobou:

Krycí jméno A: "Tak! A už o nás vědí!"
Krycí jméno B: "Jen takový dotaz... je moudrá ta adresace?"
Krycí jméno C: "Je, protože tím to upoutá pozornost!"
Krycí jméno B "A nemůže to uškodit samotnému statku?"
Krycí jméno D: "No tak to přiznej, posral ses!"
Krycí jméno B: "No, podle mě se tím jen nabíjí plk.K! Neměl by náhodou být ten protest spíš určený NAŠÍ vládě?"
Krycí jméno A: "Ne, oni se v tom poznají. Oni pochopí že jim tím vyjadřujeme pohrdání a nedůvěru!"
Krycí jméno D: "Tak to už neokecávej, Béčko, ses prostě posral."
Krycí jméno B: "Já se spíš obávám, že je utvrdíte v jejich přesvědčení a zbytečně ublížíte tomuhle prostoru. Nedosáhnete ničeho."
Krycí jméno E: "Stejně je to podezřelý, včera jenom Krycí jméno H a dneska najednou cítěj všichni potřebu! Přitom když mohli včera něco změnit, tak mlčeli. To nebude jen tak!"
Krycí jméno A: "Jde o naši duši!"
Krycí jméno B: "OK, takže o tu konkrétní adresaci VVP nejde, jde o to, že nebudete mlčet. Proč je tedy ta adresace VVP tak důležitá?"
Krycí jméno D: "Ses prostě posral. Kdybys raději mlčel. Jako ti ostatní posraní."
Krycí jméno E: "A vůbec! Koukni, kolik už máme podpisů!"
Krycí jméno A: "Jak říkal Bakunin..."
Agent provokatér Q: "Ten anarchista? Co chtěl rozvrátit a zničit státy? Ten co se zapletl do Májového spiknutí?"
Krycí jméno D.: "Jo, ten. Než mu to Sabina posral. On se totiž Sabina posral, víme? Už jsme mohli žít v ráji. Bez národních států! Bez vlád! Bez útlaku! Kde každý..."
Agent provokatér Anonym: "To zní skoro jako hesla progresivní levice. Vzýváte tady snad progresivní levici?"
Krycí jméno A, C, D, E až P: "Zmlkni, hřebenatko!"
Agent provokatér Anonym: "A..." (Zbytek příspěvku zmizel)
Krycí jméno R: "Už chápeš, Béčko, že jsi béčko? Že jsi mohl být klidně A, C i D, ale ty seš prostě Béčko? A my to všichni víme! Ještě že nám to Ten dopis ukázal! Jako my tě tolerujeme, respektujeme, úplně z nás ta tolerance a respekt cákají."
Krycí jméno D: "Prostě jste jen malej českej předpřiposranec. A my to jako teďka víme, ale jsme fakt tolerantní."
Krycí jméno B: "Ale..."
Krycí jméno F: "Já jsem taky podepsal!"
Krycí jméno G: "Cítíte to, hoši? Ty D.Ě.J.I.N.Y.??? Jasně, naše vlastní svědomí, duše a tak... Ale jednou, to vám povídám, jednou se o nás bude psát u čebnicích dějepisu!
Krycí jméno D: "Já cítím jen tolik, že je tu někdo posranej."
Krycí jméno H: "Podepsáno! A kde je vůbec Jéčko?"
Krycí jméno A: "Jéčko se posral a doufá, že ho s náma nechytěj. Nebo ještě nedostal notičky. On na to vypadal."
Krycí jméno I: "Hlásím, že Jéčko je nemocnej!"
Krycí jméno A, C, D, F, etc.: "No tak to mu držíme palce, ať se z toho vyhrabe. Je tady bez něj tak nějak..."
Krycí jméno A: "Jenom doufám, že budou všichni tak stateční."
Agent provokatér W: "Hele, a co to vlastně podepisujete? Deklaraci, dopis, nebo petici?"
Krycí jméno A: "Dopis!"
Krycí jméno C: "Petici!"
Krycí jméno D: "Copak? Posral ses?"
Agent provokatér W: "Hele, a komu že to teda vlastně píšete?"
Krycí jméno L: "Neumíš číst? VéVéPéčku! Je jedinej rozumnej na týhle kouli! On to tak nenechá. On všechno zachrání! A jestli ne, tak jsme aspoň zachránili svoji duši. Ne mým jménem!"
Krycí jméno O: "A neměli bychom to přeci jen psát té naší vládě?"
Krycí jméno D: "Ses posral, ne? Těm nejde uvěřit ani noc mezi očima! To jsou úplní bezmozci. Ti nic nepochopí!"
Agent provokatér Anonym: "Á..." (původní text pokračoval: ...ááha. A tihle bezmozci mají pochopit, že petice na petice.com není petice, ale dopis VVP, co vlastně není dopis VVP, ale deklarace nesouhlasu s jejich vládou a že jim tak vlastně vyjadřujete své nekonečné pohrdání tím, že demonstrativně oslovujete představitele pro ně nepřátelské mocnosti a mají jako pochopit, že se mají změnit...)
Krycí jméno X: "Osel..."
Krycí jméno Y: "Měl jsi mu tam připsat Í..."
Krycí jméno I: "Ale hoši..."
Krycí jméno D: "ty ses..."
Krycí jméno I: "...podepsal!"
Krycí jméno D: "Tak tys byl vždycky náš!"
Krycí jméno U: "Co myslíte, co se teď asi děje v Kremlu?"
Krycí jméno V: "Nebo u plukovníka K!"
Krycí jméno D: "Tak ten se už určitě posral!"
 

Průměrný počet slepic: 3.5 (24 hlasů)

Stando dovolte mi dotaz... znáte nějaký příklad z dějin, kdy se to udělalo správněji? Kdy k těmto debatám nedošlo?

Průměrný počet slepic: 3.7 (12 hlasů)

Před 50 lety vznikl dopis 99 pragováků, SSSR posloužil jako záminka k invazi
18. července 2018 13:00
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/dopis-99-pragovaku-invaze-srpen-1968…

Průměrný počet slepic: 2.4 (14 hlasů)

tak Vladimír Vladimírovič určitě přijede? - Aby to nebylo moc brzy, kde teď seženu šeřík...?
---
Leda že by to vzal bez zastávky až k La Manche a šeříky by si vyzvedl až na zpáteční cestě.

Průměrný počet slepic: 4.4 (12 hlasů)

Vidláku, především lidský rozměr vás i vašich ideových souputníků chápu. A souhlasím s ním. Zároveň dodávám, že plně respektuji vaše právo vyjádřit se, stejně jako rozhodnout jakým způsobem a kam posunete tento váš blog.

Přesto všechno vám ovšem odpovědět nedokáži. Především totiž netuším, co oním "to" míníte. Mohu se jen utěšovat, že vy sám v tom máte jasněji. A že jste v "tom" měl jasno, když jste celou svou akci tak hekticky rozjížděl.

Každopádně, dnes cokoliv psát, je skutečně už marnost. A navíc, víte jak, "jen bych sám před sebou okecával svoji předpřiposranost". A tak si dovolím vybrat tu zatáčku alespoň trochu jako Holub: "Třeba jednou o tom něco napíšu víc." A zatím si vystačím s tou drobnou férií výše.

 

Průměrný počet slepic: 3.2 (11 hlasů)

Stando, já vám to nijak neberu. Jen si myslím, že každý počin a každá věc se interpretovat i dezinterpretovat.  ať uděláte cokoliv, dá se to použít, využít i zneužít. Já si prostě nemyslím, že tohle můžu mít ve své moci.  Já opravdu nemohu vědět, jestli se najde nějaký blb v Respektu, který z tohodle udělá ukázkový příklad zrady. Stejně tak nemohu vědět, jestli se toho někdo jiný chopí a udělá z toho příklad statečnosti. Nemohu vědět, jestli to Putin použije z hlediska velmoci jako "návnadu". Stejně tak nemohu vědět, jestli právě tohle nebude považovat za důkaz, že restart vztahů s ČR může nastat a bude mít smysl. No... nohy na zem... tohle s k Putinovi nikdy nedostane a nejspíš se o tom nedozví ani Lavrov. A pokud ano, tak to maximálně použije, až se bude bavit s kreténem Lipavským - vmete mu mezi čtyřma očima něco o tom, že jeho pozice není tak silná, jak si hošánek namlouvá. 

Ale jak by řekl Láďa Větvička... V boji si člověk nevybírá vítěznou stranu. Prostě si vybere stranu a pak buď zvítězí nebo prohraje.  Kdyby každý věděl dopředu, kdo zvítězí, tak by nebylo nutné bojovat. 

Nikoho ale nenutím, aby do tohoto boje šel.  Nikomu jsem nebránil, aby řekl svůj odlišný názor. Ale nedivte se té prudké reakci. Přišel jste na shromaždiště lidí, co dali alespoň kousek sebe všanc. Udělali to dobrovolně a teď se budou muset popasovat s následky ať budou jakékoliv. Pokud jste je chtěl varovat, tak jste přišel pozdě. 

 

 

Průměrný počet slepic: 4.1 (14 hlasů)

Tak v domácí propagandě to Lavrov a Putin jistě využijí - a přidají k tomu rozhovor se Skálou, Pekovou a Vandasem. Možná k Vám přidají i Kájínka.

Ale Lavrov není blbec, takže s Lipavským to nezmíní. V odpovědi by se totiž dozvěděl, že to podepsal i Vasil Biľak.

Průměrný počet slepic: 1.6 (7 hlasů)

Já o tom TEĎ psát nechci, protože nechci sabotovat petici, nechci dělat u nikoho z kidařů nábor ani nikoho odrazovat, protože motivace k podepsání (nebo nepodepsání) je u každého jiná.
V jiné pozici jsou příchozí, kteří o kydech před týdnem či měsícem nevěděli.

Průměrný počet slepic: 3.4 (14 hlasů)

překvapujete mě s tím "sabotováním"a řekl bych docela nemile.
V mý branži je naopak skoro povinností, že když se něco tvoří, vymýšlí, kreslí a navrhuje, tak si od kolegů a nejen nich k tomu musím nechat líbit všechno, protože nejsem Pán Bůh! Co když jsem na něco zapomněl, něco neodhadl, něco přehlédl, něco podcenil, něco .... u nás to NĚCO, asfalťáku, většinou končí později u soudů. Tenhle Váš úkrok stranou je mi docela už protivnej, nejsem fiflena, abych se z Vašich názorů hroutil! Ale když jinak nedáte, budu si muset počkat!

Průměrný počet slepic: 3 (8 hlasů)

In reply to by blbíš (neověřeno)

Trvalý odkaz

No, tak to tady vy, blbíši, sabotujete docela často! :-)

Průměrný počet slepic: 4.5 (4 hlasů)

... "Nepodepsat znamená sabotovat?"
Jste si fakt jistá, že alespoň v hrubejch obrysech tušíte, vo co go mezi mnou a asfalťákem? U Vás totiž člověk nikdy neví!

Nebo, že by zase ta špona ... uznávám, to musí bejt nepříjemný, když uvážím, jak vehementně každýho anonyma tady nemilosrdně rolujete myší! Ještě, aby se přidala naše Kočka a bude to z jedný vody načisto.

Průměrný počet slepic: 1.5 (2 hlasů)

Steven Pressfield - Ohnivá brána
"... ze stránek knihy v těch pasážích řinčí zbraně a páchne prolévaná krev, avšak vane z nich i nezlomnost ducha a odvaha bojovat za ideály."

Činy jsou různé - vojáci zabíjejí, znásilňují pro hrůzu civilistů, jiní z vojska zdrhnou i přes riziko zastřelení.

Jak chcete přimět lhostejnou vládu, parlament, senát, aby neposkytovali zbraně, vojáky,... kteří budou zabíjet i civilisty? Jim, opojeným mocí, totiž stačí, všechny varující, či na životech ohrožené, ignorovat a posílat zbraně,....

Průměrný počet slepic: 3.2 (18 hlasů)

Kde jste byla, když na Donbas dorazili ruští dobrovolníci v tancích a uragánech ... a když ruské bomby pršely na Aleppo ...

Průměrný počet slepic: 2.3 (12 hlasů)

za pecí, jako vždy.

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)

I když nastalo humanitární bombardování. Byla jsem za pecí.

Průměrný počet slepic: 3.5 (8 hlasů)

I v době masakru ve Srebrenici, chápu.

Ale za velkoimperátora se postavíte, ten za aktivitu stojí - slabí a bezmocní za to nestáli.

Průměrný počet slepic: 2.6 (5 hlasů)

byly údajné mrtvoly na seznamech ŽIVÝCH voličů v následných volbách?

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

I tys byl na špatném místě, když ruské bomby pršely na Aleppo.
Viď? Třeba by ten kráter po ruské bombě nebyl tak hluboký.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

Nevyčítám, jen se ptám - s paní matkou je totiž diskuze možná.

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

Víte, anonyme, je to i otázka možného.
Kdyby tehdy byly petice, nejspíš bych je také podepsala.
Ale nepleťte se, někdy diskutovat nemohu,
zničilo by mne to.

Průměrný počet slepic: 4.3 (4 hlasů)

Tedy faktem je, že alespoň něco jsem se snažila změnit. Na obecním výboru zastupitelstva našeho města. Jenže když jsem s něčím začala, nikdo se ke mě při hlasování nepřidal.
Časem to člověk vzdá. a dnes již nemám síly něco chtít měnit. Tak možná podepíšu tu petici,...

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

oprava: finančním výboru zastupitelstva...

Průměrný počet slepic: 4.3 (3 hlasů)

Oceňuji i občasnou diskuzi s Vámi (rozumím, že člověku to někdy za to nestojí).

Ony tyhle petice vznikají právě jenom, když je to v zájmu Putina. Když tomu tak není, alternativa necítí potřebu za mír bojovat. A právě kvůli této jednostrannosti petenti skončí jako užiteční idioti.

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)

Co je na tom špatně? Ochránili po puči své Doňěcké pře Banderovci a pomáhali USA boji s islámským státem. Za mně palec nahoru.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

... proti teroristkám a teroristčatům.

Well done.

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

faktem také je, že jsem viděla plno snímků, co ukrajinští banderovci dokázali,....

Průměrný počet slepic: 4.6 (5 hlasů)

Ruští vlastenci taktéž, paní matko. Mrtvé děti po kobercových pamětech na města v Sýrii ale nejsou dost zajímavé, že?

Boj za mír se vede, jen když to vyhovuje panovníkovi šíře matičky Rusi ... tak to bylo za normalizace i dnes.

Průměrný počet slepic: 1 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Ukrajina jak to bylo 

Klaus: Rozeštvání Ukrajiny vyvolaly Evropa a USA, neboť chtěly konflikt s Ruskem. Putin je v tom nevinně

14. 4. 2014 10:27

Podle exprezidenta Václava Klause krizi na Ukrajině vyvolaly Spojené státy americké a západní Evropa, které měly zájem o nesmyslný konflikt s Ruskem, a ruský prezident Vladimir Putin je v celé věci nevinně. Ukrajinci jsou obětí sporu. Klaus to řekl ve středu 9. dubna v Kongresovém centru Vysoké školy finanční a správní.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Klaus-Rozestvani-Ukrajiny-vyvolaly-Evropa-a-USA-nebot-chtely-konflikt-s-Ruskem-Putin-je-v-tom-nevinne-315256

 

Proč Američanům tolik záleží na Ukrajině? Šarapatka, který to schytal za cestu na Krym, nám řekl více

26. 4. 2014 4:44

ROZHOVOR Poslanec zvolený za hnutí Úsvit Tomio Okamury Milan Šarapatka je bývalý diplomat a velvyslanec. Jako pozorovatel se zúčastnil nedávného referenda na Krymu. I proto se Parlamentní listy.cz zeptaly na jeho pohled na dramatické ukrajinské události.

Vyjádřil jste se, že o Ukrajinu geopoliticky soupeří Rusko a USA. Znamená to podle vás, že v demonstracích na Majdanu měli Američané nějakým způsobem prsty? Anebo šlo o spontánní výbuch nespokojenosti části Ukrajinců s prezidentem Janukovyčem a jeho politickou garniturou, případně s celým ukrajinským politickým systémem?

Je to nejspíš kombinace obojího. Opakovaně jsem již citoval z knihy Zbigniewa Brzezinského „Velká šachovnice", která vyšla v druhé polovině devadesátých let. V ní píše, kromě jiného, o  tom, že pokud  se podaří odtrhnout Ukrajinu od Ruska, Rusko definitivně ztratí statut velmoci. A o to stále jde. Prostor Ukrajiny propojuje Rusko s Evropou. Ve chvíli, kdy Rusové přijdou o vliv na Ukrajině, ztratí možnost ovlivňovat významnějším způsobem evropské záležitosti.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Proc-Americanum-tolik-zalezi-na-Ukrajine-Sarapatka-ktery-to-schytal-za-cestu-na-Krym-nam-rekl-vice-316716

S exministrem Tlustým o Ukrajině: Někteří lidé by si měli dát na hlavu mokrý hadr

26. 4. 2014 15:57

Všeho s mírou, radí bývalý politik ODS Vlastimil Tlustý. I když se nepovažuje za fandu Moskvy, politiky, kteří radí nahradit dovoz ruské ropy a plynu jinými energiemi, označil za fanatiky, kteří by přišli Českou republiku draho.

 „My prostě Rusko jako obchodního partnera potřebujeme, ale logicky se musíme vyhnout tomu, abychom na něm byli příliš závisli, aby se vůči nám mohlo chovat diktátorsky. Musíme se starat o to, aby Rusko bylo jedním z významných partnerů, ale nikoli jediným. To by bylo pro nás nebezpečné. Ovšem zříkat se spolupráce s Ruskem jako s významným partnerem by bylo šílenství a dovolit mu dominantní roli by bylo druhé šílenství," prohlásil Vlastimil Tlustý v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/S-exministrem-Tlustym-o-Ukrajine-Nekteri-lide-by-si-meli-dat-na-hlavu-mokry-hadr-316800

Američané se prý už chystali vyhnat Rusko z Krymu. Hájkův web ukazuje na zajímavé dokumenty

1. 5. 2014 15:57

Václav Danda na webu Petra Hájka Protiproud prozradil, že Spojené státy původně chystaly zřízení americké základny v Sevastopolu. Ruský prezident Vladimir Putin ale tyto plány narušil, když hájil ruské zájmy. Americká armáda se prý ale jen tak nevzdá. O tom svědčí i to, že už porušila nejeden slib, který dala dříve.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Americane-se-pry-uz-chystali-vyhnat-Rusko-z-Krymu-Hajkuv-web-ukazuje-na-zajimave-dokumenty-317470

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)

Příště rozdělit do dvou komentářů prosím... 

Průměrný počet slepic: 4.5 (4 hlasů)

Pouze část, ale vy píšete dopis.

Omlouvám se nebudu rušit

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by Josef Původní

Trvalý odkaz

pět slepic!

Ovšem některé citované pasáže si koledují o parafrázi, třeba:
Americká armáda se prý ale jen tak nevzdá. O tom svědčí i to, že utekla před bosými kozomrdy z Afghánistánu.

Průměrný počet slepic: 4.3 (11 hlasů)
Trvalý odkaz

Echo24
EU je připravena při ruské invazi obětovat plynovod Nord Stream 2 a další ruské projekty
2022-01-28

Průměrný počet slepic: 2 (7 hlasů)

V Česku hrozí kybernetické útoky v souvislosti s děním na Ukrajině, varuje úřad pro kyberbezpečnost
Před 4 minutami

Průměrný počet slepic: 1.6 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Průměrný počet slepic: 4.2 (6 hlasů)

In reply to by Leoš (neověřeno)

Trvalý odkaz

Rád se poučím.

Průměrný počet slepic: 4.3 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Po takto spuštěné akci se asi dala předpokládat zvýšená aktivita. Jak všemožných trollů, tak i prostých blbů. Mám teď na mysli lidi, kteří byli v nedávné minulosti bezpečně distancováni od internetu - už jen pořizovací cenou a dostupností potřebné techniky, konečně i znalostmi. To se teď ale dramaticky změnilo, jak se tak dívám.
Možná bude potřeba i přehodnotit tu hranici, nebo jak to nazvat - míru zasíratelnosti. I když se na to dívám jen jako občasný návštěvník, tak už mě to tluče do očí - to množství balastu mezi komentáři, které skutečně něco sdělují.
Dnešek je vážně výživný, ale i poučný. Nebýt užitečných zásahů admina i pana domácího, tak už dneska o tento web ani nezavadím.
Snažím se přijít na to, jestli je to jenom to čiré blbství, nebo jestli někoho vážně tolik baví, zasírat cizí stránky málem až k nečitelnosti.
Vždyť i to zasírání vyžaduje spousty času - a kdo ho má dneska tolik, že si může dovolit, sedět hodiny a hodiny u internetu?

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

In reply to by Leoš (neověřeno)

Trvalý odkaz

Napsal uživatel Leoš (neověřeno) dne Pá, 28. 01. 2022, 14:46

To mám nejraději, když někdo, kdo má sníh na botách, kádruje někoho z blbství.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

S mužem jsme podepsali, na Petici.com překročeno už hranice 1400.
(Navazuji volně nad diskutující přede mnou... I duny v poušti jsou ze zrnek písku.)

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Dnešný vidlákov článok otvoril tému, ktorá je oveľa závažnejšia, než sa na prvý pohľad zdá. Všetky problémy ktoré sa na nás valia - kovidový teror, drahé energie či vojnové štvanie majú totiž jednu spoločnú príčinu - existenciu nenažraných, neskutočne mocných megakorporácií, vedených sociopatmi špeciálne vyselektovanými dlhodobým negatívnym výberom. Ak sa chcete niečo o tomto svete dozvedieť, odporúčam obetovať dve hodiny a výpočuť si reláciu Inforovnováha 88 na https://slobodnyvysielac.sk/inforovnovaha/. Budete veľmi prekvapení, ako ďaleko sa koncentrácia kapitálu v rukách zopár jednotlivcov dostala a aké to má pre nás neblahé dôsledky.

Průměrný počet slepic: 3.2 (9 hlasů)

To je ten stejný slobodný vysielač, co je slobodný jen za 8.000 eur měsíčně?
A s tím názvem relace Inforovnováha 88, nad tím bych ještě popřemýšlel. Víte, jak s těmi osmičkami dopadl Kotleba :D

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

Monopol - dokument, který fakticky ukazuje, jak vlastně funguje svět, a kdo ho řídí. Uvidíme, kdo vlastní akcie největších společností na světě, ke komu všemu to vede, a jak vše je na úrovni elit propojené. Velice doporučuji.
https://nastub.cz/w/de4f9960-fa7c-492f-b7dd-b46b5c1f98f4

Průměrný počet slepic: 4.3 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

MUDr. Ivan David
4 hod ·

"Naši politici nehovoří jménem všeho lidu. Vláda České republiky nemá náš souhlas a nekoná naším jménem."

Toto je poslední věta petice, která vyjadřuje názory občanů ČR, nesouhlasících s horečnou aktivitou naší vlády prokázat svou naprostou loajalitu USA a NATO. Členové vlády ČR jsou ve svém zanícení proti Rusku horlivější než většina ostatních evropských politiků. Zatímco zdaleka ne všechny státy NATO dodávají na Ukrajinu zbraně, viz Německo a Francie, my stojíme v předních řadách a posíláme dokonce místo munice, která se dá považovat za obrannou, například americké protitankové střely Javelin, dělostřelecké granáty do houfnic Dana, které jsou zbraněmi jednoznačně útočnými.
Ne všichni občané mají Rusko za nepřítele a mnozí si jsou vědomi, že nebýt Rudé armády, český národ by byl německými nacisty "konečně vyřešen". Jsou zoufalí z obrazu, jaký si o ČR vytvoří nejen ruští politici, ale i řadoví občané. Proto chtějí dát najevo, že vláda, zvolená 40 %, nemluví za všechny. Rozhodně ne.
Tuto petici připravil publicista Milan Vidlák, zabývající se zemědělstvím a píšící blogy "Vidlákovy kydy".
--------------------------

Já teda fakt nevím, jak to tomu Davidovi (a potažmo jeho Nové republice) ještě jinak sdělit, že náš Vidlák není "Milan Vidlák".

Průměrný počet slepic: 4.8 (12 hlasů)