Tohle bylo nedávno od Kotrby na PL
Letošní program Poslanecké sněmovny zahrnul i komunistický požadavek na „vyšetření zločinů privatizace“. Co podle vás naši společnost tíží více: zločiny komunismu, nebo zločiny privatizace?
Ani jedno. A proto všichni zločiny privatizace pokrytecky odsouhlasili. Nikdo nic nevyšetří, nikdo nikoho nepotrestá. Ani komunisté nechtějí skutečné vyšetřování, to by se tři desítky let připravovali. Sbírali by důkazy. Dokumenty. Notářsky ověřené kopie privatizačních smluv. Vedli by archivy, ne nepodobné archivu ekonomické kontrarozvědky. Nevšiml jsem si ničeho takového.
Je to jako s těmi zločiny komunismu. Přestože máme oustav na jejich zkoumání, narazíte vždy na neúplné informace, vykradené archivy a mlčení. Proč? Protože pravda je tvrdá. Protože revanšismus je nepřijatelnou strategií. Protože předání moci v roce 1989 bylo provázeno předběžnou dohodou mezi odstupující mocí a nastupující mocí o kultivovaném předání moci. Odstupující moc chtěla předat a nastupující moc chtěla převzít. Každý z přítomných u tohoto jednání věděl, že to není dohoda čistá. Cenou byla dohoda o neútočení. Ale převrat se obešel bez pověšených na nárožích, bez zastřelených bez soudu. Bez terorismu, bez občanské války. To byl obsah sametovosti a věty „Nejsme jako oni“… A teprve pak následovalo jednání u takzvaných kulatých stolů ve Valdštejnském paláci, v Paláci kultury a v Obecním domě s tehdejšími premiéry Ladislavem Adamcem a Františkem Pitrou, s generálním tajemníkem KSČ Karlem Urbánkem, s vedením armády a vnitra. Nebyla to pro amatéry z KC OF a VPN procházka. Byla to ale klíčová politická zkušenost, která například formovala vztah Václava Havla k lustračnímu zákonu i k požadavkům radikálů v jeho okolí na zákaz komunistické strany.
-----------------------
Četl jsem si výše sepsané panem Kotrbou a nějak mi není jasné, co na tom předání moci považuje za kultivované.
Komunisti z charty a komunisti z ÚV se dohodli na tom, že zaprodaj zemi cizákům a nakradou si ze státního. Jedni měli příkazy z Moskvy a ti druzí z Německa-USA a nejspíš taky i z tý Moskvy. Byli jak dvě skupiny mafiánů, co si dělej město, kdo kde bude vydírat, krást a unášet holky do bordelů. Jen to bylo na úrovni státu a týkalo se to úplně všeho.
I když jíte hovno stříbrným příborem, pořád ještě jíte hovno.
Osobně bych byl radši, kdyby se navzájem všichni (ÚV i chartoidi) postříleli bez soudů a pověsili na nárožích na lucerny. Jak psal Stephan King, žádná velká ztráta, jak psal Puškin, samí zbyteční lidé.
Představa, že by se ta banda ožralů a děvek z charty kdy zmohla na terorismus je komická. Za dvanáct let fungování se zmohli jen na domácí semináře, vydávání pamfletů, chlastačky a grupáče. Tak to mohlo fungovat dalších 30 let. Největší terorista byl pyroman Hučín, co tam patřil jen okrajově a útočil jen na nástěnky. Směšné. Směšné se toho bát.
Že by se někdo z nich opásal výbušninou a šel se vyhodit do vzduchu třeba do Rudého Práva nebo Štrougalovy Tatry 613, na to se měli moc rádi. To doopravdy nehrozilo.
Jediný násilí, kterýho byli disidenti schopni bylo otevřít kriminály a pustit na lidi vrahy a pak před znásilněnejma, mučenejma a zavraždenejma zavírat oči. Pana Kotrbu možná právě tohle rajcovalo číst v novinách, možná jen zbaběle zavírá oči. Já bych radši ten revanšizmus, protože řevanš je odplata, takže napřed musíte něco udělat a pak se vám to vrátí - a ne že neuděláte nic nikomu a dostanete trest smrti umučením. Vedle toho je celá Horáková k smíchu, tu jen oběsili.
Na rozdíl od něj jsem fanda principu "Zločin a trest" a ne "Zločin a nic" a "Nic a trest". Nějak se s panem Kotrbou míjíme.
Co se předrevoluční doby týče, nikdo kromě charty tu ani neprotestoval, protože ani protestovat nemohl, ani to nikoho nenapadalo, nikdo tu na komunisty neútočil, lidi měli s režimem svůj modus vivendi, režim si vládl a lidi jezdili na chalupy - tak o jakým terorismu a jaký občanský válce tu pan Kotrba mluví.
I ta sametová revoluce dala režimu/chartě hodně hecovaní, lidi znali systém a věděli, že se najednou chová divně, čuli nějakou levotu a drželi se stranou. Už palachův týden bylo to samý. Režim se musel sakra snažit, aby to vypadalo, že někdo protestuje.
Nic by nehrozilo, kdyby sami nic nevyprovokovali. Jakej terorismus a jaká občanská válka.
Jinak Adamec, Pitra, Lorenz a ostatní nemuseli předávat moc chartě. Když moc nechtěli, mohli jen jít od válu. Mohli nechat moc svým kolegům, co na ní lpěli a proti kterým byla ta 'jakoby revoluce' prej namířená. Mohli uvolnit cenzuru jako v 68 a nechat mluvit lidi, co vlastně chtějí. Všechny, ne jen pár podivnejch (koupenejch) existencí z pražského polosvěta. Mohli uvolnit cenzuru jen s vyššíma kádrama. Mohli začít doopravdy dělat přestavbu a jít se ptát do funkčních Slušovic, jak to dělat efektivněji. Stejně jako to udělali pak soudruzi v Číně, která za 30 let poskočila o víc než my jsme zvládli upadnout, nechat si politickou moc a uvolnit ekonomickou.
Sametová revoluce nebylo něco historicky nevyhnutelného, samovolného, ale bylo to celé jen zinscenováno.
To, že si aparátčíci Čalfa, Pitra, Adamec vybrali zrovna chartu, že zrovna její členy uznali jako sobě rovné a své nástupce, to bylo čistě jejich rozhodnutí. Nic je k tomu nenutilo, určitě podle oficiální verze ne. - Když v předchozím roce Gorbačev nutil Štěpánovi Havla jako ministra, tak to Štěpán rozhořčeně odmítl, že Havel nemá žádnou kvalifikaci, žádný zkušenosti a proč by měl jít teda dělat ministra.
Hloupej, drzej a bezohlednej Gorbačov ani neměl připravenou odpověď. Odtud nejspíš pramení, že byl po revoluci Štěpán vyhlášen za největšího zlouna, skončil ve vězení a nakonec umřel přirozenou mmrtí do tří mesíců od vydání své knížky.
Jak moc Gorbačov s jeho Havlem jen připomíná dnešní kvóty: "vemte si tam ženskou," "vemte si tam barevnýho," "vemte si tam teplouše," "poslouchejte pomatenou Grétu" - bez ohledu na schopnosti, bez ohledu na vhodnější kandidáty, bez ohledu na místní situaci, bez ohledu na to, co lidi chtějí. Jen diktát, diktát a zase jenom diktát.
O pár měsíců později najednou dávali Štěpánovi rivalové republiku Havlovi na zlatým podnose a jeho neschopnost nikomu dalšímu nevadila.
Vzhledem k tomu, že se mělo jednat o přechod k demokracii to bylo podivně nedemokratické.
To "Nejsme jako oni," podle Kotrby tak sametové, znamenalo ve skutečnosti špinavé "My už jsme oni". - Tak jako Čalfa a Adamec, komunisti z ÚV, neměli žádnej mandát předávat moc, tak komunisti z charty neměli od nikoho žádnej mandát něco někomu odpouštět a dopředu garantovat. - Je to jako Mnichov. Ty dvě bandy se prostě jen spikly. - Protože to udělali, stali se vzájemně spoluvinníky a mají rovnou spolu-odpovědnost. Dělali to z těch nejnižších pohnutek, totiž z hamižnosti a touhy po moci a snaze vyhnout se trestům za předchozí sviňárny.
Když vám na vaší vesnici starosta znásilní dceru, tak mu nějakej místní ožrala taky nemá co odpouštět, dokonce ani když starosta ožralovi za odpuštění přenechá starostování a rozdělej si obsah obecní kasy.
Dokonce ani policajti nemaj právo něco odpouštět, ani prokurátor a ani soudce. Jen maj aplikovat zákony platné pro všechny. - Když husákovská média označovala chartisty za samozvance, tak se trefila víc než sama věděla. V listopadu mám pak charta předvedla, jak moc samozvaní se cítí a ohledně čeho všeho.
Chartisti odpustili všechno šmahem, i ty největší zrůdnosti a přisvojili si tak práva, která nikdo nemá. Pak se někdo diví, že jsou za zrůdy? Kdo odpouští zrůdnosti, je sám zrůda. Můžete odvracet hlavu abyste neviděli, stejně to tak bude.
Jestli někdo nevěří na spiknutí, tak tohle bylo co? Nedomlouvali se ty dvě bandy komunistů proti národu? Nedomlouvali se proti dalším dvoum partám komunistů, jedné jako Štěpán, druhé jako Dubček? - To je sama definice spiknutí, že se dva domluvěj proti ostatním.
To, co se panu Kotrbovi tak líbí, že to bylo tak hezky sametové, má ovšem jeden nepříjemný důsledek: vřed se neprořízl, hnis nevytekl, nic se nevyčistilo, všechno dál hnije pod povrchem. Pověsit, postřílet či vyházet z oken pár desítek či desítek tisíc komunistů by bylo jak varovný prst do budoucna a každý by při rozhodování věděl, jak může skončit, když to přežene a vrátí se mu to. Nikdo by si nebyl jistej. Tiché "kdepak" od čechů by pak mělo i v Bruselu víc váhy. Měli bysme v cizině víc respektu a míň pochval.
Špinavé listopadové dohody ukázaly přesnej opak: "Chovejte se jako svině. Nějakou morální kurvu, co vám odpustí si vždycky koupíte." Havel sklízel ve světě potlesk, pochvaly a tajené pohrdání.
I sám pan Kotrba se svým podivným náhledem, je jen porouchanej produkt těch špinavých dohod. - Sotva by si dovolil mít tyhle názory, kdyby jednou vedle něj seděl nějakej hypotetickej listopadovej Žižka a klidně by mu řekl: "Hele já jsem vyhodil z okna okresního tajemníka, protože vím, co dělal v padesátejch letech u StB. Tebe z toho okna vyhodim klidně taky, když mě budeš srát. Kdo se chová jako prase, jako prase i chcípne. Dumej o tom."
Navíc by to bylo jako vždy. Těch pár, co by zemřelo, by se zahrabalo do hlíny, ti co by je postříleli, ubili či vyházeli z oken by dostali metály (když je dostali Mašíni, tak už každej) a dětem by se ve škole vykládalo, že právě takhle to bylo nejlepší a pan Kotrba by následně kvákal, jak to jinak nešlo.
Dnes se naříká, jak je společnost rozdělená. Jak by mohla nebejt rozdělená. Jak máte bejt pěkně pospolu se zlodějem co vás okradl? To nejde. Ta jeho nepotrestaná krádež vás rozděluje, ne vaše snaha domoci se svého, domoci se spravedlnosti. Jak si to vládnoucí kasta představuje? Že vás budou okrádat úplně o všecko, vy je za to budete obdivně pozorovat s otevřenou pusou a tleskat jejich psedomorálním lžím, kterýma si to zdůvodňujou, obdivovat jejich krásná auta a prodejné děvky po jejich boku a pak půjdete chcípnout hlady někam na smetiště, abyste panstvo neobtěžoval v jejich sebeobdivu?
Měli by lízat dlažbu po který má přejít Zeman s Babišem, že trochu upouštěj páru a zachraňujou jim tak krk.
Když se celá ta zlodějská kasta ústy nejrůznějších pánů Kotrbů přesvědčuje, že to jinak nešlo, tak vám tím automaticky říká, že se holt musíte smířit tím, že jste lidi druhé sorty a máte se smířit s tím, že žádný práva nemáte. - Proč pak máte takovej systém vůbec respektovat? Proč máte respektovat jeho promimenty a jeho obhájce?
Proč by měli mít pro vás nějací Čalfové, Havlové a Kotrbové nějakou lidskou cenu, když vy pro ně nemáte žádnou? Proč jejich život má mít pro vás nějakou cenu, když váš pro ně nemá žádnou? Proč jejich rodiny mají mít pro vás nějakou cenu, když vy pro ně nemáte žádnou?
Samozřejmě, že to šlo a pan Kotrba je lhář, stejně jako byl lhář Havel.
Tak jako to soudruzi z ÚV hráli na soudruhy s charty "netroufnete si rozpoutat občanskou válku a zavážete se... a obětujete dolních 15 000 000" tak to soudruzi z charty mohli hrát "netroufnete si rozpoutat občanskou válku a obětujete ty co maj krev na rukou." Žádný špinavý dohody nebyly nutný. Náměstí byly plný lidí, v okolních zemích se hroutily režimy a komunisti stáli o nějaký dohody, protože už přestávali bejt schopný si vynutit svoje silou.
To ovšem za předpokladu pravdivosti oficiální verze, že to byla nějaká skutečná revoluce, ve který proti sobě někdo stál. Že tam byl nějakej antagonismus. Při neoficiální verzi, ve který byl Havel jen bílej kůň, jen břichomluvcův maňásek na konci chapadla té samé chobotnice, tak to nešlo ani o špinavé dohody - jen o divadýlko s bílým koněm, jen představení skořápkáře a žádná revoluce ani nebyla.
Revoluce by to byla tehdy, kdyby Havel s jeho bandou zatkli Čalfu, Adamce, Lorenze a spol a vyhlásili, že se s nima nemaj co bavit, protože nemají žádnou legitimitu. Tak vypadaj revoluce.
Nic, co se za špinavýho listopadu zametlo pod koberec nezmizelo a je tam dál. To co bylo tehdy k udělání, je k udělání i teď, jen nákaza je rozrostlejší. Výsledkem jsou tihle Kotrbové a Kolářové, Milión chvilek i Holubová, Lukačevič i Janeček, bezdomovci a Bakala, Šafr a ČT, Kalousek, Fiala, Bartoš a Hamáček. Vše, co nás dnes sere, to je jedním i druhým způsobem odkaz špinavých dohod listopadu.
Jestli to byly špinavé dohody, není co slavit. Jestli to bylo maňáskový divadlo, není co slavit.
Demokracie a svoboda slova začnou, až se celá ta šaškárna z roku 89 vyhlásí veřejně za podvod a její aktéři za zločince, co patřej do vězení.
A pro srovnání: Kdyby se do Kostnice vydal tehdy místo Husa Havel, tak by odvolal, vzal by nějaký opatství v Německu, po zbytek života chlastal vše, co by vyrostlo na vinohradu, píchal novice do řiti, padal ožralej do hnojiště a vesele žil z desátků až do smrti. Žádný husitství by nebylo, po staletí by přišlo luteránství z Německa a na prezidenské vlajce by nebylo "Pravda vítězí," ale "Nešlo to jinak" nejspíš v němčině, ruštině nebo polštině.
- Log in to post comments
Komentáře
Rozdělení státu
standa.e
Dodnes občané nepochopili,proč se musela republika rozdělit.
Pro mne je to jasno i podle toho rčení,rozděl a panuj.co se potvrzuje stále
Nejdřív rozcupovat SSSR,naši republiku,Jugoslávii,ale i Británii.
Ale když už se to stát…
Ale když už se to stát muselo, tak jsme projevili víc dospělosti než ti ostatní.
..
Něco jako, že k nám nepřijeli žádní snipeři myslíte?
Třeba. A že jsme si na ně…
Třeba. A že jsme si na ně sami nehráli.
Jako že máme holubičí povahy…
Jako že máme holubičí povahy?
Nesmysl. Nechali jsme se hnát jako stádo ovcí,
mlčeli jsme vždy k tomu, co se dělo proti republice.
S naivitou hnáni hesly o svobodě projevu,
touhou po cestování, banánech, ....
A dnes? Dnes jsou lidé opět za nesprávné názory
blokováni ((nejnověji Větva na iDnesu,
pokud ho od rána nevrátili zpět na hlavní stránku).
Prý nesmí učit o Seifertovi (v r. 1976 cca)
dnes se zase neučí o jiných, kteří byli ...
No nic, historii, kterou jsme nepochopili
si prožíváme znova.
i klasici jsou v klatbě
Shakespeare se sice ještě snad učí, ale jeho hry Kupec Benátský nebo Zkrocení zlé ženy si v Evropě nikdo nedovolí uvést na jevišti.
Že by byl Shakespeare také…
Že by byl Shakespeare také nehodící se nomenklaturní kádr?
Doplním
A dodejte i při zrození Republiky, případně v roce 1948. Češi nejsou agresivní a to je jejich velká přednost.
...
V padesátých letech to byli němci, rusové nebo snad indiáni?
Nespletl jsem si nějak zemi?
Mašínové?
Mašínové?
No, když se srovnají naše…
No, když se srovnají naše padesátá léta s takovými Jakobíny, lze říci, že jsou ti Frantíci jinší kabrňáci...
čmoudovi
Nevšiml jsem si viselců na kandelábrech a upálených lidí, jinde to tak bylo. Pravda podřezávali se policajti a stříleli pokladníci. Padali za to i tresty smrti. Nebyl ale žádný pouliční masakr, lůza si nevybíjela frustraci na lidech. To se vám zdá špatné? Mně ne.
Strejdovi
To jste se pane strejdo opravdu špatně díval.
Viselci byli v padesátejch letech třeba ve Stromovce. Víte, důchodci a důchodkyně, co byli najednou připravený o úspory a důchody, neměli moc jinejch možností, než spáchat sebevraždu. Jestli ve Stromovce nebo doma, to už je vedlejší. Ti ve Stromovce byli líp vidět. Ti nikdy v žádnejch statistikách nenajdete.
Lůza si frustraci na lidech docela určitě vybíjela a jak si to užívala. Vybíjela, vybíjela, VYBÍJELA.
Jen jak správně píšete, nebyl to pouliční masakr, ale klidný tichý úřednický masakr. Nebyl to náhlý výbuch nahromaděného vzteku, který se dá pochopit. Byla to klidná, tichá, zlá krutost lidí náhle v pozici moci. Kterou vy přehlížíte a já ji připomínám, protože jaksi v tom 89 byla legalizována ještě jednou.
Mě je celkem jedno, jestli je masakr veřejnej nebo skrytej. Mě vadí, že je. Stupně pak na rozdíl od vás vidím v rozsáhlosti a ne ve viditelnosti.
Chápejte. Osvětim a Treblinka taky nemohou být lepší než Křišťálová noc jen proto, že byly skryté, kdežto o Křišťálové noci se všeobecně vědělo.
Veřejný lynch Mussoliniho snad byl horší než tiché mizení odpůrců tak hezky popsané v Konformistovi?
Vraždy mafie přeci nejsou v pořádku ani když vy o nich nevíte. Nebo jo?
V tom se liší naše přístupy. - To je rozdíl mezi podstatou a vnějším zdáním.
Neodpověděl jste na tu Barborku mimochodem, jak jste to vyřešil.
Je zajímavé
jak syrově napsaná pravda dráždí... Pomalu se tady z autora dělá fašista a terorista. Přitom on jen popsal ten podvod, který v listopadu nastal jako finální fáze dohod, které probíhaly úplně jinde a úplně jinak, než se tady bezostyšně 30 let vtlouká při každém výročí do hlav.
Je to přesně tak, jak autor napsal. Nebyla žádná revoluce /de facto k ní nebyl ani vážnější důvod, protože režim povoloval a časem by se transformoval, což aby asi nepřineslo ono kýžené vítězství pravdy a lásky nad lží a nenávistí - rozuměj vítězství bankovního kartelu, nadnárodních struktur nad lidmi této země a generacemi, které budou ve vlastní zemi jenom statisté nebo přisluhovači. Dodnes tady musíme polykat lži a přijímat nenávist jako lásku. Vyprázdnilo se všechno. Od státní kasy přes pojmy až k lebkám. Nad čím jásat? Že jsme plně závislí, žereme jedy dovezené překupníky přes půlku světa a denně se nám připomíná jak jsme špatní, hloupí, neschopní a jak jsou naše dějiny jenom omyl...
Co to je?
Ten závěr to vystihl přesně: "Kdyby se do Kostnice vydal tehdy místo Husa Havel, tak by odvolal, vzal by nějaký opatství v Německu, po zbytek života chlastal vše, co by vyrostlo na vinohradu, píchal novice do řiti, padal ožralej do hnojiště a vesele žil z desátků až do smrti. Žádný husitství by nebylo, po staletí by přišlo luteránství z Německa a na prezidenské vlajce by nebylo "Pravda vítězí," ale "Nešlo to jinak" nejspíš v němčině, ruštině nebo polštině."
Jsem taky proti násilí, to nikdy trvale nic nevyřeší. Ale jsem zásadně proti tomu, aby mi někdo kálel na hlavu a ještě ode mě čekal poděkování...
Abych se klaněl za ubohou frašku a podvod....
Weissbach
mám stejný názor, věšení a násilí by sice nepomohlo, ale jinak má Čmoud pravdu
Doba bourání legend
Je škoda, když se v článku musí oddělovat zrno od plev v tak velké míře. To ho silně znehodnocuje. K čemu je vynikající svíčková když do ní ukápne kapička motorového oleje. Sníst se to dá, neumře se potom, ale je to na zvracení.
Samozřejmě, listopad 1989 nebyla žádná revoluce, byla zásadní změna ideologie a pokojná změna moci. Jinak to ani nešlo. Vládní komunistická moc byla prolezlá lidmi toužícími po tom uchovat si a rozmnožit bohatství ke kterému měli přístup. Komunistická moc byla rozložená zevnitř svojí kompradorskou elitou, mimo ni nebylo mnoho schopných, kteří ji mohli nahradit a vytvoření nové, kapitalistické, elity zvorali. Republiku sice rozkradli s cílem ze svých stoupenců tu bohatou elitu vytvořit, ale byly to nuly a nabyté majetky vesměs vyvedli do zahraničí.
Je čas na bourání legend a na to podívat se realitě do očí. To, co přichází nás bude brzy zajímat víc než minulost.
Jednu o Masarykovi
Když se ptali někoho, kdo ho dlouho znal, co by Masaryk řekl Mnichovu, dotyčný řekl: Budeme sedlat.
Jakože se půjde do války. - Udělejte si názor sama, proč to řekl.
Slyšela jste o tom, koho přesně nabírali němci a američani do svých tajných služeb po válce a proč?
slepice Vám nedám, ale vejce…
slepice Vám nedám, ale vejce ano. S nadějí, že to, co se z nich narodí, bude míti více závitů a tedy rozumu a nenechá si tlouct do palice to, co nám je k víře předkládáno - samozřejmě s pravdou a láskou jedinou.
No, třeba to jednou ta kuřata pochopí a rozhrabou ten vzniklej smrádek a blbou náladu, která nám byla sugerována.
Se špinavou revolucí má vazbu jistě i
video, na které bych rád upozornil. Je to rozhovor Luboše Xavera Veselého s redaktorkou pořadu ČT Newsroom na YouTube ZDE https://www.youtube.com/watch?v=42nbRf6P2YI .
Xaver dal mladé slepici co proto, obrovsky jsem se bavil.
Je fakt, že Xaver má na ČT …
Je fakt, že Xaver má na ČT (oprávněně) pifku už od pořadu 168 hodin z 11.1.2015 v čase 0:20:21: "Miloš Zeman přesunul Hovory z Lán na soukromou Frekvence 1. Co to znamená? Žádná vulgarita, už jen obezita." https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10117034229-168-hodin/2154528011…
psychoterapie
on ten Zvedavec napsal věc, kterou jsem si z počátku neuvědomil = vypsat se z toho, jako jedna z metod psychoterapie. Ano, jak některé tady čtu, potřebují popustit páru (chválabohu, že alespoň tak), je jí v nich tolik, že by pohnuli lokomotivou bez uhlí.
...
Od něj to, ale bylo jen takový shazování.
Podívejte se tady jak skvěle funguje vytěsnění. Kdežto tahle metoda... Stránský nebo jak se jmenoval, ten spisovatel, tam se léty nic neměnilo (aspoň u těch, se kterejma neměl nějakou tu osobní špinavou dohodu)
...
nikoli, od něj to, ale bylo jen takové pravdivé.
.
Kecy, dělá to pořád, to že nereaguju ještě neznamená, že to neregistruju.
Nesouhlasím
"Ach, Čechy krásné, Čechy mé!
Obraze rámu prastarého,
kolikrát vytrhli tě z něho,
že odprýskaly barvy tvé
až po tmu hrobů. A v den slavný
znovu pro zraky žárlivé
napjal tě rámař starodávný."
- František Hrubín, Jobova noc, Třetí zpěv(úryvek)-
Vážený Vidláku a všichni ostatní, dobrý podvečer,
už tři dny si stále říkám, že musím odpovědět Majce a nesouhlasit s panem V, okomentovat ukončení šaškárny s klimaaktivisty díky overkill, který zapříčinila Greta, dotknout se zásadního projevu Trumpa v OSN, kterým zatroubil do útoku (přičemž obě události byly propojeny) a dotknout se i chabého pokusu Kongresu mu to zhatit zahájením pokusu jeho odvolání nebo okomentovat neuvěřitelně podlézavé a zrádcovské chování ukrajinského prezidenta, jak vyplynulo z přepisu jeho telefonátu s Trumpem, za nějž by dříve abdikoval nebo se hanbou zastřelil a tak vůbec nějak navázat na vše co se na Vidlákově dvorku kydalo v posledních dnech. Nebyl čas, byl jsem na cestách, nedodělaná práce, znáte to. Pak jsem si přečetl dnešního Čmouda a rozhodl se aktivně reagovat a to ostatní postupně třeba zítra nebo jindy (speciálně tu Majku a pana V). Myslím si, že kdybych to neudělal, pak by někdo mohl říci, že jsem souhlasil.
Hrubínova báseň, napsaná básníkem do šuplat, pod peřinu nebo pod uhlí a vydaná až po válce, je jedním z nejúžasnějších popisů nálady lidí za protektorátu (určitě těch "slušných"), a čím víc ji dnes čtu, tím více ji rozumím, protože až nebezpečně souzní s malověrností, která mě občas popadá v posledních dvou letech, a jiné už déle a popisuje události tak nebezpečně blízké. Ostatně doporučuji si ji přečíst, jakoby mluvil dnešek (mnohdy). To ale jenom na úvod, nejsem zde proto, abych dělal rozbor básně, ale reagoval na dnešní článek. A ta báseň mi k tomu připadala vhodná.
Z toho všeho, co zbylo po listopadu 89, ze všech těch přání a snů, po kterých jsme toužili (mimo pocitů osobních, ty sem prosím netahejme), tedy ze společenských přání a snů, nám zůstala, prozatím poměrně otevřená svoboda slova (i když je pokoušeno ji rušit), svobodné volby (prosím nezmiňuji různé excesy a ani které jsou lepší - spor o přímou demokracii versus poměrný systém),prozatím také svoboda cestovat a princip účastnit se svobodně podnikání stejně jako držet soukromý majetek. A pokud bude tento (kapitalistický) systém trvat, a neujme se zde moci korporátní kapitalismus nebo vegansko zelený levicový socialismus, pak lze očekávat, že tyto sloupy společenského života zůstanou v platnosti, protože, budeme li se držet konspirativních teorií, a je jedno jestli Marxových nebo Pjakinových, pak vládcům světa vůbec nevadí. A už vůbec nepřekáží v tom, aby byli lidé jinými okrádáni, aby malé procento hromadilo majetky na úkor druhých a zdroje Země byly využívány pro další a další produkci bez ohledu na to, co bude na konci, až zdroje (a nemyslím tím zdroje o kterých hovořil Špidla) dojdou. Jak to ale tohle všechno souvisí s problémy, které popsal Čmoud, a které se odehrály v zemi, o kterou se vlastně vůbec nikdo nezajímá, s výjimkou jejího vlastního obyvatelstva?
Jak kdysi řekl jeden anglický poslanec, můžete nás připravit o všechno, pokud nám ale zůstane svoboda slova, pak si vše zase vezmeme zpět. A proto jsem rád, že Čmoud mohl svůj článek napsat a Vidlák mu, jako správce vlastního dvorku, dovolil se s námi o něj podělit. A osvědčuji, že se budu rvát o to, aby Čmoud mohl takto hovořit a psát. Věřím naopak pevně tomu, že stejně tak bude nakládáno s mým názorem, kterým vyjádřím se Čmoudovým textem nesouhlas.
Jsem tak povinován už jenom tím, že Štěpána Kotrbu znám velmi dobře osobně, znám jeho názory a přesvědčení (i když s ním mnohdy nesouhlasím, neboť je na můj vkus příliš nalevo). Štěpán Kotrba je výjimečný intelektuální zjev, s hlubokými encyklopedickými znalostmi, bystrý analytik a pro Českou republiku udělal ve svém životě více, než tisíc jiných. Vy jste Čmoude, a to je škoda, nepochopil, a nebo to nevíte, že on si myslí úplně to samé, co Vy (až na jednu věc). Vaše rozhořčení, které vyústilo v historický rozbor situace při sametové revoluci (sic!), by se, pokud by s Vámi mluvil, potkalo s jeho rozhořčením. A stejně tak bychom se asi shodli spolu i my, protože Vaše hodnocení je sice někde mírně kostrbaté, ale racionálně logické. Moje oponentura by asi (stejně jako Štěpánova) byla vedena snahou vysvětlit, že ne všechny dohody se udály jak popisujete a některé se ani neudály. A myslím si, že se ty bandy spolu ani moc nedomlouvaly. To je ale na jiný text, na který asi nemám chuť. A proto ani toto Vaše hodnocení nerozporuji. Stejně tak se shodneme na mnohých hodnoceních mnohých účastníků té sametovky. Tam jsme na jedné lodi. A stejně jako Vy si myslím, že k tomu ani jedna strana oprávnění neměla.
Ale, milý pane, doba taková byla, ti lidé byli postaveni do určité situace a na tu reagovali. A jestli dobře nebo špatně, to už fakt je pouze na diskuzi ke kulatému stolu s dobrým vínem a kousky uzeného. Stejně jako nemůžeme hodnotit kroky Háchy, Beneše nebo Dubčeka. Resp. hodnotit je můžeme, ale to je tak vše, co s tím můžeme udělat.
Tedy ještě jednou ke Kotrbovi. Napsal to samé jako Vy. Napsal to jinak.
V jedné věci se ale dopustil jiného hodnocení a také se ho, Čmoude, dopouštím já. Nemohu s Vámi souhlasit ve Vašem názoru, že mělo dojít k revolučnímu zúčtování po vzoru francouzské revoluce, kdy vládla Madame gilotina. A proto v tomto směru podepisuji Štěpánův názor, že je dobře, že se sametovka obešla bez podobných aktivit. Váš názor považuji nejenom za chybný, ale dokonce za nebezpečný a zvrácený. Francie se nikdy, do dnešních časů, nezbavila pachutě událostí roku 1792, o Španělsku a její rozdělené společnosti vůbec nemluvme. Poslední rozhodnutí o exhumaci ostatků Franka je toho strašným důkazem a otevřelo rány, které měly být už navždy zavřeny. Máme hovořit o činnosti Rudých gard v květnu 1945, o kterých se raději nemluví? Souhlasím se Zemanem v tom, že sudetští Němci mohou být rádi, že nebyli odsouzeni k trestům smrti, ale nemohu souhlasit s revolučním zabíjením. To z nás nedělá human. To z nás dělá zvěř. Já bych nemohl sedět vedle někoho, o kterém bych věděl, že věšel komunisty, jak to píšete Vy, a to jsem členem strany nebyl. Členů strany u nás bylo deset procent obyvatelstva a dalších patnáct procent na ně bylo navázáno jako členové rodin. To by skončilo občanskou válkou, když v zemi byly ozbrojené Lidové milice, dvouset tisícová armáda vlastní a další statisíce vojáků Sovětského svazu. Rozděleným národem na sto let dopředu. Proto, a to znovu opakuji, s tímto názorem nemohu souhlasit. Zásadně. A upřímně řečeno se pánovi dvorku divím, že tento Váš názor neokomentoval. Není to jeho povinnost, ale bylo by to lepší. Protože se bojím, že toto příjemné společenstvo může být různými elfy nařčeno z toho, že se zde propaguje násilí. I když proti komunistům.
Buďte rozhořčen. Máte na to právo. Ale chceme li, aby byl ten náš malý český svět lepší, nevolejme po smrti, nevolejme po násilí. Nedívejme se dozadu, nehrabejme se v minulosti, poučme se z ní, ale nestavme na ní. Mysleme dopředu, přemýšlejme, jak je možné, že Čína, před čtyřiceti lety rozvojová země (a nejenom Čína), buduje kosmické stanice, hledejme nové léky, chraňme (rozumně bez Grety) životní prostředí. Ano, dokonce se možná podívejme na to, za jakých společenských souvislostí přežijeme v dalších letech. Mrkněme na to, jestli má právo jedno procento obyvatel světa vlastnit padesát procent zdrojů Země. Mysleme na fakt, že před nás bude postavena otázka, kolik lidí vůbec může na planetě žít. A jestli tady bude žít deset milionů Čechů.... Můžete si o mně myslet co chcete, jsem ale přesvědčen, že nás spíše zachrání láska (snad to není patetické) a lidské porozumění. Začněme tím, že zítra pozdravíme sousedku, kterou nesnášíme. Pišme články k Vidlákovi na dvorek (a nejenom k němu), vysvětlujme lidem naše názory, skládejme argumenty, které porazí Jakuba Jandu a jeho melody boys, dělejme drobnou politiku v místech bydliště. Tak jako Vidlák, který tak trochu buduje novou Jasnou Polanu. A vysvětlujme našim dětem, v čem byla sametovka příšerná (resp. to co se stalo po ní). Na hrbu to máme my, stejně jako naši rodiče měli na hrbu šedesátá až osmdesátá léta. Berme si z toho poučení. A nevolejme po šibenicích.
A tak nakonec ještě jinou báseň, od Františka Halase. Sice ji napsal v Ladění, ale já si myslím, že se hodí i k dnešní polemice. Snad vyjadřuje to, co jsem chtěl Čmoudovi napsat. A Ládík si ji užije. IK
PROSBA
"Ne Pane nejsem hoden přízně Tvé
já po léta žil jak ta zvěř
a Tvoje rány ohnivé
mně nesvítily ale věř
že nacházím-li jméno Tvé
pak ne ze strachu před trestem
já prosím vroucně za jiné
Jen neopouštěj tuto zem
Ta země krev Tvou pila vždy
a mečem jiné nutila
pít z dlaní ztěžklých od vraždy
však také od díla
Od díla Pane slávy Tvé
snad lid ji po svém vykládal
na netresci ty nevinné
ta srdce prostná chtěla dál
Až k Boží říši mířila
ta měla ležet v klíně Čech
Ty nedej aby přesila
nám zakládala jinou v zdech
v zdech v ohradě Tvé zbrojnice
za niž se mřelo s úsměvem
pro příkaz Tvůj snad nejvíce
s milostí popatř na tu zem
Je bezčasý Tvůj vládčí čas
dej prozřít jí do sebe jít
A rci jí I když zklamalas
chci v milosrdenství tě vzít
To vše nám vnukni Pane
nám bloudícím dnes ve snu zlém
a srdce máš-li rozhněvané
ne hanbou trestej železem
Ne Pane nejsem hoden lásky Tvé
za zpokornělý prosím lid
Dej výzbroj zemi truchlivé
v posledním boji najít klid."
samozřejmě díky za to, že…
samozřejmě díky za to, že tehdy nezačala občanská válka.
Ale pokud tedy sametovkou dostali i vinní komunisté milost,
tak se na ně nemá dalších 30 let svádět tech 30 let.
A dále díky sametovce na nás byly z vězení díky milosti
puštěny živly, které neměli v několika případech z vězení vyjít.
atd. atd.
Prej blbá nálada.....
opr. neměly (živly neměly)…
opr. neměly (živly neměly)
Idealismus v řízení státu, nebo něco naprosto, ale naprosto jiného,.....
Víte, i když se na ně…
Víte, i když se na ně dalších 30 let svádělo cokoliv, stejně jako jsme se v '38 dokázali stále ještě bát (vedle Hitlera) i Habsburka... Je to vlastně příběh nás samých - nás jako obyvatel ČR. Protože "jim" / "nám" (jako obyvatelům ČR) ten alibismus odpouštíme. Máme volat: "Ne komunisté, to vy! Vy jste tady už 30 let!"
Ale do Mojžíšova bloumání pouští nám holt ještě pár let chybí...
Víte, ono volat je mnohdy…
Víte, ono volat je mnohdy jako házet hrách na zeď. Pokud je volající osamoceným hlasem na poušti.
Přiznávám, nesvedla jsem svým voláním nic a tak jsem odešla. Ono se to obešlo a obejde i nadále i beze mne (finanční výbor zastupitelstva města).
Historicky se má znemožnit každý sám a toho být nechci.
Pár let - no nevím, kolik času mi zbývá. Ale snad se jiní dočkají, že infikovaná blbá nálada pomine.
Já bych se na minulost
sakra ohlížel, abych nebloudil a držel směr. Nikdy bych nezapomínal na oběti předků.
hejno slepic a hodně síly…
hejno slepic
a hodně síly přeji.
Vážený Immanueli Kante,…
Vážený Immanueli Kante,
smekám a děkuji.
Napsal jste něco podobného, co bych napsal já - pouze lépe a smířlivěji.
Děkuji i za Vaši obhajobu Kotrby. Sice ho osobně neznám, ale dlouhá léta ho čtu. Podobně jako Vy s ním často nesouhlasím, ale smekám před ním.
A to i tehdy, když se občas vyjadřuje s černobílou razancí, která tu a tam jemně zavání "čmoudismem".
***
Jinak asi nejsem ve formě, protože mi dneska po přečtení dnešního Čmouidova blogu i NĚKTERÝCH reakcí došel asfaltový humor.
Nebýt tohoto Vašeho příspěvku, přemýšlel bych zítra o tom, napsat asi pět zdvořilých řádek pro své příznivce, odpůrce i konzumenty mých klauniád, upřímně poděkovat Vidlákovi ...
- a vymazat Vidlákovy kydy ze záložek i odkazů a trvale odolávat pokušení je po zbytek života číst.
Proč?
Protože pociťuji nepřekonatelný odpor k implicitním i explitcitním výzvám k vzájemnému masovému vraždění, ať už přicházejí od polpotů, humanitárních bombardérů, hitlerů, franků, urválků nebo čmoudů se (snad dočasně) dýmem ze spálené krve očouzeným mozkem.
Takže, Immanueli, ještě jednou dík .
Jdu se z toho vyspat.
Zapomněl jsem se podepsat: Asfaltový holub...
.
Asfaltovému
Napsal jste to i za mně. Nebývám tu často, spíš skoro ne a tak neznám atmosféru. Touha po krvi, nesmiřitelné vendetě a nenávisti k těm které prohlásím za nepřítele je mně naprosto cizí.
Jak jsem psal, znám Španělsko a vím jak se ještě ani po 80 letech nezacelily rány. Možná mají Španělé jinou úroveň paměti, potkal jsem tam i Karlisty a to poslední karlistická válka skončila před 140 lety. To je 5 generací.
I V Bosně to všichni vzali do svých rukou, vytáhli křivdy od počátku 20. století a řešili je ještě horšími. Budou se dalších sto let tak nenávidět, že bude v té zemi těžké žít.
Strejdovi
Lžete strejdo.
Na tu otázku o Barborce F, jste neodpověděl. Na to, co vaše rodina dělala v padesátých letech jste taky neodpověděl.
Jestli znáte Španělsko tak jak? Odstěhoval jste se tam po revoluci za nakradený peníze. Utekl jste tam ještě za socíku?
Rány se jim tam nezacelili ne proto, co se stalo v za občanský války, ale že po smrti Franka tam měli zrovna takovej 89, jako my tady.
Jste omlouvač zločinů, prima. Povídejte, proč vůbec máme nějaký soudy a věznice, když stačí jen mávnout rukou?
A v Bosně, srbové přeci říkali muslimům, Helo, jsme vaši sousedi, přece spolu nebudeme bojovat, ale prachy ze Saudský, zbraně ze Švýcarska udělaly svoje.
pane Asfaltový holube -…
pane Asfaltový holube - jenže ono vraždění probíhá velmi intenzivně i v této době. Nemusí probíhat vždy palnými zbraněmi, bombami,... lidé se vzájemně vraždí jinak, jak vidíme všude kolem dokola. Jistě, jak jsem již psala - díky za to, že tu nebyla a není (co pamatuji) občanská válka se zbraní v ruce, ale ona existuje - bojuje se jinými, neméně účinnými zbraněmi, kdy se jedno stádo ovcí, či jedinci snaží ovládnout jiné stádo, či jedince.
Ale jde se od toho tak trochu oprostit, či se na to alespoň v klidu vyspat.
Hodně síly přeji, ať se daří.
Jo a dík, že jste.
Připojuji se, Asfalte …
Připojuji se, Asfalte ... Díky ...
Lidská svině nezná čest…
Lidská svině nezná čest
nezná zločin, nezná trest
napíše si svoje právo;
tady ho máš, samosprávo.
Svinské právo dočasu
slouží jenom k inkasu.
Jednou půjde do řiti.
Jen zákony přežití
budou stále platné
to nebude špatné
sekyra je kamarádka
udrží hovado zkrátka.
Immanuele Kante Celé to je o…
Immanuele Kante
Celé to je o tom, jestli může existovat nějaká kultivovaná špinavá dohoda nebo ne.
Když se v Británii či Holandku setká kultivovaný obchodník s bílým masem a kultivovaný pasák a kultivovaně spolu uzavřou obchod, je to všechno v pořádku (protože se při tom spolu neservali) nebo tam musíme přihlédnout k té prodané holce, ze který bude prostitutka do konce života a když náhodou uteče a nenajdou ji, tak ji tam u ní na Balkáně, v Moldávii nebo v Litvě pozabíjej rodinu? Když porodí dítě, tak jí ho prodaj. - Co se snažím říct, že na konci každý špinavý dohody je někdo, kdo ji draze platí.
Zdá se mi že jak vy, tak Kotrba to vůbec nemůžete pochopit.
-
Jeho rozhořčení bych asi vydržel. To víte, člověk časem jaksi otrne i k svému vlastnímu rozhořčení. Všiml jste si, jak pořád připomínám tu Barborku F. ? Taky tohle rozhořčení musím vydržet. Mám dlouhej tréning. Je to jen jeden případ z hromad zbytečnejch tragédií - na jejím případu, to pár lidí trkne.
Podívejte se, kolika lidem jsem to napsal do odpovědi. Nikdo nic neodpověděl. Máte nějakou teorii? - Museli by na všechno začít nahlížet jinak.
-
Mýlíte se s tím revolučním zabíjením. I to je v našich genech. Bohužel To JE lidská vlastnost. My JSME jen další druh zvířat, jen to nechcete vidět, protože to není hezký si to uvědomit.
Prasečí oči vypadaj jako lidský, těch 5 prstů, opičky je maj taky, děti se počínaj souložením a přicházej na svět vagínou, jako u všech savců, v krvi a hlenech. Spousta chemickejch mechanismů je stejnejch u nás jako u zvířat, nasranýho od klidnýho slona, lva či býka rozeznáte bez nejmenšího zaváhání. Stejně přirozený je i fungování psychiky, které je zase jenom naše druhová varianta obecně zvířecího.
Že je jen zvíře předvedu každýmu tak, že mu ponořím hlavu pod vodu a budu ji tam držet.
Do dvou minut udělá všechno, aby se mohl nadechnout a klidně mě zabije, když to bude potřeba a je to jeho nezadatelné právo. To je lidská přirozenost a jsou za tím stamilióny let evoluce a ani vteřina těch tisíců let filosofování. Když někoho nechcete zabít, tak mu nestrkejte hlavu pod vodu. Tak je to jednoduchý. Když mu jí tam strkáte, tak se nedivte.
Nadechnutí je jen jedna z mnoha věcí, které jsou pro lidi důležité, kvůli jejich biologické podstatě. Je spousta dalších a že to nějací neználci nevědí nebo nechtějí vědět a myslí si, že můžou všechno, na tom nic nezmění. Kdo nechce aby mu praskl balón, tak to nesmí přehnat s nafukováním. Kdo nechce, aby mu prasklo plastový pravítko, ten ho nesmí moc ohejbat. Kdo nechce, aby mu vybuchl granát, neměl by si s ním pohazovat. Takhle je to jednoduchý.
Platí to pro všechny.
Mnozí si myslí, že jsou nad věcí.
---------------------------
Ignorace tohohle stála Ludvíka XVI život a přinesla revoluci. -Francii se bez něj ulevilo. Jeho starost byla to nenechat dojít tak daleko. Neudělal nic. Co čekal? Nejspíš vůbec netušil, která bije, příliš svázaný etiketou, pošahanou rodinou, nepochopitelnou manželkou, která si stavěla kašírované vesničky, kde si hrála na prostý venkov.
Stejně pomatená, jako dnešní aktivistky, co si jedou někam zachraňovat připrchlíky a kašlou na to, co sere třeba žluté vesty.
Že z toho francouzský ekvivalenti našich fandů knížepána mají blbý pocity, ono by je to přešlo během dne, kdyby museli žít v tehdejší smradlavé a špinavé Paříži. Víte, jak smrdí koželužna, víte jak smrdí hnijící maso, víte jak smrděj ulice plný hoven a odpadků, víte jak smrděla Seina, do který teklo všechno svinstvo? Víte jak smrděla šlechta, která se myla tak jednou ročně? Proč si myslíte, že Francie byla velmoc ve výrobě voňavek, proč si myslíte, že šlechtičny měly zlatý škrabátka na vši?
Taky dámy nosily něco jako dřeváky - to si nasadily na boty a tak se brodily v tom hnojišti na nádvořích paláců. (Ono to bylo i ve všech zapadlejch uličkách, ale tam šlechtičny nepřišly). Taky měly našitej na šatech koženej lem, aby si je v těch hovnech neurousaly. Taky nosily paraplíčka... kožený, protože z nějakejch krajek by je neuchránila, když se vylejvaly nočníky z oken. Pozor pořád mluvíme o palácích. Versailles byla jedna velká latrína/pisoár včetně zrcadlového sálu, schodišť a komnat. Když už to v jedný komnatě smrdělo moc, tak se přešlo do další. Tak si odvoďte, jak to bylo v chudinskejch čtvrtích.
Do toho si připočtěte všechny nemoci z tý špíny, připočtěte si k tomu nedostatek jídla a tu nejšpinavější bídu, co dneska můžete vidět tak v Indii a začnete se divit, že francouzská revoluce nepřišla daleko dřív. Byl to král a šlechta kdo bránil změnám a tak vyletěli. Jako byste čutoru s vodou ucpali korkem a dali na oheň. Korek vyletí.
Nikdo z těch dnešních pošahanejch francouzskejch royalistů by v tehdejší Paříži nevydržel a krále by rychle poslali na smrt sami. Ono se to pěkně fantazíruje v luxusním salónu.
Podívejte se na Saint-Denis. Tam máte ty slavný krále pohřbený - a okolo je slum. Až jim zapálej i tuhle katedrálu, tak se francouzi zase jen semknou. Tolik k tomu jak moc jsou pro francouze jejich bývalí králové doopravdy důležití. - Ale je snadnější, řešit tohle, než dumat, co s no-go zónama.
--------------------
K tomu, že byla taková doba. Náš nejlépe prodávaný fotograf Tichý, v padesátých letech vyhozený z umělecké školy pro špatný původ, traumatizován, znechucen lidma, celoživotní podivín tam v tom jejich městečku, vypadající jak zanedbaný bezdomovec, na řeči o tom, že se doba přeci změnila, odpovídal, že "Doba jo, ale lidi ne."
Ona ho nevyhazovala a nešikanovala doba, ale LIDI.
O tom to celý je. - To, že se Havel sápal po moci, to bylo daný Havlem a ne dobou. U ostatních zrovna tak. Myslíte, že kdyby se Čalfa nikdy nenarodil, tak máme socík dodneška? Nemáme. Řešil by to někdo jinej nějak jinak. To není o době, to je o lidech.
Když to prase Pelikán, otec bývalého ministra Pelikána, nechal vyhodit z VŠ svého kamaráda, tak to pak po létech taky sváděl na "dobu". To nebyla doba, to on byl svině. Synáček se choval jako tatínek, jen si nás za terč vybral všechny a nadával nám do haterů, jaktože si dovolujeme mít naši zemi za naši. Úplně stejnej jako fotr, jen "doba" velí útočit rovnou na celé národy, tak útočí na celý národ.
Každýmu nám záleží na jinejch lidech.
Co se vína a uzeného týče, tohle je přesně ono. Pro vás to je jen akademická debata k jídlu. Víte, jak je to urážlivý, když to berete takhle? To si vážně myslíte, že to tak je pro každýho? To si vážně myslíte, že jsem to psal, protože se nudím u jídla?
Čert to vem i s uzeným. Tohle není hra. Je to o hlubších principech, skrytejch vazbách a o konečnejch důsledcím.
To si vážně myslíte, že se v týhle zemi všichni nudíme a nemáme jak zabavit a doopravdy se máme nejlíp, jak jsme se kdy měli, jak se nám tvrdí?
Mě zas přijde, že to, co se rozhodlo jen tak, od oka před 30 lety, ric-pic na první dobrou, s tím, že vlastně o nic nejde, má katastrofální důsledky pro spoustu lidí dnes a tady a už by se mělo přestat šílet.
-------------------------------
Rány po Frankovi neměly zůstat zavřeny, měly být vyčištěny, ošetřeny a zahojeny, když už chcete používat tuhle metaforu. V jejich válce nemám žádnýho favorita. Jak už jsem psal někomu jinému, jejich problém není Frankův nástup, ale jeho smrt. To byl jejich 89, tehdy to měli řešit a ne to zamést po koberec, stejně jako tady. Vyflákli se na to.
To je jádro problému.
-----------------------------
O činnosti Rudých gard bychom si povídat klidně mohli. Třeba těch v Brně. Nebyl to personál ze Zbrojovky, co se jako kolaboranti nemohli moc bránit, když se na ně nastoupilo a měli jít vyhánět němce? Neorganizovali to komunisti na přímý příkaz Stalina? Nebylo to dohodnuto v Postupimi?
Nebo se vám chce plakat nad ubohejma náckama? To bychom si mohli pak rychle začít povídat o tom, co byl výslech na gestapu nebo jak vypadal odsun čechů ze sudet o pár let dřív. Budeme si povídat o Dachau a Mauthauzenu? Asi tak.
Mělo by se o tom mluvit víc a mělo by se to přitlouct na vrata všech těch podělanejch německejch center, co tu máme. Aby si to všichni dychtiví kolaborovat dobře rozmysleli.
Myslím, že by na váš názor na revoluční zabíjení tehdy každej z vysoka kašlal. Nebyla to revoluce, byl to konec války. Válka je o tom kdo z koho. Co se nás týče, němci ji rozpoutali a prohráli. Lepší ji nerozpoutávat. Poučení jako v každé bajce. Co tam chcete dál řešit?
Human a zvěř je to samý. Už jsem vám to psal nahoře. Myši spolu vedou války, mravenci spolu vedou války, opice spolu vedou války a lidi taky. Víte jak vypadá taková válka dvou šimpanzích tlup? Samci jedné tlupy vyrazí do útoku na tu vedlejší. Jdou tiše lesem a útočí tak ve třech na jednoho. Kromě snahy o zabití dochází i ke kastraci. - Jak je to lidské, že. Na právech by mělo být daleko víc biologie, aby měli právníci víc pochopení a kontaktu s realitou.
-------------------------------
I.K.
Já bych nemohl sedět vedle někoho, o kterém bych věděl, že věšel komunisty, jak to píšete Vy, a to jsem členem strany nebyl.
- Takže vy byste se se Žižkou nebavil, protože vyhodil z okna konšele?
Co Che Guevara? Který pár lidí postřílel osobně. Taky ne, že?
Co vojevůdci, kteří zabíjejí daleko ve větším? Ti už jo? Ne?
Co naši snipeři z misí? Co ti angličtí, kteří klidně zastřelí i matku s miminem v náručí, když vědí, že je teroristka. Co francouzští snipeři, co maj firmy, vlast zavolá, letí někam do Jugoslávie či Aftiky a tam picne koho mu ukážou a zas letí zpět?
Jste právník. Musel jste chodit na práva a muselo to bejt ještě za socíku. Co odpornejch lidí s rukama od krve z let padesátejch jste u fochu musel potkat. Jako ten připomínaný soudce Vaš. - Pravda, asi se tím hoši moc nechlubili, ale co jsou zač jako skupina to jste museli vědět už jako studenti. -
Co dnešní exekutoři? S nima si ruce podáváte?
Co soudci a soudkyně rozbíjející dětem rodiny - podáváte si s nima ruce?
Co velkozloději a jejich advokáti, podáváte si s nima ruce.
Co soudci a prokurátoři odsuzující lidi do vězení, kde věděj, že je znásilněj nebo budou týrat?
Co ty "výhodný rozvody," o kterejch všichni vědí? Víte ty, když si ženská vymyslí znásilnění manželem nebo zneužívání. - V pořádku?
Co ministr Pelikán, Bradáčová, co Sokol - ti bojovníci proti pravdě/haterům, podal byste jim ruku, když víte, že nás to všechno žene do krvavého konfliktu ? Sedl byste si vedle nich?
Co ty šíleně dlouhé kauzy a la H systém, který v podstatě zničily lidem život?
Já bych zas měl morální problém studovat práva.
Ještě kousek o biologii. Když Forman točil Přelet přes kukaččí hnízdo, tak tam byl jeden chovanec, co tam byl zavřenej, protože kdysi zabodl malý holčičce do vagíny šroubovák. Forman chtěl, aby štáb byl informovanej a tak to všem bylo oznámeno. Hádejte co se stalo, ten chlap se stal chovanec nejobletovanější ženskejma členkama štábu.
Forman to vůbec nechápal.
---------------------
Ta vaše a Kotrbova pohádka o občanské válce už mě začíná otravovat.
Nic takovýho nehrozilo. To si tehdy vymysleli, aby mohli nějak zdůvodnit svý špinavý dohody. Je to stejná lež, jako všechny ostatní, ze kterejch je 17 listopad.
Byly tu lidové milice, dvě armády, pohraničníci, StB a policie. - Můžete mi říct, kdo by měl sebemenší šanci něco začít? - Zas jen oni sami! - CHÁPEJTE, NIKDO PROTI NIM NEŠEL. Jak chcete dělat občanskou válku bez protivníka? To nejde.
Občanská válka proti komunistů hrozila jen potud, pokud by ji oni sami zorganizovali a vyprovokovali z důvodů, že se jim to hodilo do krámu. Vždyť i revoluční plakáty OF musela tisknout tiskárna pohraniční stráže.
Pokud nic nehrozilo, nebyl důvod ke špinavejm dohodám. Špinavé dohody nebyly nutné z žádných důvodů. Obhajovat je znamená lhát.
Nebyly východisko ze samovolně vzniklé krize, ale krize byla uměle vyprovokována, aby byla záminka je uzavřít.
Důvod je vydáván za řešení. Záminka za důvod.
To že občanské války obecně, stojatou bažinu, kde to všechno bublá pod povrchem, mění v tekoucí proud, že fungují na úrovni společnosti jako scéna na divadle, která posouvá děj, mění situaci a rozvržení sil, to je jedna věc.
Druhá věc je, co se dělo tady. To, že horní vrstva partajníků chtěla přeběhnout od jednoho pána ke druhému, to NENÍ celospolečenský konflikt. Paradoxně, ani 68 nebyl celospolečenský konflikt. Zase jen vnitrostranické konflikty.
--------------------
Nás malý český svět lepší? Kde to žijete? Naše starost je, aby vůbec přežil. Padáme z mrakodrapu a říkáme si "Zatím dobrý".
Bylo by racionální se probudit do reality. Obětovat zbytečné a držet se postatného.
Řeknu vám něco důležitýho o minulosti. Ona vlastně neexistuje. Je jen dneska.
Druhá světová válka existuje teď v tom, co tu po ní zbylo. Vybombardovaná německá města, hroby v ex SSSR, pomníky, koncentráky, filmy, zbraně, technika, vynálezy, naše vzpomínky.
Když tu vedeme debatu o roce 89, tak to je proto, co z něj zbylo DNESKA. Pro to, jak nás DNESKA omezuje, jak nás DNESKA brzdí, jak nám DNESKA škodí, jak nám DNESKA brání v životě. Pro jiné jak je DNESKA dobře živí na úkor jiných. Jak křivě nutí fungovat DNEŠNÍ společnost.
Proto vedeme tu debatu o roce 89 a proto se pořád vrací.
Když chcete dát něco do pořádku, tak musíte najít chybu, bez toho nemůžete dál.
Jak v té povídce od Čapka, me nezajímá kolik bude na planetě žít lidí, protože nemám žádný vliv ani na to, jak budou černoši v Africe souložit, ani jak bude Čína víc pracovat. Mě zajímá aby černoši zůstali v Africe a Čína aby nekradla naše vynálezy a naše země zůstala naše.
V tom překáží EU a její místní pomahači a ... ti tam jsou kvůli mýtu 89 a ten mýtus musí pryč. Hezky ošklivě, všechno jedno. Čím rychleji, tim líp. Škodí, znamená společenské zlo a v dané situaci národní ohrožení.
Oni ten mýtus budou bránit jak zuřivej pes svou kost, protože to je jejich žrádlo a oni jsou zuřiví, primitivní a bezohlední, protože je nic jiného nezajímá a my, nebo aspoň já, pro ně nejsem člověk.
89 to je Bakala a ČT, to je Kalousek, Benda, Dienstbier, Šabatová atd, to je chybějící průmysl, chybějící armáda, chybějící hranice, chybějící kádry, rozvratné neziskovky, zadlužená země, spousta lidí v emigraci, spousta lidí bez domova atd.
Znásilněné pomůže uvěznění násilníka, veřejné uznání jejího utrpení a terapie. Ne pozitivní myšlení, poslouchání opery a aromaterapie.
Myslím že vaše vize je z úplně stejnýho soudku, jako ty nejrůznější akce, co KSČ pořád dokola vyhlašovala a pořád nic, protože chyba byla v samých základech systému.
Dneska je chyba zase v samých základech a prostě musí bejt odstraněna. Jinak si to vyžerem všichni až na dno. 89 je problém. Špinavé dohody jsou problém.
S těma šibenicema po roce 1948 fungovaly výtečně. Pro stranu. Pro straníky. - Kdyby to bylo špatně, tak je přeci naše skvělá justice odsoudí a potrestá.
Stejně se šibenic stejně dočkáte. Spíš to teda budou kudly, ale dočkáte. Už brzo. Proto je sem vozej.
Jak to říkal Churchill? Mezi válkou a hanbou jste si vybral hanbu a budete mít oboje. -
Tímhle směrem to jde a to že si zatím hrajete, že nejde na tom nic nezmění, tak o to větší to pak bude pecka a jako vždycky, s pány se svezou i kmáni.
Lidské pudy
se zpravidla obohacují přívlastkem “nízké”. Ne ovšem samy. Samy se. Někdo, kdo z nich má strach. Pud je přirozený, je v souladu s přírodou, má ho každý potkan nebo lev a má ho i homo sapiens. Jeden z pudů je pud sebezáchovy. Na ten se hřeší, bo “když nejde o život, jde o hovno”. Je třeba vyzvedávat holubičí povahu... jako že čím víc si člověk nechává srát na hlavu, tím je cennější. S tím je potřeba skoncovat. Nikdo přece není rovnější a je nutno mu to předvést v praxi.
přece jen ještě - odpouštět…
přece jen ještě - odpouštět se má. Ale zapomínat teda v žádným případě. Jakmile člověk zapomene, useknou mu příště i druhou ruku a ještě ho počůraj.
To není o nenávisti, ale člověk si má být vědom své hodnoty a ne si na sebe nechat couhat. Tomu je třeba se postavit a chránit si svou důstojnost.
A že to snadné není.
Matko povídejte
Povídejte, jak jste odpustila okradeným a peníze zas naskákaly do jejich kapes.
Povídejte, jak jste odpustila zabitým a oni zas vyskočili z hrobu.
Povídejte, jak jste odpustila znásilněným a ony/oni zas měli normální život.
Povídejte, jak jste odpustila šikanovaným a traumata byla pryč.
------------------------------------
Odpouštět zločincům je snadné, zvlášť když z vašeho neteklo. - Kdo kdy odpouští obětem?
Chápete, vedle vás je přece lepší být zločincem, tomu odpustíte a jeho oběť budete ignorovat.
Asfaltový holub, strejda a spol, ti si to s obětí půjdou ještě vyřídit.
á, je čas, abych odpustila…
á, je čas, abych odpustila tomu,
- kdo mne okradl o peníze, které již nikdy neuvidím
- kdo spáchal sebevraždu a připravil mne o svou přítomnost
- tomu, kdo znásilnil dcerku mé zemřelé sousedky
- tomu, kdo mne šikanuje stále a pořád dokola
-------------------
Odpouštět zločincům není snadné protože vinu přenášejí na oběti
Vedle mne není lepší být zločincem, protože odpustit neznamená zapomenout, nevydat ho světské, či jiné spravedlnosti a už vůbec to neznamená ignorovat oběti zločinců
Kdo si to s oběti ještě půjde vyřídit? No nevím, jestli Vámi jmenovaní, to by byl stádní způsob šikany.
-----------------
jestli skutečně odpouštím? Přiznávám - pokud vím, jednou se mi to naprosto jasně podařilo. Ale to byla záležitost, která mne trápila desítky let a desítky let trvalo, než to odeznělo.
á, dvakrát. U ostatních…
á, dvakrát.
U ostatních pokusů o odpuštění si nejsem tak absolutně jista, možná si vzpomenu. :-)
No nic. Pauza.
No nic. Pauza.
Mám stejné myšlenky,
jen nemám vůli je psát.