Ve dnech 11. až 13. června 2021 se konalo 47. setkání prý sedmi nejbohatších zemí světa v britském Cornwallu. K těm nejrozvinutějším zemím patří v abecedním pořadí Británie, Francie, Itálie, Japonsko, Kanada, Německo a USA.
Proč jsem zvolil nadpis článku s tak tvrdým hodnocením členů tohoto spolku? Podívejme se na základní ekonomická čísla ke konci roku 2020 v miliardách USD a očekávání pro rok 2021:
Země |
% dluhu k HDP 2020 |
% dluhu k HDP 2021 předpoklad |
HDP USD miliard 2020 |
Dluh k 2020 miliard USD |
HDP - Dluh |
|
USA |
107,6 |
115 |
21433 |
23061 |
-1628 |
|
Německo |
69,8 |
73 |
3846 |
2685 |
1161 |
|
Francie |
115,7 |
117 |
2716 |
3142 |
-426 |
|
Itálie |
155,8 |
160 |
2001 |
3118 |
-1117 |
|
Británie |
100,2 |
107 |
2829 |
2835 |
-6 |
|
Kanada |
117,8 |
115 |
1736 |
2045 |
-309 |
|
Japonsko |
266,2 |
264 |
5082 |
8446 |
-3364 |
|
Mezisoučet 114,4 |
39643 |
45332 |
-5689 |
Z tabulky plyne, že skupina G7, až na Německo, měla v roce 2020 vyšší kumulované zadlužení veřejných rozpočtů, než činí jejich roční produkce HDP. I když byla vinou korona-krize ekonomika téměř všech zemí světa (kromě ČLR) nižší, než by tomu bylo bez pandemie, na zásadním závěru, že G7 žije těžce na dluh, korona mnoho nezměnila.
O čem to zadluženci letos jednali?
1.
Po osmi letech od zveřejnění projektu Nové hedvábné stezky Čínskou lidovou republikou Belt and Road Initiative (BRI), se G7 zmohla na pokus o odpověď. Svůj opožděný konkurenční plán nazvala Build Back Better World (B3W), neboli Vybudujme zpět lepší svět. Iniciátorem je administrativa Bidena, a G7 počítá s investicemi až 40 bilionů USD (včetně privátního sektoru) do infrastrukturních projektů v rozvojovému světě v příštích 15 letech. Kde na to G7 vezme? Nepochybně se ještě víc se zadluží. Zveřejnění plánu bylo provázeno obvyklými řečmi o společných hodnotách, lidských právech a pravidlech korektního obchodu, kterými hodlá G7 obdařit rozvojové země, samozřejmě, na rozdíl od ČLR, naprosto nezištně a demokraticky.
2.
Čínou se účastnící summitu zabývali podrobně nejen v rámci projektu B3W, ale také pokusu nalézt odpověď na rostoucí asertivitu nové světové supervelmoci. Smlouvy s Čínou v rámci BRI podepsalo již 100 zemí, včetně zemí z EU a za 10 let bylo realizováno 20% plánovaných projektů týkajících se infrastruktur smluvních zemí. Obvyklým trikem G7 je útok na dodržování lidských práv, konkrétně si zadluženci našli hůl v podobě ujgurských pracovních táborů. K ostré kritice Číny se ale neodhodlaly všechny země.
3.
G7 se rozhodla věnovat rozvojovému světu miliardu vakcín proti Kovidu-19. Znamená to plné očkování pro 500 milionů lidí. Jestliže na světě nyní žije 7,7 miliardy lidí, pomůže tento dar 1/15 světové populace. Mnozí kritici namítají, že lepší pomocí chudým zemím by bylo zrušit licencování vakcín a poskytnout jejich technologie výroby zdarma rozvojovému světu. To by ale bylo opatření, které by příliš rozvolnilo vazalský vztah chudáků k zadlužencům, hodlajícím nadále vládnout světu.
Na zasedání G7 reagovalo velvyslanectví ČLR v Londýně prohlášením:
Časy, kdy globální rozhodnutí diktovala malá skupina zemí, jsou dávno pryč,“ uvedl dnes mluvčí velvyslanectví. "Vždy jsme věřili, že země, velké i malé, silné nebo slabé, chudé nebo bohaté, jsou si rovné a že světové záležitosti by se měly řešit rozhovory mezi všemi zeměmi,“ dodal.
To ovšem země G7 jen těžko uznají. Stále žijí v přesvědčení své výjimečnosti, i když už rostoucí vliv ČLR a dalších bývalých rozvojových zemí začínají vnímat nejen v ekonomice, ale také v technologiích, což je zvláště znervózňuje. Trump s ČLR obchodně válčil. V té válce USA nezvítězily. Biden se nyní pokouší omezovat vliv ČLR promyšleněji a s pomocí spojenců. Takové snahy nejspíš dopadnou stejně jako ty Trumpovy.
Na závěr článku si uveďme čísla ekonomik rivalů G7, ČLR, Indie a Ruska:
Země |
% dluhu k HDP 2020 |
% dluhu k HDP 2021 |
HDP v miliardách USD. 2020 |
Dluh 2020 v miliardách USD |
HDP mínus dluh |
Čína |
66,8 |
65 |
14343 |
9581 |
4762 |
Rusko |
14,6 |
18,5 |
1700 |
25 |
1675 |
Indie |
69,62 |
69,8 |
2869 |
1997 |
872 |
Není s podivem, že země, se kterými se zadluženci hodlají stále bavit z pozice síly, nežijí na dluh? Jejich roční HDP je vyšší, než dluh? Významný je tento rozdíl zejména u Ruska, které za 20 let vlády Vladimíra Putina prakticky zcela eliminovalo vnější zadlužení. Navíc vytvořilo devizové rezervy ve Fondu národního blahobytu a v Rezervním fondu v řádu stovek miliard USD.
Letošní zasedání G7 ukázalo jasně, že budoucnost patří zemím na východ od západní hranice Ruska, kde Západ staví novou železnou oponu, protože už není schopen s Východem držet krok. Česku zasedání zadluženců ukázalo nepřímo na hloupost místní diplomacie, která si dokázala rozhádat, zejména za tlaku pravicové opozice, v čele se Senátem, s většinou území za železnou oponou, sahajícím až k Vladivostoku a Jihočínskému moři.
Výborně Vystrčile, bravo Petříčku, víme, nejde nám o grošíky.
- Log in to post comments
Komentáře
cialis daily coupon
<a href="http://abuyplaquenilcv.com/ ">hydroxychloroquine uses</a>
cialis savings card
<a href="http://abuyzithromi.com ">azithromycin strep throat how long</a>
Joj, u Ruska mi vypadla nula
dluh není 25, ale 250. Stejně je to ale moloděc ten Vladimír.
Ale za poslední rok dluh…
Ale za poslední rok dluh Ruska vzrostl. Ano, je to málo, ale přece. Dalo by se čekat, že to vláda zvládne, ale zřejmě si na oligarchy, že by platili více, ruská vláda netroufá.
An.
Oligarchové to tam drží stabilní, jsou v podstatě součástí místní ekonomické struktury. Není třeba je odstraňovat, tím by se jen vyrobil bordel, stačí je držet v lati. Což putin v podstatě 20 let dělá, postavil je do latě a jenom je usměrňuje.
To ano, ale přesto je za…
To ano, ale přesto je za poslední rok vývoj jiný. Jakoby oligarchy v lati nedržel a nezaměřoval, proč? Covidem jen to není. Rusko nedělalo drakonická opatření a na vakcínách ještě vydělalo. Tak proč?
Pro ty, co za upozornění vývoje v Rusku za poslední rok, dali jednoslepici. Tohle je diskuze, vážení. To, že někdo upozorní na nějaký negativní jev neznamená, že má z toho radost. Kliknutím na jednoslepici tento jev, bohužel, nevymažete. Radši seberte odvahu a diskutuje.
Re: Anonym Možná by stálo za to
porovnat vývoj jiných čísel.
Třeba zmíněný fond národního blahobytu, anebo velikost investic za "ztrátový" rok.
Nebo třeba porovnat ceny surovin
např. ropa v dubnu 2020 - 19,93 dol/barel, dneska přes 73, a jasně, všechno to řídí "neviditelná ruka trhu" jak jinak
An.
Nesouhlasím, dokladem toho budiž že v rusku je rok od roku líp (mám tam špehy :D), i obecně vzato ta země ustála poměrně silný západní tlak a vede si dobře. Říct že oligarchové neplatí dost.. well, nás tady korporace také neplatí dost a sosají dividend za půl rozpočtu.
Nelze říct, že by se putinovi nedařilo. Přece jen tu strukturu ruské společnosti přiměl zafinancovat vnitřní rozvoj státu.
Nejde o špehy ani o to, jak…
Nejde o špehy ani o to, jak se jim nebo Putinovi, zrovna daří. I v zadlužených státech se lidem může dařit. Obecné řeči nejsou odpovědí na konkrétní problém. Asi mi nerozumíte.
Upozornil jsem na to, že za poslední rok dluh v Rusku stoupl. A rozvažuji, čím to asi je? Já to nevím, proto jsem to zmínil. Není to žádné spiknutí, jen konstatování faktu a otázka. Jestli to někdo ví, ať to napíše.
.
An.
Malý růst dluhu nepovažuji za problém, přece jen byl poněkud.. podivný rok. Je to neurčitý ukazatel, jak ostatně předvádí třeba taková itálie.
A opět, nesouhlasím hlavně s tím co říkáte o tamních oligarších, myslím že jsou pod krkem chyceni tak jak je to momentálně možné - a že to funguje.
Oligarchy osobně neznáte a…
Oligarchy osobně neznáte a nikdo z nich se vám nesvěřil, jak to je. Je fajn, že malý dluh nepovažujeme za problém. Já také ne. Ale pořád, zjevně, nerozumíte. Obecné řeči nejsou odpověď.
Ptám se, čím bylo to zvýšení dluhu zapříčiněno?
An.
Co píšu je můj dojem. A zdá se mi, že zjevně nerozumíte poměrně jednoduché odpovědi.
Zvýšení dluhu *není problém*.
Dojem není pojem. Tolik řeči…
Dojem není pojem. Tolik řeči a nic nevíte.
An.
Vy budete asi jako čmoud. Úplně tupej.
Neznáte odpověď, tak…
Neznáte odpověď, tak nadáváte. Jste směšný :)
An.
"Dojem není pojem. Tolik řeči a nic nevíte."
Račte rozvinout svou myšlenku, pakliže se za tímto výkřikem nějaká skrývá. Jinak jste pro mě jako čmoud, ten si také neumí dát věci dohromady, nepřipouští cizí inteligenci a argumenty buď nemá nebo je zcela mimo.
Všeobecné plky nejsou…
Všeobecné plky nejsou odpověď.
Máte tu odpověď nebo nemáte?
Nadávky odpovědí nejsou.
An.
Dal jsem Vám relativně konkrétní odpověď co do oligarchů (polovina vašeho příspěvku), to jste přešel jako čmoud.
Dal jsem Vám velmi konkrétní odpověď co do dluhu (není to problém) - a vy jste to napadl jako čmoud (nic nevíte, plky), stejně jako to tady dlouho dělá čmoud.
V diskusi kterou chcete mít není ani jedno přípustné. Tak své tvrzení o plcích rozveďte nebo držte hubu a nedivte se, že se s Vámi nebudu dál bavit.
...
... proto také není potřeba se jím zabývat.
Takže odpověď neznáte.
Takže odpověď neznáte.
An.
Příčiny jsou zcela očividné, není třeba je tu rozepisovat.
Zatím jste nic, kromě…
Zatím jste nic, kromě všeobecných řečí, nerozepsal.
Které jsou to příčiny?
An.
Kolikrát to v těch vláknech diskuse musí zaznít? Izolace, karantény, covid výdaje, podpory, omezení příjmů, omezení cestování, narušený zpracovatelský a spotřebitelský řetězec > ztráta pracovních míst > nižší výběr výpalného > podpory, velmi nízká cena ropy a plynu, nezmenšené výdaje na výzkum a armádu a naopak navíc prachy na výzkum sondyV, .. to snad ani nemyslíte vážně že to potřebujete vyjmenovat. Jste troll?
Co třeba investice do urychleného rozjetí
výroby vakcin nejen v Rusku? Sputnika pro sebe a pro Rusko vyrábí Indie, Itálie, Srbsko, dokonce snad i Brazílie, kde přitom ten blb Bolsonaro zakázal s ním očkovat.
Plus investice do vývoje a výroby nejmodernějších zbraní. Takových, které jsou minimálně dva kroky před amíky a ke kterým pejzatý zatím marně shánějí skulinku.
Plus posílení výroby domácích antivirotik (dělají jich asi šest a výhradně pro sebe).
Plus zvýšení starobních, vdovských/vdoveckých a invalidních důchodů.
Zajímavé. Dá se to někde…
Zajímavé. Dá se to někde dohledat?
možná byste měl
na chvíli přestat vystřikovat nadšením nad tím, že vloni Rusku vzrostl dluh a místo toho dát příklad nějaké země, která v uplynulém roce, dvou dluh snížila. Jsem docela zvědav na váš výstup :-)
Tož ale ty nediskutuješ.
To bys musel aspoň zmínit - v kontextu daného předmětu (zadlužování se, tedy i menší růst) např. fenomen sankcí a dal. blokády Ruska, ze strany oligarchizovaného Západu. Nu a covid, pokles daný tímto jevem.
Pravda , cenu ropy stlačit tak, jak dokázali v rámci ničení SSSR se jim nepodařilo....tady je vidět , že vliv nadnárodní petrooligarchie slábne...aniž by tuto někdo sankcionoval, naopak...
Tím že západ usiloval o rozbití...
... východního bloku, páč se mu děsně nelíbilo, že tam nemá všechno pod palcem a lidi tam žijí jinak, dopadlo to, jak to dopadlo. V dobách Sovětského svazu žádní oligarchové neexistovali, nicméně vnucený kapitalismus a libodemo v těchto zemích nic jiného než oligarchy vyprodukovat nemohl. To je prostě příčina a nutný následek. Ono se stačí podívat, kdo vlastně ti oligarchové jsou či byli. Takže celý slavný západ ať drží pysk. Nechtěli socík, mají mafii a oligarchy. Žádný jiný výsledek tahle rovnice nedává. A BTW, v dobách dřevního kapitalismu v USA je měli taky. Jen se za ty roky stačili etablovat do nejvyšších společenských kruhů jako vážení občané. Stačí se podívat na politické rodinné klany ovládající ve Státech politiku a bankovní systém.
V dobách SSSR sice…
V dobách SSSR sice neexistovali žádní oligarchové, ale existoval tam jejich socialistický ekvivalent. Byli to lidé s obrovskou mocí, kteří rozhodovali po libosti o obrovských částkách a spoustě lidí.
Západ se bál, že na něj SSSR zaútočí, protože SSSR měl za ideologii, že se komunismus musí royšířit po celém světě.
Víc než nelíbení toho, že na východě nemají všechno pod palcem měli strach, že pod tím palcem skončí oni. Měli strach, že jestli tam přijdou k moci komunisti, tak jejich životní úroveň spadne na tu naší, na kterou se mohli podívat, když zajeli sem a viděli naše auta, obchody a oblečení. Nebo když viděli naše turisty vyrazit na západ. Samozřejmě k tomu strach z násilí převratu, z toho, že o jejich životech bude najednou rozhodovat nějakej buran nebo domovnice. Proto většina lidí na západě o socialismus nestála.
Dneska to má přinejmenší tu výhodu, že když se vám nelíbí oligarcha, co nad váma vládne, tak se můžete sbalit a vypadnout, což jasně dokazují ty mraky Rusů, co tu vidíme všude kolem sebe. Tehdy nemohli.
Celá slavný západ na vás hlavně kouká svrchu. Co je vám platný, že oni tam měli ty oligarchy taky, když v tomhle smyslu je tam už nemají a tak tady dnes viděj to, co oni tam maj dávno za sebou, protože to dávno odvrhli jako špatné.
Meditujte o tom, proč SSSR produkoval auta jako lady a volhy, místo aby dělal auto přeci jen o fous lepší než golfy a jaguáry a tím jim tam na západě vytřel zrak.
Myslet si...
... že člověk může mít přesně totéž, aniž by se k tomu dobral totožnými prostředky jako někdo před ním, je čiré bláznovství. Takže svrchu můžou čumět, jak chtějí, mít kapík amerického střihu bez Divokého západu prostě nejde. Takže díky, západní soudruzi, za financování páté kolony za všech dob, jen díky vám jsme v každém historickém období nakonec sražení do prachu, když už se z něj konečně začínáme sbírat. Fakt vám tu Čínu ze srdce přeji.
Zadlužené země
Zadlužené země G7 jsou zadlužené, protože vynakládají velké částky na propagaci evropských (nebo transatlantických) hodnot, šíření demokracie (to stojí hodně peněz), obnovu zničené infrastruktury v zemích třetího světa (zničené při šíření demokracie), lidská práva a New Green Deal. Natolik masivně, že chudším zemím stačí tohle všechno nedělat a nejsou zdaleka tak zadlužené. Nu a my nepočítáme grošíky, protože takhle nějak to kdysi dělala šlechta a budovala honosné zámky, na které si vypůjčila, až zkrachovala.
Jestli nás to šíření demokracie nestojí až příliš. Možná by byli domorodci zemí třetího světa nadšenější, kdybychom je šíření našeho názoru na život ušetřili.
Zapomněl jste financování…
Zapomněl jste financování přesunu obyvatelstva.
Financování přesunu obyvatel
Financování přesunu obyvatel počítám do kolonek šíření demokracie a šíření evropských hodnot. Co na tom, že evropskou hodnotou se stává islám. Jo, taky jsem se divil, protože islám má v Evropě minimální kořeny, a pokud kdy dosáhl nějakých úspěchů (Španělsko - Andalusie), šlo o odpadlické směry islámu. Rozhodně ne to nenávistné wahhábistické pojetí islámu šířené dnes. EU si evidentně vybrala wahhábistický islám jako jednotící tmel a zapomněla na fakt, že wahhábisté nikdy nic nového nevynalezli. I tu jízdu na velbloudu vynalezly předislámské kmeny. Šíření demokracie a evropských hodnot probíhá i v rámci EU, nejen mimo. Scallop je jedním ze šiřitelů dobrodiní toho pokroku zde. Co na tom, že je jeho práce marná a zbytečná, on usilovně pracuje, aby potěšil svého šéfa.
T
T
Prosím, prosím, Vidláku, nechte dnes pod mým článkem
Scallopa psát. On totiž žvaní takové kraviny, že se jimi sám odepíše.
Netreba jej mazat.
Tak škraloupe, pokud jde rozšíření musulmanů v Evropě, nejhůře jsou na tom Francie a Německo. Francie už je nenávratně ztracená, ale zvlášť špatné je to s Německem, kde strom života u obyvatel do 10ti let je v porovnání Němec / musulman skóre 1 : 1.
Takže za 10 let bude dvacetileté obyvatelstvo Německa půl na půl německo/musulmanské.
Dredo Bartoš jistě jásá.
Pokud jde o počet muslimů v Rusku, je jich asi 10% (stejně jako ve Francii), Vladimír Vladimírovič jim postavil řadu mešit, největší v Grozném, ale i na Krymu a v Moskvě. Zatím jich je dohromady jen 10%, což je pod kritickým množstvím pro velkou odštěpeneckou akci, navíc jsou rozeseti po Rusku nerovnoměrně. Pokud se jen modlí, nechává je klidně žít. Na rozdíl od Francie, v Ruské federaci nejsou No Go zóny.
V ČLR je muslimů dokonce jenom 25 až 50 milionů, což je v poměru k celkem 1.400.000.000 obyvatel ČLR zanedbatelný počet.
Takže v Evropě je na tom nejhůř, pokud jde o vliv musulmanů jednoznačně Francie, docela katastrofálně, s ohledem na tam bující liberální demokracii (na rozdíl od Ruska).
Problém Francie je navíc její obrovské zadlužení veřejných financí (opět na rozdíl od Ruska a ČLR, ale také Německa). I finančně už se nemá Francie jak bránit, než dalším zadlužováním.
No v cecne rozhodne nad…
No v cecne rozhodne nad limitem pro odstepeneckou akci - kdo tohle nevidi, tak zapomnel historii starou jednu generaci. Vase pamet je pozoruhodne plasticka. Cecna bude v lidu jen tak dlouho, dokud bude Impeirum platit mistni valecniky. JAsne hodily se v abchazii, hodili se na donbase, hodi se jako vagnerovci a jiste se budou hodit pri dalsim rozsirovani imperia, ale oni uz nic jineho nez valceni delat nebudou. Zkuste si zjitit nezamestnanot v Cecne .... Rusko musi solit jak mourovate, aby neobratili zbrane proti nim. A cecenci to driv ci pozdeji udelaji, masakry z grozneho jsou v jejich historicke pameti stejne pevne jako u nas rok 1938 nebo 1968. Tento problem Evropa nema.
O Bartosovi lzete jako kdyz rude pravo tiskne. Jste lhar. Dale o stromu zivota - z jakeho prstu jste si ta cisla vycucal? Dodal Vam je sputniknews nebo retezovy mail? Nedivte se, ze rikam kydum 'zivot ve lzi', protoze fakta jsou zcela jina. Dnes je v Nemecku <7% procent muslim, v rusku 10-15%. Takze Rusko ma dnes dvojnasobek muslimske populace v porovnani s nemeckem (na podil obyvatel).
Cela cecna je no-go zona, kde policie z ruska uz davno nic nevysetruje. Vladne tam kadyrov se svou osobni armadou tvrdych muslimskych valecniku.
"u obyvatel do 10ti let je v porovnání Němec / musulman skóre 1 : 1."
Tohle je samozrejem jen vlhka fantazie mentalnich lharu. Ja bych mohl dohledavat porodnost dnesich muslimskych obyvatel nemecka, ale udelam az podle toho, jak se projevi cenzor. Mimochodem, o tom skore 1:1 to mate odkud? Vzdy me zajimalo, jak si sdilite vyber lzi, ktere formuji zed kolem bublinky.
Ale zajimava Vas skutecne porodnost muslimu v Nemecku? Nejsem si tim jist.
Škraloupe, Čečna má 1,4 miliona obyvatel
směšné číslo, celá ruská federace 145 milionů.
Musulmani nejsou v Rusku dávno problém. Kadyrov je věrný spojenec Putina.
Takze Vas porodnost muslimu…
Takze Vas porodnost muslimu v nemecku nezajima? A ze v Rusku je muslimu relativne mnohem vice muslimu nez v nemecku nema zadny vyznam? Ze Cecna je jedna velka no-go zona neni problem? Ze Rusku si vytvorilo armadu muslimskych valecniku, kteri obrati sve zbrane proti Kremlu ve chvili, kdy od neho prestane tect luxusni zold, je v poho?
Safraporte, Evropa je na tom ve srovnani s Ruskem fakt blbe :-)
Co až Kadyrov nebude ?
Když tedy jeho osobě přikládáte takový význam....
Na ja , vstanou noví Kadyrové...
Domníváte se, že v Rusku se multikulturnímu soužití daří ? Že je tedy proveditelné ? A udržitelné ?
Hezký den.
Ne, multikulti se nikde nedaří.
Jak by mohlo?
Ale v Rusku nemají to, co degraduje celou EUhniji.
Nemají tam "lickýpráva" v EU pojetí.
To jim dovoluje třídit muslimy do několika sort, některý sorty vystřílet přímo v Abcházii nebo v Dagestánu, některý vyhnat z Ruska, některý vykopat z Moskvy a Pitěru do hajzlu a jiný podplatit.
Zatím jim to funguje.
Zatím na tom nevidím chybu.
.
Částky na divadlo kolem západních hodnot jsou zlomkem toho, kolik nás stojí naše sociální systémy - dávky, důchody provoz sociálních služeb.
K tomu tržní vztahy neskutečně pokřivené dotacemi na politicky korektní a ekonomicky prodělečné projekty typu fotovoltaika, elektromobilita, zelené energie....
To jsou ty největší hřebíčky do naší drahé rakvičky.
Re: Zapadlo Cena sociálních systémů je jen zlomkem toho, kolik
vypumpují z ekonomik nadnárodní firmy, které předstírají placení daní v daňových rájích.
Sociální systémy
Je omylem představovat si, že částky na důchody jsou nákladem. Lidé je za svůj ekonomický život do systému odvedli a odvedli mnohem více než z něj čerpají (většina). Kdyby měli možnost si každý sám šetřit své peníze sami, byli by na tom plátci systému mnohem lépe. Nelze jim vyčítat, že stát s financemi špatně hospodaří a utrácí příliš velké částky na ty, kteří do systému nijak nepřispívají.
Solární tunel je sice drahým nákladem, ale nejdražším nákladem byla vláda dvou stran, ODS, ČSSD a KDU-ČSL, které k naplnění stranických a soukromých pokladen neváhaly prodat větší hodnoty za zlomek ceny (např. OKD a byty horníků, prodej Telecomu, nevratné pohledávky v Konsolidační bance, Kalouskem připravovaný ekotendr, armádní zakázky, atd.).
Elektromobilita nás zatím ještě moc nestojí, i když se náklad na projekt elektromobility podstatně zvýší v budoucnosti až k nepřežití ekonomiky. Zelená energie zatím stojí jen domácnosti v ceně elektřiny, v budoucnu se to ještě razantně zvýší.
Re: Gerd Kdyby si lidé sami šetřili na důchod,
byli by ekonomicky v prdeli mnohem dříve, bo inflace, a to doslova šílená.
To by musely být penízky podloženy zlatým standardem, což jak sám uznáte, opravdu, ale opravdu nehrozí...
Taky se na důchod nešetří…
Taky se na důchod nešetří tak, že se dají peníze do banky na konto, ale že se investují. Jenže to už je trošku komplikovanší než "státe starej se". Je to zase práce.
Re: Čmoud Na důchod se investuje a pak se
investice - fond, firma - vytuneluje.
O tom by mohli angličtí a američtí soudruzi důchodci vyprávět dlouhá léta.
Francouzští a němečtí soudruzi důchodci to přežili za cenu vykradení Řecka.
Děkuji, nechci.
...
Pro jsem psal, že to investování je trošku komplikovanší než "státe starej se". Že je to zase práce.
--------
Myslím, že v devadesátkách byl ukradený i náš důchodový fond.
Jediný rozdíl je, jestli máte také možnost investovat podle svého nebo jestli je jen jedna možnost, jakou nařídí stát a basta.
Když vyjedete na západ, vidíte tam například luxusní lodě plný našich nebo jejich důchodců?
----------
Pořád chcete, aby za vás někdo myslel, rozhodoval, pečoval o vás, dělal vám sociální asistentku a já nevím, co ještě.
Investice na důchod
Targusi,
jediná možná investice na důchod je další generace. Na vše ostatní mohou přijít zloději nebo inflace. Ale zlato je dlouhodobým uchovatelem hodnot celkem jistým proti inflaci. Sice nepřináší žádné zisky oproti jiným investicím, ale v čase inflaci kopíruje a tím chrání proti poklesu hodnoty.
Lidé si se šetřením na důchod poradí sami, pokud jim na nohy nebude šlapat exekuční mafie.
My neprojídáme vaše peníze.
Napsal uživatel Zapadlo (neověřeno) dne So, 19. 06. 2021, 07:19
In reply to Zadlužené země by Gerd (neověřeno)
Okrást se ale taky nenecháme.
Vy si kadíte do svého hnízda.
Co si kdo udělá, to má.
Pan Bavor to napsal srozumitelně, možná to pochopí i Zapadlo.
„I my jsme něčí vnuci
Představitelé opozičních stran (vždy a za každé vládní konstelace) kritizují vládu (tu, která je právě u moci) že projídá peníze našich dětí a vnuků.
Jenže i my jsme děti a vnuci těch, kteří dříve projídali naši budoucnost.
Pokud by tady chtěl někdo podotýkat, že za minulého režimu jsme dluhy neměli, tak se mýlí.
Nebyly to dluhy přímo finanční, ale byly to dluhy třeba v infrastruktuře.
Jenže tehdy se platily dluhy za druhou válku, před tím za první válku.
I za císaře pána se platily dluhy za předcházejícího císaře pána a tak bychom se dostali snad až Adamovi a Evě.
Všichni platíme a další po nás budou platit dluhy, které vznikají jednak špatným hospodařením (to nelze nikdy popírat), ale také nutností investovat do toho, co je právě v dané době potřebné.
Takže řečičky o našich dětech a vnucích nejsou ničím jiným, než bohapustým vydíráním starších generací.
A také lží, kterou opozičníci vždy hrdě nesou jako prapor bojovníků….
….Takže nenechme se vydírat a mysleme i na sebe. Mysleme na to, že i my platíme dluhy, které udělali naši předchůdci.
Prostě koloběh finančního života je podobný jako koloběh vody.
I ta se na jednom místě odpaří aby na jiném mohla spadnout……“
https://bavorovy-poznmky.tribe.so/post/i-my-jsme-neci-vnuci-608e892cb2b…