Na věčné časy

Autor

V poslední době jsem se v článcích v diskusi poměrně důkladně věnoval myšlence, že koronavirový odboj proti vládě a jejím opatřením se hladce proměnil v boj za Piráty, kteří mají velkou šanci uhrát fenomenální volební výsledek a získat premiérské křeslo. Ostatní dnes opoziční strany se už dávno netají tím, že budou Pirátům ve vládnutí sekundovat nebo alespoň svítit. 

Zároveň jsme svědky toho, jak nám ze scény mizejí někteří zavedení aktéři. Zřejmě proto, aby nepřekáželi v opozičním nástupu k hvězdné budoucnosti. Z ničeho nic skončil mladý Klaus. Prý už nemá energii. Tak určitě... nemá energii. Založí si stranu, udělá ji tak, aby podle stanov měl takřka neomezené pravomoci, může kohokoliv na kterékoliv kandidátce odmítnout, má to jako svoje léno... a najednou skončí. Spíš bych věřil tomu kompru, co prý na něj mají. Je zapotřebí neponechat nic náhodě, aby nějaká šajse Trikolóra neubírala procenta modroptákům. 

Stejně tak zmizel najednou z ničeho nic i chvilkař Minář. Do politiky se nepustí, jeho hnutí nezískalo dost podpisů. Slza mi ukápla. Takových milionů měl, takových sponzorů, co by mu zaplatili a on to zapíchne ještě před volbami... Mnohem pravděpodobnější se jeví, že ani Bartoš nechce nechat nic náhodě, protože Kantar mu sice udělal pěkný průzkum, ale člověk nikdy neví. Zbavili se další pidistraničky, která by mohla Pirátům uškodit propadlými hlasy. 

Prostě sledujeme v přímém přenosu útok na ANO. Náš oligarcha miliardář je oslaben neúspěšným bojem proti covidu, je otřesen tím, že jeho voliči naskočili na vlnu protestů proti opatřením. Možná si také opoziční stratégové spočítali, že hodně Babišových voličů jsou ti, kdo o pár let dřív volili Věci veřejné, tedy který vždycky volí nové uskupení v naději, že se něco změní. Babiš už není nový, ale Piráti noví jsou, takže se tito voliči přesouvají k nové naději, aby byli posléze zase zklamáni.  Ale Babiše to oslabí. 

Právě tito voliči stojí za mým přesvědčením, že průzkum Kantaru není tak úplně mimo. Ono je celkem jedno, jestli Babiš uspěje s 25% nebo 28%.  Piráti, Starostové, ODS, TOP a KDU budou mít dohromady pohodlnou převahu.  Vláda to bude tedy šílená, ale půjdou do ní, protože mají společného nepřítele. Vlastně nejhůř dopadne Okamura, protože tomu pár procent ubere Volný a zároveň zjistí, že program anticovid je zajímavý jen pro malé (i když hlasité) procento lidí. 

V posledních týdnech jsem se mnohokrát zamýšlel, jak se to vlastně mohlo stát? Kde to vzniklo, že babišovi voliči poměrně razantně nastoupili na vlnu neexistující epidemie a když už to bylo neudržitelné, tak alespoň pokračovali v tom, že opatření jsou fašistická, že jimi volený Babiš se je snaží zotročit či očipovat.  

Že po Babišovi jde opozice, tomu se nedivím. Odstavil je od penězovodů, šlápl jim na kuří oka, splnil voličům své i jejich volební sliby (snížil daně, zvedl přídavky a důchody, do covidu byl rozpočet skoro vyrovnaný), tam je zcela logické, že Babiš nemohl udělat nikdy nic dobrého. Ale proč si tohle myslí i babišovi voliči?  Měl jsem pro ně poměrně příkrý odsudek, protože jsem si myslel, že jejich důvody souvisejí s jejich zhýčkaností. Babiš jim začal vadit v té chvíli, kdy po nich něco začal chtít. 

Osobně jsem to bral jako tragédii pro celou alternativní scénu, protože to byla v podstatě kudla do babišových zad od babišových voličů, ze které se náš oligarcha samozřejmě poučí a napříště se nikdy nikdy nikdy a za žádnou cenu nepokusí opřít o voliče. I předtím se snažil dolejzat kamkoliv jinam, teď ttoto jeho přesvědčení ještě posílí. Stejně tak se už nebude pokoušet o nějaký větší tlak na EU. To samé poučení si vezme i Okamura a případní noví kandidáti - že je sice možné voličům slibovat odchod z EU poanglicku, ale v praxi se o něj nikdy nepokusí, protože odchod z EU by představoval víc problémů, hlubší recesi a víc strádání než celý covid. Přece jenom jsme Evroskou unií obklopeni a nebylo by snadné v tomto prostoru dělat nějakou rebélii. A jakmile by došlo na nějaké uskromnění, bude se zase křičet o fašistické vládě... 

Vzájemnost prostě nefunguje.  Nevím, proč to má Orbán v Maďarsku jinak, tam každopádně se on opírá o voliče a voliči mu důvěřují. Nevím, co bylo dřív. Jestli jsou tam lepší voliči a díky tomu mají i lepšího lídra a nebo jestli si to Orbán musel za velkého rizika odpracovat a pak mu teprve začali věřit. Škoda, že je maďarština tak nepřístupný jazyk. Nějaká bližší znalost tamního prostředí by se hodila.  U nás musím konstatovat, že Babiš i všichni národovečtí kandidáti mají spoustu dobrých důvodů nevěřit svým voličům a tím pádem mají voliči spoustu dobrých důvodů nevěřit svým kandidátům. Čímž se nám kruh uzavřel a z logiky věci plyne, že my neopustíme nikdy EU, ale ona jednou opustí nás. Jako Titanic... směrem ke dnu. A zřejmě si leckoho stáhne sebou.

Včera jsem měl delší hovor s Masterem a ten mě upozornil na jednu věc, kterou jsem doposud neuvážil a čím déle o ní přemýšlím, tím reálnější se mi jeví. Jak jsem říkal, nevěděl jsem si rady s tím, proč se babišovi voliči postavili proti svému lídrovi ve chvíli, kdy po nich začal chtít, aby seděli doma a strpěli zavřené hospody.  Master mě upozornil, že to může být proto, že mezi lidmi existuje reálná obava, že současná vládní opatření a současná covidová situace jsou nafurt. 

Ano, to může být poměrně pádný důvod, proč to tu máme jak to máme. Pokud jsme zadrátovaní nafurt a vždycky bude možné vyhrabat patnáct tisíc nakažených a nemocnice plné zůstanou, tak jsme o starý svět definitivně přišli. A pokud jsme o něj přišli, ano nemá cenu podporovat žádnou vládu, protože jestli je cílem naše trvalé zadrátování, tak je úplně jedno, jestli nás drátuje Babiš nebo Bartoš. 

A platí to ale i obráceně... pokud Babiš do voleb zařídí, že covid bude minulostí a vrátí se běžný život,  zmizí "dezinformace" o tom, že covid je nafurt, že je záminkou, že ho vypustili jen proto, aby nás zotročili. Stejně jako už zmizela podobná smyšlenka - že covid zmizí chvíli po amerických volbách, protože byl vypuštěn za účelem diskreditace Trumpa.  Mimochodem - nějak jsem nezaznamenal, že by někdo pokorně uznal, že právě tato konstrukce byla chybná. 

Pokud covid v létě zmizí, pokud se během léta víceméně všichni proočkujeme a v září se covid nevrátí, zmizí i hodně důvodů, proč lidi bojovali proti vládě a vlastně i proti státu.  Pokud se vláda s covidem vypořádá, pokud nepřijde nějaká nová kvalitní mutace, které zneutralizuje všechno to očkovací úsilí, pokud se otevřou hospody a život se víceméně vrátí do zajetých kolejí, stane se dnešní obava o opatřeních trvajících napořád jen další hloupostí, která nebude stát za řeč. 

Pokud bude na podzim jedinou starostí, jak uklidit ekonomický svinčík, který tady covid zanechal a všichni se budeme běžně scházet, chodit na plavání a na fotbal, pokud lidi v létě vezmou hospody útokem a ukáže se, že pinglové si dali půlroční volno za státní peníze,  tak má Andrejko slušnou šanci  získat alespoň část pozic zpátky.  Pokud to guru Mára vezme za správný konec i s kampaní, může Babiš víceméně zůstat na svých pozicích. 

Tohle je také můj vzkaz pro Okamuru a Volného... pokud se vše vrátí do starých kolejí a oni budou pokračovat v rétorice, jak nás na vládě chtějí jen zotročit, tak budou jen pro smích. Pokud budou mluvit o tom, jak nás chce Soros zavřít a dělat great restart, zatímco realita bude už úplně normální, tak ve volbách neuspějí.  Pokud v případě návratu starých časů včas opustí rétoriku doživoního žaláře národů, mohou se po volbách stát tím jazýčkem na vahách bez kterého žádná strana vládu nesloží. Je to na nich. 

A pokud covid bude trvat nastálo, je vlastně úplně jedno, jestli se bojuje proti Babišovi nebo Bartošovi. Obojí bude úplně totéž. 

Pro Bartoše by tedy bylo nejlepší, kdyby covid co nejvíc trval. Ideálně tak, aby musela být opatření i v létě. Aby mohl do poslední chvíle Babiše kritizovat a zároveň aby mezi voličstvem pokračovala ta nálada, že zarýglování se už nikdy nezmění.  Proto bych si myslel, že se dneska nouzový stav už neprodlouží. Bartoš potřebuje zařídit, aby tu dál byla neschopná vláda, co nedokáže vysvětlit strategii proti covidu. Samozřejmě už nebude zdůrazňovat, že to dělá jako Konrád Henlein - že prostě nikdy nebude spokojený s ústupky. 

Babiš naopak potřebuje co nejrychleji mít po covidu. Aby mohl udělat nějaké pořádné oslavy během kterých bude mluvit o tom, že covid je definitivně vymýcen a všem se vrací jejich práva na cestování do Chorvatska.  Měl by se pokusit o ten Sputnik.  Zeman by mu s tím určitě rád pomohl. Zatím to vypadá, že naši západní spojenci s jejich skvělou solidaritou nám moc nepomohou. Skoro bych si troufal tvrdit, babišova politická budoucnost závisí právě na Sputniku... tedy pokud nedostane vakcíny odjinud. 

 Pokud ale v září zase dojde na roušky a zavírání obchodů, bude premiérem Bartoš a to bude jinej řízek. Ten se nezakecá. 

Okamura by měl bedlivě sledovat situaci a pokud se začne vracet "starý svět" tak si toho včas všimnout a změnit rétoriku. Pokud to udělá, stane se jazýčkem na vahách. Pokud se starý svět nevrátí, může pokračovat v tom co dělá doteď, bude to úplně jedno. 

Všichni bojovníci proti opatřením by si také měli uvědomit, že boj proti vládě je boj za Bartoše v premiérské sesli. Měli by s tím počítat a zdůvodnit si pro sebe, proč je to lepší než premiér Babiš. Alternativy za Babiše totiž jaksi vyklízejí pole. Mladý Klaus už dopolitikoval a nemohu si pomoct, Okamura to jako obvykle určitě podělá. Vždycky to podělal. 

 A stejně tak by odpůrci vlády a covidových opatření měli počítat  s tím, že tu bude opravdu hóóódně voličů, kteří díky covidu přišli o nějakého blízkého, kteří covid prodělali v nemocnici, mají následky, nebo také nemají, ale dusili se a měli strach o život.  Bude jich zřejmě dost na to, aby právě jejich přízeň hrála významnou roli. Nepodceňoval bych to. 

Vychází mi z toho, že pokud se vrátí starý svět, vrátí se s ním i původní politické pozice. Bilancovat se samozřejmě bude, ale velikán zůstane velikánem a trpaslík trpaslíkem. Pokud se starý svět nevrátí, nevrátí se ani staré politické poměry. Kromě hromady řečí nikdo doopravdy nebojuje. A ve volbách moc možností nebude. Babiš nebo Bartoš...   A v novém zarýglovaném světě se pak může stát cokoliv. 

 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 3.9 (68 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

Já tedy nevím, jestli volby vyhraje slovenský kňourač a bude to lepit se nenáviděnou ODS nebo dredař a bude koalovat se stejnou partají, ale jedno je jasné: Okamura nedělá nic blbě. Pitomio jede přesně podle svého business plánu, založeného na dvou klíčových bodech:

1) bojovat proti všemu západnímu, což zajistí hlasy mentálních frustrátů, putinhujerů a dalších vidláku vzpomínajících se slzou v oku na normalizaci
2) být natolik nepřijatelný a urážlivý pro většinu voličů, že s ním ostatní nemohou udělat koalici - tím se vyhne vládní odpovědnosti a neopustí pohodlíčko parlamentní kavárny
3) to nejdůležitější - nasosat dost peněz, aby si mohl dostavět Takesiho hrad a střídat tam milenky!

Proč by něco měnil, když mu businesss plán funguje? Cílovka jménem hnojník potřebuje někoho, kdo ji bude obsluhovat. Že si při tom nasosá na luxusní symbol podnikatelského baroka je jeho plus.

Průměrný počet slepic: 1.6 (20 hlasů)
Trvalý odkaz

Ani bych se nedivil, kdyby Babiš měl již připravené smlouvy na prodej svých firem, třeba čínskému investorovi. A pokud volby nedopadnou, tak zvedne kotvy směr tropy. Demoblok bude šťastný a potraviny a daně zamíří do Číny.

Průměrný počet slepic: 4.4 (8 hlasů)

jako všechno v Česku.
Prodat Agrofert v krátké době je zcela nereálné a to i properující Agrofert Číňanům. Odhaduji, že taková jednání by trvala alespoň 5 let.

Průměrný počet slepic: 4.8 (6 hlasů)

jako všechno v Česku.
Prodat Agrofert v krátké době je zcela nereálné a to i properující Agrofert Číňanům. Odhaduji, že taková jednání by trvala alespoň 5 let.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Laco, píšu to jen sem do diskuse... ale asi se fakt něco děje. Agrofert minulý týden změnil způsob oznamování změn v kapitálové struktuře firmy. Hádejte v jakém duchu? Ano, aby šla snáze stanovit cena jednotlivých divizí. Je to takové trochu slyšní trávy růst, ale vidím to i na struktuře investic a údržby. Od letoška se ve firmě "maluje". Aby všechno bylo hezké a načančané. Pokud bychom se před volbami dozvěděli o nějakém prodeji, vůbec by mě to nepřekvapilo. 

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

nezavařuje.
Jsem jen bezvýznamný důchodce bydlící nedaleko Babišovo Lovochemie a Preolu a tak nevidím do střev, kromě veřejných dat. Ale v obou firmách se vnějškově ta štábní kultura projevovala dlouhodobě stejně. Roky se průběžně malovalo a uklízelo a investovalo se do nových technologií. Dneska jsou to načančané fabriky včetně Preolu. A navíc fabriky prosperující.
Jen říkám, že prodat takového mamuta, se stovkami firem uvnitř mamuta, je otázkou nejméně 5 let práce mnoha auditních firem a nešlo by to ututlat.
Už u Vás Vidláku na sile byl někdo z renomované auditní firmy, aby prověřil nejen podklady k účetním závěrkám, ale i způsoby řízení, prověrky dodavatelů a zákazníků, stav technologií?
Pokud ne, tipuji, že dříve jak v roce 2026 nemůže být Agrofert prodán.
Samozřejmě, že tu Babiš nebude věčně a že jednou asi přestane chtít mít firmu na krku, nevypadá to na přenechání někomu z rodiny, ale řekl bych, že je ještě brzy to udělat. Ale ano, lze to připravovat.
A těch investorů může být vícero. Co jsem slyšel, tak Baier investoval v USákově a blbě. Sotva USáckou firmu převzal, vrhli se na něj právníci se žalobami, nevím už přesně kvůli čemi (Round up?). Takže nyní asi Baier není v nejlepší formě.
Ale kromě Číňanů a vůbec bych se nedivil jejich zájmu, neb strategie proniknutí do Evropy Pásem a stezkou. Potom jsou tu prachatí Arabové, co nevědí co s penězi.

Každopádně ať tak, nebo tak, na Babiše budeme jednou něžně vzpomínat, až jeho firmy budou danit v daňových rájích a až to s nimi začne dopadat jako s NHKG v Ostravě. a to nemluvím o dopadání politickém.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Říkají, že není podstatné, jak velkej je dluh, ale jaká je schopnost dluh splácet. Fikaný ni? Vo tom je řeč. Čili de vo politiku jak moc lze blboně zmáčknout a kolik z nich vyteče. Gdyž svině si na to zvykly, udělaly z teho volební rogramy a mačkaj. Horší to maj tam, gde mačkaj křemeny. U nás mačkaj už jen banány, keré si dovezou, takže pro šmejdy dobrý. VOLTE JE !!!

Průměrný počet slepic: 3.4 (8 hlasů)

Čínský investor to nebude... ten má lepší místa k investicím - třeba na Ukrajině. Já osobně si myslím, že Agrofert koupí Bayer, protože je už teď velmi významným dodavatelem agrochemie, byznys mají dost propojený, takže by mu to sedělo.  

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Echo24
Smartwings získaly úvěr za dvě miliardy, většinu pokryje stát.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

...většinu pokryje stát, ale zárukou z 80%, ne úvěrem.
Úvěr poskytnou 4 místní banky a ty by jej neposkytly, pokud by si nebyly jisté, že dojde ke zlepšení pandemické situace a postupné obnově létání.

Kam se Smartwings hrabou na Lufthansu a další národní letecké dopravce se státní podporou!

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by Laco G. Mlynář (neověřeno)

Trvalý odkaz

Rainbow Wisdom Investments Limited - Čínani, CITIC Group, Tvrdík, Slavia, spojení na prezidenta Zemana a Hrad obecně - (49,9 %)

EH Group - Roman Vik, opět přítel Andreje Babiše, můžete nalézt fotky ze společných dovolencých (25,0 %)

UG Jet 2 (13,8 %)

Unimex Group - spoluvlastník Šimáně, kamarád Babiše (11,2 %)

Tak jako tak, Smartwings půjde s největší pravděpodobností do úpadku, banky budou požadovat své peníze zpět a stát (my) jim z našich daní ty peníze pošleme.

Průměrný počet slepic: 2.9 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

1.
Proč je Orbán doma také úspěšný?
Kdysi za totality jsem si zajel do města Pécs (česky Pětikostel), kde se narodil jeden ze zakladatelů op artu Victor Vasarely (9. dubna 1906, Pécs, Maďarsko – 15. března 1997, Paříž, Francie). V roce 1985 jsem se dozvěděl, že v Pécsi existuje jeho malá galerie. Op art byl v ČSSR na indexu a podobně v Maďarsku nic jiného, než ta galéra v Pécsi, nebylo. Galerii jsem našel a prohlédl si ji. Po návštěvě výstavy jsem zašel do města (1985) a za jednou z výloh ve středu města našel velkou mapu bývalého Uherska. V knihkupectví jsem si koupil velký výkladový anglický-oxfordský slovník, ve kterém byly provedeny „maďarské“ úpravy. Například heslo Slovak bylo popsáno jako obyvatel horní části Uher (opět 1985).
Tím chci říct, že mezi maďarským obyvatelstvem stále hraje velkou roli resentiment na bývalou maďarskou slávu a ten, kdo za ni bojuje, má podporu velké části obyvatel.

2.
Proč Babiš ztrácí a může se to změnit?
Ztrácejí téměř všechny vlády nejen v Evropě, vinou kovidu, resp. mnohé čelí vzpourám a demonstracím. S ohledem na neustálé štvaní médií proti Babišovi je vůbec zázrak, že je na tom ještě tak jak je. Rozhodující bude samozřejmě, zda se mu podaří proočkovat významnou část populace do konce července. Pokud ano, pandemie ustoupí a Babišova obliba se vrátí. Stejně ale v říjnových volbách Orbánových čísel nedosáhne. Takže zase bude hledat koaliční stranu(y). Řekl bych, že tou stranou bude ODS. A světe div se, Babiš opět sestaví vládu. Navíc na něj asi prokurátoři budou chtít před volbami podat žalobu za Čapák a tím z něj vytvoří mučedlníka.
Kromě zvládnuté pandemie, což se ukáže v září, tu bude i mezinárodní srovnání. Mnohé země naše čísla doženou a předeženou v nových vlnách a v říjnu už Česko dávno nebude nejhorší v kovidové statistice. Dobrým Babišovým předvolebním argumentem bude 90% splnění vládního programového prohlášení. Pořád se mele o kovidu, ale nikdo si nevšímá, že přesto vláda pracuje na splnění svého programu a to docela úspěšně (dálnice, platy učitelů, důchody atd.).

3.
Proč kdosi preferuje Bartoše?
Už v posledních parlamentních volbách se do volebních místností hrnuly mlíčňáci, kteří to chtěli hodit opozici a Bartoš je pro ně možnost, když padl nedostudovaný Zrzek. A je jedno, že Bartoš nic konkrétního pro stát neudělal, oni chtějí na just někoho jiného.
JENŽE jen málokteří z mlíčňáků nakonec k volbám půjdou. Naproti tomu průzkumy veřejného mínění se jednak dělají U Koně a ne v domovech důchodců a jednak důchodci mají Babiše rádi.

4.
Ekonomická situace po pandemii
Jednak po pandemii nikdy nebude, stále tu budou další a další vlny, asi o hodně menší s novými mutacemi viru a jednak stav české ekonomiky je jedním z nejlepších v EU. Všechny ratingové agentury v minulých týdnech potvrdily Česku pozitivní rating a to věděly jaké zadlužení Schillerová chystá. Jednak i to chystané zadlužení je podstatně menší, než třeba německé, o zadlužení jižních států EU nemluvě. Neboli příští česká vláda dostane zemi v docela slušné ekonomické kondici a navíc balík peněz z EU už schválený ani nebude umět utratit. Další vlády ale budou muset bojovat průběžně s kovidem, i když už to nebude taková honička.

Průměrný počet slepic: 3.9 (14 hlasů)

2.
......pandemie ustoupí a Babišova obliba se vrátí.
4.
.....po pandemii nikdy nebude, stále tu budou další a další vlny,

To nesvědčí o nějaké konzistentnosti názoru, nebo naopak, "pandemie NEustoupí a Babišova obliba se NEvrátí"? Díky Bohu!!!!!! Vykřičníky pro Vidláka.

Průměrný počet slepic: 2.7 (9 hlasů)

Jde o to, že tahle pandemie ustoupí, ale bude se vracet periodicky jako se vrací chřipka.

Pokaždý se mluví o něčem jiném.

Je to jako když řeknete Češi a myslíte obyvatele Česka, tedy i Moravany a Slezany nebo řeknete Češi a myslíte Čechy v opozici k Moravanům a Slezanům. Obojí je správné a rozdíl se pozná z kontextu.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

to je pro opozici jako mrkev před čumákem pro osla. Jsou si toho velmi dobře vědomi, ale teď se jim hodí plakat nad obrovskou sekyrou zaťatou vládou AB. To by tak bylo, aby se ukázalo, že současná vláda to i přes dluhy a lockdowny zvládla, když by smetanu mohli slíznout oni a tvrdit jací jsou borci a ještě si přijít na svý.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

2. dálnice, železnice

Potvrzuji, v přípravě infrastrukturních staveb nikdy peněz nebylo.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Česká republika si půjčuje za úrokovou sazbu 1,9 %
Řecko si půjčuje za 0,9 %.
(Dalo trošičku problémek ten článek zpětně dohledat).
Aby mne někdo nenařknul, že nedávám zdroj: věděl jsem, že je to vlevo dole :-)
https://www.kurzy.cz/zpravy/584076-recka-dluhova-krize-dneskem-definiti…

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

V článku, na který odkazujete, se totiž píše to, co se Vám nehodí:

Ačkoli je dnes řecký veřejný dluh v poměru k HDP zhruba pětinásobný v porovnání s tím českým, půjčují si Atény za již vzpomínaný zhruba poloviční úrok než Praha. To je dáno z velké části tím, že od loňského března vykupuje řecké dluhopisy Evropská centrální banka. Ta tím tak stlačuje jejích úrok, protože je na trhu činí vzácnějšími. S růstem ceny dluhopisu obecně klesá jeho úrok, resp. výnos.

Evropská centrální banka loni v březnu přistoupila k vykupování řeckých dluhopisů v rozporu se svými vlastními pravidly, jež jí neumožňují vykupovat dluhopisy, které svým úročením nesplňují kritéria dostatečné bezpečnosti. Výnos z řeckého desetiletého dluhopisu loni v březnu v době propukající pandemické krize přesahoval dokonce až úroveň čtyř procent. Evropská centrální banka se mimořádně rozhodla pro jeho vykupování právě z důvodu začínající pandemické krize.

Takže nízko úročené řecké dluhopisy jsou jenom proto, že má Řecko Euro a pomáhá mu ECB, když řecké dluhopisy měly 4 x vyšší dluhovou službu, než české a ECB se jednoduše zachránit v rámci pandemie Řecko před bankrotem. A ta to dělá zase proto, protože splátky řeckého dluhu putují především do německých bank.

A pokud jde o rating, tak ten je následující:

Česko Řecko
Moody's Rating [+]02/05/2021 Aa3 Ba3 11/06/2020 Moody's Rating
S&P Rating [+] 08/24/2011 AA- BB- 10/25/2019 S&P Rating [+]
Fitch Rating [+] 01/24/2020 AA- BB 04/23/2020 Fitch Rating [+]

Moody´s Aa3 znamená investiční stupeň, t.j. doporučení pro investory.
S+P AA- znamená dtto
Fitch AA- dtto

Moody´s pro Řecko Ba3 je ve spekulativním pásmu dtto ostatní agentury, takže pro spekulanty.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

No, dnes to byla červená kni hovna. S každou větou by se dalo velice úspěšně polemizovat, leč neučiním tak.
Popíši svou politickou "kariéru".

Je to asi snad osm roků, kdy jsem seznal, že je na čase přestat planě se vykecávat po internétech a je naopak třeba jít tam, kde se politika tvoří a vstoupit do nějaké politické strany. Nejblíže mému srdci byli Svobodní, takže tam. Vcelku bez nějakých procedur mne přijali a já se tak mohl účastnit politického života v reálu.
Měl jsem vcelku jasnou představu jak by asi ta politická práce měla probíhat a tak jsem ji i takovou očekával. Tedy diskusí nad skutečnostmi jež stranu charakterizují, jak ji prosazovat lépe a jak opravovat "bílá" místa programu. Jako posouvat problémy a jak je i nejlépe řešit.
Realita byla velice zoufalá. asi bych ji shrnul do jednoslovného pavlačovitost. Žabomiší války mezi členy, mezi vrchností, pomluvy oponentů, pomluvy jiných politiků, spekulaci kdo s kým a podobné nic neřešící události. Jako bonus jsem pochopil, že pro politiku je třeba mít stejný talent a povahu jak pro to být dobrým automechanikem. Je třeba například odpovědět s úsměvem již po sté novináři na již stokrát zodpovězenou otázku. Mít radost z prázdného bezobsažného mluvení.
Po pochopení jednak onoho vnitřního života a osobních dispozic jsem stranu záhy s úlevou opustil a i když se říká, nikdy neříkej nikdy, tak do strany a tudíž i politiky doopravdy již nikdy.

Z tohoto pohledu dovedu pochopit jak Klause, tak Mináře, nemají na to osobnostně. Nejsou vnitřně ustrojeny k politice. Připočteme li k tomu, že ani jeden není lídr, pak jejich konec, je vcelku předvídatelný. Je ale skutečností, že jsem očekával od Klause větší výdrž. Ze stejného důvodu nevěřím ani Šlachtově projektu a podobným, které jistě vzniknou.

Jen ještě oprava dohledatelné drobnosti. Piráti jsou starší strana než ANO.

Průměrný počet slepic: 3.6 (9 hlasů)

Člověk, kterého si vážím (bývalý biskup jedné nejmenované církve, jinak dentista a podnikatel v oboru zubouzdravování), mi kdysi řekl, že poté co pochopil (také šel do jisté strany namotivován touhou po praktickém výkonu v rámci svých politických aj., názorů) , že úspěšná stranická kariera spočívá zejména v tom lézt do prdele vyšším funkcionářům a kopat do prdele ty níže postavené...tak se také zbavil iluzí o tom, že by měl něco politického dělat prakticky. Zřejmě navždy.
V jedné knize jistého amerického autora o socialismu se ale píše, že všecko co člověk dělá je politika. S tím se dá souhlasit, až na to, že někdy je všecko ničím ...a naopak nic je vším. Záleží skutečně na zejména na stupni a rozsahu organizovanosti, když i naprostá hovada a psychopaté dokážou podat takový sociální výkon, jaký mnohdy jen s velkým úsilím podaří se člověku či malému kolektivu kompetentnímu a dobrému, samozřejmě v různé, respektive vzájemně si odporující kvalitě.
Ale obecně to asi platí, i žvástání na netu je zřejmě politika, pokud pomineme etymologii tohoto slova.

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Už ho mám, už ho mám, už ho mám.
Jupí jupí jupí jou, hou hou hou hou hou hou hou, uuuužžžž hóóóó máááám!
Ale, že jsem se načekal. Furt, že to kvůli něčemu nejde, ale kdo si počká, ten se dočká.
Já si počkal a konečně ho mám. To je slast, ho mít, po té době konečně ho mám.
Už mám přidělaný naviják na svém autě. Už se vidím zítra, jak budu s výrazem desetiletého chlapce, co dostal nový mobil, běhat po lese s lanem a přitahovat si stromy k autu.
A taky tam, jak se teď otáčím, tak by to šlo ještě o 50 metrů dál, ale je tam málo místa a dost prďák dolů a objektivně jsem usoudil, že sice můj auťák zvládne v terénu hodně, ale tam by se mohl zahrabat.
Ale zítra to tam normálně nakulim a když tam zapadnu, tak přivážu lano ke stromu nad cestou a v klídku se z toho vytáhnu.
Si nedovedete představit, jak se těším, až tam zítra zapadnu. To bude paráda, to bude krása.
Takže mě tady na chvíli omluvte, všichni Putinové a Bidenové a Babišové a Bartošové mi mohou vlézt na záda, já mám naviják.
Já si jdu hrát.

Průměrný počet slepic: 3.9 (17 hlasů)

In reply to by berrnard (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tady Berrnard je jasný důkaz , že správnej chlap je vlastně furt jak dítě, akorát hračky se mění...

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

Chápu vás. Už se také těším, až vyzkouším svoji novou "pumpovací" brokovnici.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Hlavne jsou ty hracky drazsi... kua Halik... drazsiiiiii :-D

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Berrnarde - co takhle fotečku? Já se také občas chlubím mašinkami na dvorku. Takže co kdybyste popadl váš dřevorubecký opanceřovaný telefon a udělal nám fotečku vašeho dopravního prostředku s tím slavným rumpálem? Chlapi si vždycky navzájem ukazovali zbraně (a nejen zbraně), takže hoďte sem obrázek, abychom vám to mohli zkritizovat a říct, že to není nic moc, protože můj táta má mnohem větší auto a větší naviják. 

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Ale mám nový mobil a nějak mi ho nejde přišroubovat ke kompu, ale už jsem domluvený s dcerou, že až přijede domů, že mi s tím helfne, tak do večera se vám pochlubím.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

In reply to by berrnard (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jojo, na jednoho takovýho s navijákem si vzpomínám, bylo to v Jurském parku, a nedopadl moc dobře, zblajznul ho dinosaurus...

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

No a já jsem při čtení těch prvních pár jásacích řádků myslela, že jste konečně chytil covida.

Průměrný počet slepic: 4.3 (11 hlasů)

Patřilo pod bernarda.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

Covida jsem měl v listopadu, ale to se vůbec nedá srovnávat. Takovej naviják, to je jinačejší zážitek.
(Ale přiznávám se, že jsem to záměrně napsal tak, aby to svádělo právě k tomuto, protože jsem tam psal o kravině, která zde nikoho nezajímá, ale správný žurnalista ví, že nejdůležitější je ten tučný titulek).

Průměrný počet slepic: 3.3 (12 hlasů)

In reply to by berrnard (neověřeno)

Trvalý odkaz

Že byste se právě vy Berrnarde zapomněl pět měsíců pochlubit, že jste přepral covida? Co ty vaše opakované hrdinné výkřiky, aby covid přišel, že se ho nebojíte, jako ti ostatní zbabělci?

Věřím, že pro vás je zážitek i to, když vám někdo naletí. Lhaní však vyžaduje skvělou paměť, bez ní se syndrom barona Prášila vždycky provalí, jako v tomhle případě. Mne to nepřekvapilo, a nějaký závěr si jistě udělá každý sám.

Průměrný počet slepic: 3.3 (9 hlasů)

Souhlasím s vámi, že paměť je sviňa.
Kdyžtak prubněte nějaké vitamíny, na posílení, jelikož já to zde už několikrát psal, že jsem kvůli tomu sajrajtu na podzim týden prochrápal, nechutnalo mi jíst a dokonce mi nechutnalo ani pivko, což už jsem věděl, že je zle.

Ale pokud byste na tom trvala, jsou zde uloženy starší články i s diskusemi, tak já to zpětně dohledám.
Vím, je asi blbé to říkat ženě, ale máte na to koule?
Když to najdu a dám sem link, omluvíte se mi zde veřejně?
To, že někoho nemáte ráda je pochopitelné, ale když ho napadnete, počítejte s tím, že se může bránit.
Fakt to mám večer hledat?

Průměrný počet slepic: 3.6 (12 hlasů)

Ono po někom hodit jedovatou slinou, obzvlášť takhle krz net, je velice jednoduché.
Pojďme se vsadit.
Když zde nenajdu, že jsem psal o tom, že jsem tu breberu měl, zvítězila jste a já se budu tady půl roku podepisovat jako "lhář berrnard". Přísahám!
Pokud to najdu a myslím, že jich bude víc, vy se zde budete půl roku podepisovat jako "lhářka Alice".
Berete to? Pokud jste mě označila za lháře, asi si jste jistá a tudíž nemáte co ztratit, pouze mě můžete zesměšnit. A o to vám jde, ne?
Tak se předveďte. Jdeme do toho?

Průměrný počet slepic: 3.7 (9 hlasů)

psal jste to v článku přímo:

Čtu o tom Covidu
So, 19. 12. 2020, 00:00

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

ale za mně nemusíte. já si to totiž pamatuji, že jste o tom psal, jen jsem si nebyla jistá jestli mi paměť slouží ještě dobře, zvláště pak vaše hrdinné olíbávání atd. na silvestra i později mě zviklalo. Celé to nakonec vyznívá trochu jinak. Vy jste nic totiž nic neriskoval poněvadž jste věděl, že vám nic nehrozí. To dohledejte, ty hrdinské tirády jak se na covid můžete....

Průměrný počet slepic: 3.5 (6 hlasů)

Děkuji Anno.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by Alice (neověřeno)

Trvalý odkaz

:-)

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

není úplně pravda, jelikož nám zde řádí různé mutace, ale tady vůbec nešlo o nějaký covid.
Tady šlo o to, že mě někdo nazval lhářem a já si myslím, že pokud kdokoli toto udělá, musí mít jistotu, když jí nemá, je to pouze nenávistná palba od boku.
Já se pokusil Alici vyzvat na přímý souboj a vy jste do toho hodila vidle.
Škoda, moc jsem se těšil na to, že když tady napíše, jaký jsem sráč ulhaný, jestli si za tím dokáže stát a omlátí mi to o tlamu.
Na covid můžeme mít rozdílný názor, ale ať se ještě někdo pokusí mě označit za lháře a tam to bude osobní.
Prosím, anno2, až budu mít příště napřáhnuto na smeč, už mi do té rány nelezte.

Průměrný počet slepic: 2.8 (10 hlasů)

my jsme se už na tohle téma střetli ( jednou dost ostře), dokonce i Vaše lhaní už bylo na tapetě.

Připouštím, že mi mohlo něco uniknout, jen jak vás už tak trochu znám, nevěřím, že byste zrovna vy přešel nákazu covidem jednou, dvěma větami a nepovšimnutě, navíc jste tu virus už po několikáté vyzýval na souboj ještě před pár týdny. Proč tedy, když už jste covid v listopadu údajně prodělal? Buď lžete teď, nebo jste opakovaně dělal hrdinu po bitvě, což je totéž.

A máte pravdu, nemám ráda lháře, čtu vás spíš náhodně, tohle téma bylo však kdysi předmětem našeho sporu a vaše dřívější opakované výkřiky byly dost agresivní – jen proto jsem zareagovala. K ostatnímu se vyjadřovat nebudu, nepřekvapil jste a tak přejícně doufám, že se vám alespoň ulevilo. Howgh!

Průměrný počet slepic: 2.5 (12 hlasů)

Napadla jste mě, že jsem lhář, dokažte to. Sejměte mě jasnými argumenty, kde mě načapete u lži a pak mi to dejte sežrat.
Tohleto jsou pouze akorát takové všeobecné pindy a ty mě nebavěj, takže taky Howgh!

Průměrný počet slepic: 3 (12 hlasů)

to howgh! pro jednou nedodržím, i když to obvykle nedělám. Nechodím na net, abych titulovala lidi „lhář Bernard“, ani abych kohokoliv trumfovala, nebo zesměšňovala, jen jsem vyjádřila pochybnosti, které o vašem tvrzení mám. A upřesnil jste můj názor na vás i tím, že jste sprdnul Annu, která s tím nemá co dělat, jen připomněla vaše příspěvky. Vy jste fakt „hrdina s koulema“!

Udělal jste si tu z toho ukázkovou pavlač a taky těch jedovatých slin už jste vyplýtval ažaž, takže obranu jste si splnil, ne? Teď jde o to, jak byla efektivní…

V míru neplatí, že nejlepší obrana je útok, ten většinou jen odkryje vaše slabiny. Nebo máte dojem, že jste si těmi výlevy spravil renomé? Co si myslím já, na to kašlete, ale zkuste se vrátit na začátek vlákna a možná i pochopíte, že i bez mého přičinění jste pro sebe odvedl "skvělou" práci. To bych takhle nikdy nedala :-)

Průměrný počet slepic: 3.4 (10 hlasů)

In reply to by Alice (neověřeno)

Trvalý odkaz

Věřím tomu, že v lese s pilou mu to jde, ale ty věčné narážky na to, jak si to doma ... rozdal, nebo že by mu žena nadávala, kdyby se v lese příliš unavil a nemohl pak .... atd., mi přijde u chlapů po padesátce kapku puberťácké.
Jistě, snadnou replikou na to může být, že jeho ženě závidím, to ať si myslí, kdo chce.
Mně to jen přijde trochu laciné, obojí.
A tak je to, podle mne i s covidem. Prostě juru a siláka ani covid neskolí, ten se mu vysměje a jde se družit. Hrdina.

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)

to mi připomnělo Kalouska asi před 8- 10 lety, když vyhrožoval redakcím novin, že zveřejní neexistující nahrávku, jak se novináři sešli a domlouvali se na taktice masáže proti jeho důchodové reformě. Jenže ten alespoň přiznal, že „fabuloval“ a hrozně se „divil“, že mu někdo tu mystifikaci uvěřil. To byly časy, tehdy se nakonec všichni sešli v hospodě a jsou kamarádi do dneška. Vrána k vráně … Díky za podporu, souhlas se vším, jen tu kapku bych klidně vynechala :-) Dobrou noc Aleno

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

ve žvanírně, kolem dostavby jádra.
To je neuvěřitelný co předvádí opozice. Pyramida debility!
Tak, Čína je vyřazena, protože mimo své území může poskytnout jen jednu referenční stavbu.
Rosatom je toxickej
A co mohou nabídnout ostatní "správní "účastníci?
Třeba Mochovce, Finsko doba stavby 20LET!
Wewst nemá ani certifikát na na paliv články.
Korejci mohou nabídnout reaktor 1 000+( možná).
To je doslova k zblití, když takovýhle DEBILOVÉ mají občanku, natož posraneckej průkaz!

Průměrný počet slepic: 4.7 (18 hlasů)

Stavet rozumne muze pouze Rusko a vsichni to vi, ale velky strycek SAM nedovoli, takze kecy a kde nic tu nic.

Průměrný počet slepic: 4.5 (16 hlasů)

je především obrovská ztráta peněz která může předčit i solární tunel 2009-10.
Elektřiny máme nadbytek, síť je předimensovaná (ale ne moc spolehlivá).
Když EU chce OZE tak říkám ano, ale bez dotací z našich kapes.
Když dotace tak jen z toho, co nám přijde zpět (z těch peněz co platíme) z EU.

Průměrný počet slepic: 2.1 (14 hlasů)

Píšete:
"Když EU chce OZE tak říkám ano, ale bez dotací z našich kapes. Když dotace tak jen z toho, co nám přijde zpět (z těch peněz co platíme) z EU."
Chápu vás správně, že my nejdříve pošleme peníze do EU (což se děje), oni si v bruseli odkrojí svoji marži, zbytek nám pošlou zpátky, a my tento zbytek peněz máme použít na dotaci OZE? To není (vlastně "nebude", neb používáte čas budoucí) z našich kapes?

"Elektřiny máme nadbytek, síť je předimensovaná (ale ne moc spolehlivá)."
Chápu to správně, že elektřiny budou mít nadbytek i naši potomci, až se odstaví dosavadních 2000 MW v Dukovanech? Je síť "předimensovaná" i pro EU plánovanou elektromobilitu? V čem je naše elektrifikační síť nespolehlivá, na rozdíl třeba od zelenajícího Německa? Je nespolehlivá pro potřeby ČR, nebo pro potřeby Německa (= EU).

A poslední dotaz závěrem. Nevíte, kam mizí (ale fakta, ne popularizační slogany!) ty miliardy, které naše firmy platí za tzv. emisní povolenky?

Průměrný počet slepic: 5 (14 hlasů)

žádné vlastní peníze (zatím) nemá. Má jen to 1% HDP od každé země společenství.
2) elektřiny máme nadbytek , už jí aspoň 20 let hodně vyvážíme, často jsme byli v EU číslo 1 ve vývozu elektriny počítáno na milion obyvatel.
3) až bude potřeba, tak nové elektrárny umíme rychle postavit. Všechny, až na ty jaderné. To ale nikdo v EU neumí, i když dřív to šlo. Ale na úkor bezpečnosti. Kdyby si to jaderníci nepokazili sami (celosvětově) třemi jadernými havariemi 7. stupně (to je ten nejvyšší) tak by třeba v tom mohli pokračovat.
4) spolehlivost sítě je přesně měřený a kazdoročně reportovaný údaj. Když čtete že vitr poškodil vedení a tisíce domácností jsou bez proudu, nebo vyhořel transformátor, to jsou ta přesně monitorovaná data, zde jsme mnohem horší než Němci, nedejte na žvásty v novinách o blackoutech ...
5) zatím by ty peníze měli připadnout státu, který z nich platí rozumnou podporu čistého ovzduší (jako třeba kotlíkové dotace) nebo je cpe do podpory nemravné jako je část plateb solárním baronům (nejvíce bere ČEZ), nadsazené a zbytečné podpoře biopaliv či bioplynkám,
je to na našem státu zda podpoří občany nebo všehoschopné ....
Tož tak, píši to zcela bez ideologie, je mi úplně jedno jestli Dukovany 2 budou stavět Číňané nebo Marťané
říkám jen, je to hrozně drahé a v současnosti i za 5 let nebo za 10 zcela zbytečné (a ani to nelze za těch 5 či 10 či 15 let postavit)

Průměrný počet slepic: 2.5 (10 hlasů)

Ale lze!!
Stačí si projít data STAVEB!, nikoliv k nim připočítávat administrativní, politické a byrokratické hrátky.!

Průměrný počet slepic: 5 (11 hlasů)

Kdyby byla v Česku podobně seizmicky aktivní lokalita jako v Japonsku, fukušimské jaderné reaktory by tady nedostaly licenci. Máme v tomto smyslu tvrdá pravidla, říká František Hezoučký.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)