A teď dnešní text:
Heleďte my jsme tady ekologičtí tak trochu jinak. Díváme se s podezřením na henten grýndýl a vidíme za ním především bídu. Nějak nemáme důvěru ve větrníky a slunečníky, místo toho bychom chtěli dostavět Temelín i Dukovany. Nevidíme smysl v současné podobě elektromobility. Chápeme, že továrna musí mít komín.
Ale také bychom chtěli mít čistý vzduch, hezké lesy, neprášící silnice bez hluku, nesmrdící auta a podobně. Považujeme za rozumné, aby se odpady spalovaly v dobře udělané spalovně odpadů. Chápeme, že levné mléko a maso (a taky auta) potřebují velké zařízení, protože jen velká továrna udělá levné kilo masa a levné auto. Nečekáme, že by levnou pračku vyrobil Franta Vopršálek ve své garáži. To se musí dělat v nějaké velké továrně.
Když se něco dělá ve velkém, tak to zpravidla má velké řízení, má to nějaký menežment, má to ředitele, který bere velké peníze, má to nějakého majitele, co si spočítal, že se na pračkách nebo spalování odpadu dá vydělat, že stojí za to koupit či postavit obrovskou stavbu, která se zaplatí třeba teplem z PET lahví. Nikdo asi nečeká, že by Temelín postavila stavební firma Procházka a syn a turbínu by dodala Strojírna Dolní Lhota.
Prostě dělat ve velkém vždycky znamená, že to dělá nějaký velký hráč. Je jedno, jakou má strukturu. Jestli patří sto tisícům drobných akcionářů, jestli patří investičnímu fondu, jestli patří jednomu miliardáři, nebo jestli patří státu. Ve všech případech tam bude sedět pár ukrutně dobře placených lidí, kteří budou vyvíjet trvalý tlak na podřízené, aby byznys frčel, protože kdo chvíli stojí, již stojí opodál.
Dovolte mi dnešním článkem demonstrovat jeden rozdíl.
Když se v Brně bude chystat nová spalovna odpadů, protože je to zapotřebí a je to rozumnější než sypání plastů někam na skládku, tak se o takovou zakázku bude ucházet třeba někdo jako Babiš. Ten má peněz dost, úspěšně postavil nějaké ty továrny i provozy, ví jak se to dělá, aby podnik šlapal, ví jak se s tím zachází, zná lidi co znají, banky to rády zafinancují, protože jméno Babiš je pro bankéře synonymum solventnosti, dotažení projektu do konce, splacení všech závazků a ziskovost celého projektu. Jasné?
Ale když to Babiš udělá a začne tu spalovnu stavět, tak budou všechny noviny psát o tom, že oligarcha si ohnul pravidla, smečka právníků bude tvrdit, že smlouva s Brnem obsahuje chyby a různí bojovní investigativci budou hledat, koho podplatil, za spalovnu padne několik politických hlav, proběhne řada soudů a celé to bude tak zavánět, že se Babiš do takového projektu raději ani nepustí. Jakmile je to za opravdu velké peníze a jde o opravdu velké a viditelné dílo, tak je to i pro Babiše předem ztracená věc.
Za Babiše si dosaďte kteréhokoliv jiného člověka, který vybudoval velkou firmu, platí daně v České republice, umí se pohybovat ve velkém byznysu a je schopen financovat a postavit něco tak velkého jako je spalovna nebo přehrada.
Ovšem když tu spalovnu bude stavět Veolia, tak ti stejní novináři budou psát o tom, že přišel velký strategický partner ze Západu, budou velebit prozíravost politiků, že to svěřili právě jim a občanům se vysvětlí, jaké dobro to je.
Všimněte si prosím, že Babiš postavil Čapí hnízdo, sáhl si na nějaké dotace, přizpůsobil projekt vypsanému dotačnímu záměru, podobně postavil Preol a další podniky... a podle novinářů je to oligarcha, který si hrabe pod sebe.
Veolia u nás za babku koupila vodovody i kanalizace, nebo jí to předali zadarmo, opravy se nadále provádějí z veřejných peněz, voda je u nás dvakrát dražší než v suchém Izraeli... a nic. Podle našich novinářů to nestojí za zmínku.
Porovnejte si ten mediální nepoměr oligarchy Babiše a korporace Veolia.
A není to jen Babiš. To je i Trump a další velcí podnikatelé. Sice vybudovali obrovské firmy, jsou schopni velkých investičních plánů, mají moc doslova nad životem i smrtí jiných lidí, mají přímou cestu do politických kanceláří, mají právní týmy, mají peníze, jsou skutečně velicí, ale mezi skutečné korporace nepatří. Nejde o naše hledisko. Oni tam nepatří z hlediska mocných tohoto světa. Veolia nebo Volkswagen jsou v pohodě, bez ohledu na množství investičních pobídek, či třeba šrotovného. Ale Agrofert je problém, protože tyje z našich daní.
Ono je to vlastně jednoduché... tihle velcí solitéři jsou tou jedinou skutečnou konkurencí těch opravdu velkých korporací. Oni mají svoje podniky, vnášejí tam své nápady, své postoje a samozřejmě i své chyby a své hlouposti. Oni ještě nemají tu štábní kulturu těch velkých, ale dokáží také postavit továrnu nebo přehradu. Oni si také ještě sáhnou na prachy od bank, oni jsou také v zisku. A oni jsou také jediní, kteří by mohli mít sílu ohrozit politické výhody pro ty skutečně velké korporace. Protože jsou schopní jít do politiky, mají tah na branku a když to dotáhnou na amerického prezidenta, tak by mohli nedej Bože něco změnit v zákonech, aby Veolia nemohla hladce ukrást opravdové velké prachy.
Hele, já vám neříkám, že Babiš je nějaký dobrák. Obyčejný člověk se s ním nejspíš potká při jeho nesplněném slibu a zhrzeném očekávání. Případně jako jeho zaměstnanec, na kterého vyvíjel ten trvalý tlak dělat víc a rychleji. Ale narozdíl od Veolie do své korporace vnáší něco ze sebe. On ještě nemá v Agrofertu to stoprocentně unifikované korporátní prostředí, kde všichni vědí, co musejí říkat a co si musejí myslet, jinak jsou z kola venku. Šéfmajiel občas překvapuje a říká něco jiného, než co se říká na konferenci o Great resetu, kterou pro všechny zorganizoval Klaus Schwab.
Já vám jen popisuju, co je menší zlo a jak to vypadá v praxi.
Ono není náhoda, že korporace tak hezky a otecky podporují padesátihektarové zemědělce a šikovné kreativní zámečníky. Tihle jim totiž nikdy nebudou konkurovat. Neumějí to. Neumějí se sdružit a postavit si Temelín. Neumějí dát dohromady miliony peněz na jeden cíl. Vzpomeňte si na včerejšek, jak moc názorů se promítlo do jedné vidlácké petice. Proto je možné dneska klidně vyplácet dvacet táců na hektar dotací, protože nebude žádný problém to jednou změnit, otočit veřejné mínění a postupnými kroky jim všechna práva zase odebrat a oholit je na kost. Malí padesátihektaroví farmáři se fakt bránit nedokážou.
Proto se vždycky vyrojí pisálkové jen když jde o domácího oligarchu, který je sice korporátník, ale zároveň se trochu vymyká. Protože toho je třeba odstranit. On stojí v cestě opravdovému byznysu. On ve skutečnosti ukrajuje procenta z trhu. A ještě mívá tendence lézt do politiky a občas (hajzl jeden) i uspěje. A naopak, proto se významně mlčí, když jde o tu skutečnou korporaci.
Tohle je zapotřebí si uvědomit. Nejde se vrátit do světa malých řemeslníčků. Nejde se vrátit do světa továrniček. Nelze se vrátit do světa regionálních podniků. Velcí hráči = levně a rychle. Temelín nikdy nebude malý a nikdy se nevyplatí postavit za sebou deset přehradiček místo jedné velké. A pokud chceme stavět Temelín sami, musí tu vzniknout obrovský mamutí konglomerát všeho možného s dobře placenými lidmi ve vedoucích postech, kteří budou tlačit směrem dolů, aby se dřelo a dřelo.
Prostě existují korporace a korporace. Z hlediska lidí dole, tam není moc vidět rozdíl. Ale on v tom rozdíl je. Dokonce i v korporátním světě existuje větší a menší zlo. A je sakra rozdíl, zda si zvolíte Babiše, který má za sebou Agrofert nebo Fialu, který má za sebou Veolii.
A ano, i v Německu obdělávají pole korporace. A mají to mnohem jednodušší než u nás - konkuruje jim jen velká masa trpaslíčků.
Menší zlo... jasné?
Jo, existuje ještě jedna cesta - silný stát. Tak silný, aby se mohl postavit korporacím. A když se dokáže postavit korporacím, musí být trochu jako ony - dobrý management, tah na branku, sakra dobře placení lidé... a z hlediska lidí dole to vlastně bude taková další korporace. Jen státní. Ano, přesně to, co mají v Rusku a v Číně... a možná trochu v Polsku a Maďarsku.
Ono to vypadá, že všechny korporacemi živené neziskovky bojují za naše práva... ale ony ve skutečnosti bojují za slabý stát. Ve jménu našich práv musí být stát slabý a bezzubý. Ve jménu svobody člověka musí mít premiér osekané pravomoci a moc musí být rozkouskována k nepoužití. Protože v tomto světě se korporace pohybuje jako ryba ve vodě.
Slabý stát = silné korporace a jediné menší zlo jsou domácí oligarchové.
Silný stát = slabé korporace, ale stát sám se začne korporaci podobat.
Vybíráme si mezi autoritativním státem, nadnárodními korporacemi a domácími korporacemi. Mezi tímhle se dá kličkovat. Ale dokud budeme potřebovat stavět přehrady, jaderné elektrárny, otevírat doly a stavět spalovny odpadů, tak tu prostě z principu budou velcí hráči. Tohle je ve skutečnosti celá naše volba. Kličkování a odhadování, co je menší zlo.
- Log in to post comments
Komentáře
Vy
Vy jste opravdu poněkud, no jak to říci slušně, pozadu. Kde cokoli obdivuji, tedy mimo vás. Já jen konstatuji, vás obdivuji pro zabejčenou zarputilost. Abyste si to ale nevykládal špatně, to pěkně vykrmené čuňátko u Vidláka také obdivuji. Ale, znáte ty konce.
Hodlá NATU v Evropě vypnout komunikaci
To má být první krok.
Před týdnem či dvěma ) se ruská loď, vojenská patrně, příblížila k britským hranicím až ji spatřili civilní obyvatelé pohybující se na pobřeží. Armáda nebyla schopná tu loď vůbec zaměřit, prostě ji neviděli...https://www.armadnymagazin.sk/2022/01/16/ruska-spravodajska-lod-sa-nepo…
Proplula nezjištěná tady https://cs.wikipedia.org/wiki/Calaisk%C3%A1_%C3%BA%C5%BEina
A co když skutečným cílem…
A co když skutečným cílem USA je maximální možné poškození a kolonizace, hospodářská i politická kastrace Evropy - minimálně na úroveń Číny po opiových válkách? (Uvažuji o tom lepším případě!)
Na "neschopnost" Lipavského bych nesázel.
Musíte vycházet z toho, co je jeho cílem!
Pokud iniciativně převzal úkol zlikvidovat zbytky české státnosti, v maximální možné míře zesměšnit českou zahraniční politiku tak, aby ani po jeho odchodu na ní sto let tráva nerostla
a při tom poškodit i zájem evropských států a Evropy jako celku -
- pak by byla v jeho osobě dosazena ta "nejschopnější" osoba.
Pozor!
když mluvím o "zájmu Evropy jako celku" , pak nemluvím o EU jako instituci!
Je rozdíl mezi EU takové, jaká je dnes a EU, do které jsme vstupovali! To jsou dvě zcela rozdílné entity - EU dnes se podobá své vlastní zombii.
Já myslil, že ten americký…
Já myslil, že ten americký cíl je už dávno každému jasný. America first to vystihuje nejlépe.
Souhlas ...
Jednim z cilu by mohlo byt ukonceni vlivu SSA na Evropu (i tu zapadni)
Myslim, ze by se tim podstatne (tim myslim kladne) zmenila i situace v Nemecku.
Jak to rikal Putin?
Ekonomicky prostor od Lisabonu po Vladivostok ...
A co cinska Hedvabna stezka ...
Oboje je konkurence pro SSA kolonialisty
"Ekonomicky prostor od…
"Ekonomicky prostor od Lisabonu po Vladivostok"
Strach z tohoto vývoje je příčina amerických sabotáží v Evropě. I za cenu, že se z Evropy stane skanzen a chudobinec.
Myslím že
na ukrarujně nebude opravdová válka mezi prasaty z NATO a Ruskem.
NATO - ocelová pěst EU je předlužený, USA taky a válka je drahá.
Zbrojařskejm firmám asi nebudou stačit elektronický dluhopisy a ničím jiným dluhová unie zaplatit nemůže.
Rusko nepotřebuje zabírat území zdevastovaný "péčí" Juščenka a plynový Julie, sedmi léty drancování mladýho Bidena a EUroreforem.
Takže to vidím na klasickou občanskou válku, jako v Sýrii nebo v Somálsku.
Rusko a USA budou bojovat rukama těch blbějších ukrajinců (ti chytřejší utečou)
Přibudou náckovský bataliony, bojovat se bude na více místech, do toho občas nálety rusů a amíků, budeme přijímat nejrůznější exilový vlády a stínový presidentky (tchaiwanec bude ve svým živlu)
Ve skutečnosti území ani lidi nebude nikdo chtít, protože kdo by to živil.
Černochová bude posílat zrezivělej šrot, senát bude náckům předávat čestný dýky SS.
Němci budou obchodovat s ruskejma firmama a vyhlašovat další sankce.
EU bude pořádat mírový konference a financovat nácky.
Já už se míru na ukrarujně nedožiju...
NATO je už jen převážně…
NATO je už jen převážně služebná organizace USA, přesněji - amerického hlubokého státu.
(Americký prezident je jen jeho zmatený tlumočník - zmatený proto, že ani ten "hluboký stát" není jednotný, v tom se podobá naší pětikolce.)
Zájem NATO je válka na evropském území.
Úkolem není vyhrát - úkolem je maximálně poškodit a zneschopnit Evropu jako konkurenta a ZÁROVEŇ maximálně poškodit a zneschopnit Rusko.
To lze nejekonomičtěji vleklou vzájemnou opotřebovávací válkou mezi Ruskem a Evropou.
K tomu jim dopomáhejž Bůh, Lipavský a jeho pětikolka.
Jo.
Jo.
K podobným závěrům docházejí…
K podobným závěrům docházejí i v diskuzích v relaci "Večer s Vladimíren Solovjevem". Pokud zvládáte mluvenou ruštinu, tak se na to můžete podívat, bývá to večer, obyčejně 20:15 našeho času, většinou na Rossia 1 anebo RTR Planeta. K dispozici na :
https://smotrim.ru.
Lavrov dnes....
odpovídal na aktuální otázky novinářů:
https://cz.sputniknews.com/20220128/lavrov-o-vyhlidkach-na-valku-pokud-…
např.
„Američané začali tak otevřeně a cynicky používat Ukrajinu proti Rusku, že se lekl samotný kyjevský režim. Už říkají - není třeba tolik vyhrocovat tuto diskuzi, pojďme omezit rétoriku, proč evakuujete diplomaty? Američané a další Anglosasové - Kanaďané a Britové. Znamená to, že vědí něco, co ostatní nevědí," řekl Lavrov.
nebo
„V roce 2010 v Astaně, předtím v roce 1999 v Istanbulu podepsali všichni prezidenti a premiéři zemí OBSE balíček, který obsahoval vzájemně související principy pro zajištění nedělitelnosti bezpečnosti. Západ z tohoto balíčku „vytrhává"“ pouze jedno heslo - „každá země má právo vybrat si své spojence, vybrat si vojenské aliance“. Tam je to ale stanoveno podmínkou a povinností každé země, pod kterou se zápaďáci podepsali – neposilovat svou bezpečnost na úkor bezpečnosti ostatních, “ řekl Lavrov v rozhovoru pro rozhlasové stanice Sputnik, Echo Moskvy a Govorit Moskva“ a Komsomolská pravda.
https://twitter.com…
https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1486456836249292806/photo/1
A teď obráceně,
lemple.
Dej sem mapku, kde jsou rozmístěný vojska NATO na území ukrarujny, kde jsou rozmístěný vojska NATO ve státech sousedících s Ruinou, Běloruskem a Ruskem.
Dej sem mapku, kam na ukrajinu vozí zbraně a munici "naše" prasata.
A teď obráceně,
lemple.
Dej sem mapku, kde jsou rozmístěný vojska NATO na území ukrarujny, kde jsou rozmístěný vojska NATO ve státech sousedících s Ruinou, Běloruskem a Ruskem.
Dej sem mapku, kam na ukrajinu vozí zbraně a munici "naše" prasata.
A ty to sem
Dej ještě jednou.
Novinky
dovedou vybrat to nejlepší z národa
něco jako
„Muži 28. října“
to tak je už 30 let
Kolaboranti nebo hňupi ve vládě likvidovali český průmysl a dotovali ten zahraniční z našich peněz, případně ten český předávali zdarma ke zničení.
To se stává, když v zemi provedou zahraniční agentury převrat a rozkradou ji.
Co mě překvapovalo, a byl jsem to ochoten chápat v první roky po převratu, ale od roku cca 2000 už ne, je to, jaká spousta lidí naprosto automaticky a přirozeně považuje vlastní zem a vlastní spoluobčany za méněcenné a určené k pomocný, nebo otrockým pracem.
My jsme byli v roce 1990 světová špička ve vakcinaci. Měli jsme špičkové odborníky a prvotřídní systém. První země na světě, která se zbavila obrny. Stavěl se nový výzkumák a provoz. Vlády Klause a Zemana to zlikvidovaly, protože se přece nesluší, aby se méněcenní zabývali tak pokročilými technologiemi - a trh to přece vyřeší.
V roce 2020 přišel kovídek a když se objevila iniciativa, že by naše země měla třeba vyvíjet pro své občany nějaký preparát, například vakcinu - kolik lidí se tomu upřímně smálo a považovali to za nepřístojné .. na to jsou přece ti chytřejší, vyspělejší, nám to vůbec nepřísluší .. ani pomyslet!
30 let dělí naši zemi od světového téměř prvenství a země téměř rozvojové, závislé na dodávce náhubků, neschopné si něco takového vyprodukovat. Za 30 let nedošlo ani ke kompletní generační výměně - a už jsme prakticky nevratně ztratili schopnosti a mnohdy i potenciál ve většině oborů, kde jsme byli buď dobří, nebo aspoň drželi trochu krok.
Děsivé na tom je ale to, jak velké procento populace má z toho dobrý pocit a dodnes mají obrovskou radost, když další oblast klíčové technologie nebo surovin přejde pod správu EU nebo Německa a pohoršeně ohrnují pysk, když náhodou někdo místní pomyslí na to, že bychom mohli a měli aspoň udržet dovednosti, nebo je rozvíjet a konkurovat tak zahraničí. Kdepak, zlikvidovat, prodat, předat ... to se nesluší. To přece koupíme od těch nadřazených.
Toto je příčina úpadku, která už asi nevratně postihla i vzdělávání.
Souhlas, až na jedno:
není to příčina, je to důsledek. Pravděpodobně nevratný.
Kdepak jenom důsledek, základem je ta příčina :
poněvadž, jak píše autor, "velké procento populace má z toho dobrý pocit a dodnes mají obrovskou radost".
Pořád tome nechcete věřit?
od Bašty
jsem dnes slyšel, proč je naše republika zařazena mezi rozvojové země - viz 1:26
videa
https://www.youtube.com/watch?v=1ZJIec3KsJU
hotentot
oprava: Toto je příčina úpadku, který už asi nevratně postihl i vzdělávání.
.. tak to dopadá, když dělám dvě věci zároveň :-)
science 2.0
Mimochodem, k dokreslení stavu, kam se dostaly přírodní vědy, čeho dosáhla reforma a přechod na tzv. západní systém organizace vzdělávání a hodnocení
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/01/26/a-total-eclipse-of-the-mind/
a zábavné případy ze zahraničí
https://www.youtube.com/watch?v=bkRVdGDaM3I
Ano,
já to pracovně nazývám orangutanizací národa.
Já jsem Vám porozuměl i přes ten překlep,
vlastně jsem ho úplně přehlédl. - Jde mi o to, že to, co uvádíte jako příčinu (nepochybně správně), je samo o sobě důsledkem nějaké příčiny předchozí. Za tu hlubší příčinu považuju systémovou krizi: systém se začíná hroutit, protože se vnitřně vyčerpal. Místo, kde k počátku hroucení dochází, je vždy nejslabší článek, a je lhostejné, který to je - protože nejslabší článek existuje vždy (s jedinou výjimkou, kterou pro jednoduchost pomiňme).
Je to podobný jev, jako když začíná pršet, a my bychom řekli, že prší proto, že jsou ve vzduchu přítomna kondenzační jádra. To je určitě pravda, ale předchozí, hlubší příčina je ta, že relativní vlhkost vzduchu dostoupila 100%. Déšť určitě neodstraníme tím, že budeme lapat do pytlíku možná kondenzační jádra, při 100% vlhkosti se vždy najde jiné vhodné.
Bez výjimky všechny pokusy o nápravu světa, co jsem o nich slyšel/četl/byl svědkem, byly analogií pokusu o polapení kondenzačních jader. - Což samozřejmě nic neubírá na pravdivosti Vašeho pozorování.
S tím vývojem vakcíny v roce…
S tím vývojem vakcíny v roce 2020 Made in Czech jste úplně mimo. Ještě, že to stopli při rozjezdu. Nelze jen tak na zelené louce vyvinout vakcínu. To si mohou dovolit jen megapharma firmy. A nejde o to, že by to stálo desítky miliard, ale stát nemá lidi. Na studii (a ta musí být provedená na různých etnikách - Evropa, Jižní Amerika, Asie) potřebujete mnoho odborníků s kontakty na stovky místních doktorů. s kontakty na obdoby SÚKLu po světě. Tyto kontakty si megapharma firmy budují desítky let. Jsou to různé úplatky, stáže, školení v exotických destinacích, bohaté večírky. Potom si mohou vzájemně tykat.
Již vidím jak skupina nových českých odborníků odlétá s prachama do Argentina, Egypta a do Vietnamu a tam obchází doktory s dostatečným zázemím a lanaří je, ať naberou pacienty na českou studii a že je budou očkovat tou pravou českou vakcínou. Jak tam jedná s obdobou našeho SÚKLu. A všichni půjdou proti svým dosavadním chlebodárcům, anihilují své kontakty a půjdou k těm našim.
Prostě nejsou lidi, co mají ty správné kontakty. To je hlavní kapitál těch megapharma firem. Ne jen vyvinout vakcínu.
Kdo chce, hledá způsoby;
dál pokračovat v citaci je zbytečné.
Ja se nehadam...
ale jak je mozne, ze si vakcinu proti Covidu vyvinuli a vyrobili Kubanci ???
Kuba je aktuálně nejmenší zemí světa, která vyvinula vlastní vakcínu proti covidu-19. Podle klinických studií mají očkovací látky Soberana 2 a Abdala účinnost přes 90 procent. Obě peptidové vakcíny místní úřady schválily k nouzovému použití, o schválení ze strany WHO však Kuba stále usiluje.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kuba-vlastnimi-vakcinami-ockuje-uz-od-dvou-let-v-zemi-pribyva-nakazenych-deti-174966
vakcína
V této otázce jste bohužel úplně mimo Vy. Ústav vyvinul a měl provozně vyrobit vakcínu, dle standartního střihu, jako jsou vakcíny na chřipku, které se každoročně obnovují. Nebyl záměr vyrobit vakcínu pro celý svět, takže rozsáhlá testování za mld. byly nepotřebné, ani se s něčím podobným nepočítalo. Konečnou vakcínu pro naši potřebu schvaluje jenom SUkl a není zapotřebí žádné jiné mezinárodní autority. Na to by těch požadovaných 250M bohatě stačilo. Vznikla by klasická "chřipková" vakcína na úrovni sinopharmu. Vakcína byla vyvinuta a chyběl poslední výrobní stupeň.
Jaká zelená louka zase???
Šmarjá přečtěte si ten příspěvek ještě jednou! A nejlépe dvakrát anebo si dejte po hubě, ať se vám rozbřeskne...
QED
Eta myslím přesně demonstroval/a to, o čem jsem psal.
...a kdyz budete mile deti…
...a kdyz budete mile deti dostatecne aktistovat proti spalovne (protoze proti skladce uz to nepujde) a bude mit dostatecne pruznou pater a vyhlazeny oblicejik, treba si vas vsimnou a protlaci vas jako prezidenta...
Zase jeden
co už se nemůže dočkat:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Co-udela-Putin-Uz-neni-ce…
AD MANDALADAN dne Pá, 28. 01. 2022, 08:05
M: Zkoušíme to jinak, zkoušíme novou taktiku, zkoušíme něco nečekaného, co by snad mohlo maličko vychýlit trajektorii, po které se řítíme. A zdá se, že jsme našli něco, čeho se mocipáni bojí.
***
Odpovím slovy p. Vidláka z dnešního jeho úvodního textu: "Chápeme, že levné mléko a maso (a taky auta) potřebují velké zařízení, protože jen velká továrna udělá levné kilo masa a levné auto. Nečekáme, že by levnou pračku vyrobil Franta Vopršálek ve své garáži. To se musí dělat v nějaké velké továrně."
Levní aktivisté, dělají jen levné akce, jako dopisy nebo petice! (konec jízlivostí!). Já bych ty Franty Vopršálky, co smontují pračku v garáži nepodceňoval, nerezplech nebo ložiska či elektromotor si nějaký opravář praček sežene dost a když bude pracovat pečlivě, dá dva tři kousky dohromady. Sice tomu bude muset udělat panel tlačítek jak v cockpitu Airbusu, aby vypral ponožky, protože to nenaprogramuje, ale což už, že... A ikdyby. To hlavní je, že v Boschi nebo v Samsungu si fotku té jeho pračky budou možná přeposílat jako polední vtípek na itranetu...
Vidlákova akce nikoho neohrožuje. Je to spíše kuriozita. Zajímavost. Ukázka toho, jak se lidé např. z paneláku, kteří se jenom míjejí, dokáží spojit a postavit dětské hřistě...
-------------------------------------------------------------------------------
M: Takové množství trollů, které na nás včera nasadili, tu asi ještě nebylo. Zřejmě si tuto iniciativu vyhodnotili, jako extrémně nebezpečnou.
***
To bych neřekl. Mne se to zdálo na obvyklé úrovni. Spíš se ozvaly hlasy běžných diskutujících, proč to někdo nepodepíše s to teprve s odstupem dnů. Aby mocní se začali bát, tak ani po dejme tomu, že se podaří sesbírat 5000 hlasů na petice.com (to je velmi optimistický scénář) a tak 2000 papírových hlasů, tak to ani (ikdyby!) po zveřejnění na Sputniku neudělá s mocnými tady nic. Každá jejich reakce by byla chyba. Takže se to bude muset eskalovat. Jak? Dalším dopisem?
Aby se z Vidláka garážisty-výrobce praček stal Bosch nebo Samsung, musel by se spojit s někým mocným (odhlédnuto od toho, že na dvorku najde při kopání studny 3 tuny diamantů:-) ). Musel by třebas přijet do Agrofertu a říci, vy máte poslance, já mám 10000 lidí, co půjdou na 100% demonstrovat a jsme schopni to zmobilizovat na 50 000 lidí. Pak jo, pak to půjde. Teprve tehdy se probudí protistrana a ospale začne něco vymýšlet, jakože jakou špínu vymyslíme nebo jak je zdiskreditujeme... od tohoto je p. Vidlák a spol. ještě(!) světelné roky daleko.
Nicméně, přesto ten dopis je takový milník - začíná jeho politický aktivismus (může skončit zanedlouho, může se rozvinout, může stagnovat na 2 nebo 3 peticích do roka atd. apod.), ale na hodnocení je příliš brzo. A hodnocení jeho "nepřátel" si myslím také...
Co takhle naší věrchušce mlátit po hlavě
smlouvou NATO, kterou jsme (v zastoupení podepsali) a její prvotní postuláty se obchází. Připomínám článek 1. a článek 2 smlouvy NATO, je to jen cár papíru, který se obchází.
ČLÁNEK 1
Smluvní strany se zavazují, jak je uvedeno v Chartě OSN, urovnávat veškeré mezinárodní spory, v nichž mohou být účastny, mírovými prostředky tak, aby nebyl ohrožen mezinárodní mír, bezpečnost a spravedlnost, a zdržet se ve svých mezinárodních vztazích hrozby silou nebo použití síly jakýmkoli způsobem neslučitelným s cíli OSN.
ČLÁNEK 2
Smluvní strany budou přispívat k dalšímu rozvoji mírových a přátelských mezinárodních vztahů posilováním svých svobodných institucí, usilováním o lepší porozumění zásadám, na nichž jsou tyto instituce založeny, a vytvářením podmínek pro stabilitu a blahobyt. Budou usilovat o vyloučení z konfliktu ze své mezinárodní hospodářské politiky a budou podporovat hospodářskou spolupráci mezi všemi smluvními stranami jednotlivě nebo společně.
Takže : buď plnit smlouvu NATO, nebo z ní vystoupit!
Je nezajímají
argumenty.
Plní zadání.
To je jako žádat Ústavní soud, aby dodržoval Ústavu.
Jeho někteá rozhodnutí jsou exhibicí moci, nadřazenosti a pověření nalézat v ústavě cokoli si kdo objedná.
H
H
Bingo!
.....
Cenzurován ten anonym?
No....jedete rychle. Z kopce.
Baťa. Líbodémo staví bezmála…
Baťa. Líbodémo staví bezmála kult rodině Baťových. Přitom kdyby fungovali dnes, tak je to obdoba toho, proti čemu bojují když zatracují Babiše a jiné místní velkopodnikatele. Velký koncern co jeho majitel a šéf umí česky.
V
V
Zase?
Proč asi dostal anonym 5 (4 hlasů).
Tady je pouze babišovo?
Sem nepatřím.
Vše co člověk dělá, by mělo…
Vše co člověk dělá, by mělo mít nějakou příčinu a taky a hlavně, účel. S dopisem je příčina zřejmá, jsme nespokojeni se stavem politiky naší vlády a "spojenců".
S účelem čeho tou příčinou dosáhnout, je to již složitější.
Předpokládám že účelem onoho dopisu by měl být tlak na politiky, aby již přestali dělat blbosti a nechali Rusko na pokoji. (Krajně zjednodušeně.)
Psát Rusku aby je okolí nechalo na pokoji je asi pitomost. To Rusko neovlivní.
Pokud tedy chci vytvořit tlak, pak mi nezbývá, než napsat našim politikům. Pomíjím zde "spřátelené" politiky.
Tolik selská úvaha. Jelikož je v příkrém rozporu s Vidlákovou tezí, pak mi dopis do Ruska přijde jako akce pro akci. Nu což, tak někdy příště a snad i lépe.
Vždy platilo, že menší…
Vždy platilo, že menší soused se musí podřídit silnějším sousedům. Jsme rádi, že to zdravé jádro českého národa chápe.
Každopádně
Každopádně si to naši spojenci a přátelé - Spojené království a Francie - v roce 1938 mysleli. A podle toho i jednali.
.
Spojené království v roce 1938 naším spojencem nebylo. Je to zažitý blábol ještě z dob bolševika.
Věta "Spojenci nás zradili" zní totiž mnohem lépe než "spojenec nás zradil".
Přitom další spojenci (Malá dohoda) za námi tehdy stáli - dokud jsme se neposrali a nerozložili zevnitř.
Nebyl to spojenec
Ale autor Mnichovské dohody a vlastně i té války.
Re: Zapadlo Proč tady
polháváte?
Admirále,
pomóóc!
V USA mají první transgender admirálku!
Svět se v prdel obrací!
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/transgender-armada-usa.A211020_1…
Ani nemá dřevěnou nohu.
Ani nemá dalekohled roztahovací.
Ani nemá čepici placatou.
Kdoví, jestli vůbec umí plavat...
A tohle si liliPutin vybral…
A tohle si liliPutin vybral jako svého nepřítele ...
Sláb jen ten, kdo má malý cíl!